/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjørnehylde med blomster på repo
Fra : kipumi
Vist : 555 gange
100 point
Dato : 21-03-10 14:49

Jeg har i løbet af vinteren haft påskeliljer, krokus, hyasinter m.m. stående i min opgang til stor glæde. De er efter afblomstring lagt på en avis i kælderrummet. (De er ikke visnet i bladene endnu)
Nu har jeg (tiltusket) mig et lille stykke udenfor opgangsdøren, hvor jeg har tænkt mig at plante dem. Skal jeg vente til de er visnet helt ned, og hvornår skal jeg plante dem? Jeg regner med de kommer igen til næste år eller? Man kan jo ikke gøre for, at man ikke har haveforstand , men godt andre har :)

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 21-03-10 14:54

Forårsløg lægges om efteråret, men jeg plejer nu altid at plante dem når de er afblomstret, (altså dem jeg køber her og nu i forretningerne)så blomster de gerne en gang mere i løbet af sommeren, men det er da pænt nok

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-03-10 15:21

Jeg lægger løg fra f.eks. påskeliljer, når jeg har dem, undtagen om vinteren. De kommer op alligevel næste år, uanset om jeg har lagt dem forår, sommer eller efterår. Jeg lægger dem også uanset om de har blade på endnu eller ej.

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 21-03-10 17:48

Tak for svaret Nordsted1. Så må jeg i gang med den lille spade