/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Forårsrulledej færdig
Fra : jesper.s
Vist : 15884 gange
60 point
Dato : 21-03-10 13:47

Hej.

Hvor kan jeg købe forårsrulledej der er færdiglavet, har prøvet i div. supermarkeder uden held. Jeg bor på Nørrebro i København, men har bil så jeg kan køre efter dem, hvis nogen kender en butik der har.

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 21-03-10 13:51

Jeg bruger fillodej, det er frossen og ligger ved siden af butterdej og desserter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-10 13:59

Du kan også bruge rispapir, det er ganske tyndt og fint

Kan købes i alle supermarkeder

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 21-03-10 14:05

Hvor i Danmark bor du.jeg kender et sted i søborg

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 21-03-10 14:07

jeg havde ikke læst ordenligt sender et link

Kommentar
Fra : hannibals

Dato : 21-03-10 14:16
Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 21-03-10 14:25

Hejsa,

Jeg plejer at købe det hos den kinesiske købmand/supermarked der ligger ved siden af 7/11 på Nørreport. Fra 7/11 går du 50 m. ned mod Jarmers Plads.

Husk også at købe deres specialkrydderi til forårsruller

De kan også fryses og når du ruller dem om fyldet bruges kun vand som "hæftemiddel"

God appetit

Bluesky

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-10 14:32

Hvis du ønsker at bruge rispapir, men ikke har et supermarked der har det, kan du købe det online

http://www.e-deli.dk/pi/Rispapir_50g_2309_109.aspx?sidenr=1

Men f.eks Kvickly og Super best plejer at ha det

Kommentar
Fra : pifo

Dato : 21-03-10 14:42

Køb den hos Den kinesiske købmand i Nørre Voldgade.

http://www.denkinesiskekoebmand.dk/

Forårsrulledej kan også hedde wontondej men det er rigtigt at Filodej også kan bruges.

Accepteret svar
Fra : pifo

Modtaget 60 point
Dato : 21-03-10 15:02

Du har også mulighed for at prøve disse steder:

1. http://shopasia.dk/index.php4
Butikken ligger på Peter Bangsvej 108, 2000 Frederiksberg

2. Bangkok Minimarked, Rantzausgade 16 kld, 2200 Kbh N

3. Asien Supermarked, Østerbrogade 115, 2100 Kbh Ø

4. Thailandsk Supermarked, Istedgade 134, 1650 Kbh V

og et sidste alternativ er at gå ind i en kinesisk grillbar og spørge om du kan købe det dér

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-10 15:06

Citat
og et sidste alternativ er at gå ind i en kinesisk grillbar og spørge om du kan købe det dér

Hvorfor dog det, når man bare kan gå i Kvickly/Brugsen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-03-10 16:26

Hvis du kommer i den kinesiske, så har de garanteret også frisk citrongræs og galangarod, som sammen med frisk ingefær, smager superskønt til grøntsagerne i forårsrullerne.

Galangarod og ingefær rives fint. Citrongræs hakkes fint.

Andemad, fra nov.2008, på DR tv, - viser en god opskrift og viser hvordan man gør.

Det er et godt videoklip

Men det ved du måske nok i forvejen, siden du spørger efter dej til forårsruller.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 21-03-10 17:13

http://www.dr.dk/DR2/Annemad/Udsendelser/udsendelses_oversigt.htm

9. november 2008 - hvis nogen skulle være interesseret

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-10 17:16

Jeg kunne egentlig godt li' at vide hvad Jesper.S har ledt efter i forretningerne

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 24-03-10 09:23

Tak for svaret pifo.