/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tandrem + toppakning havd koster det
Fra : Tutsepigen
Vist : 1474 gange
100 point
Dato : 21-03-10 12:50

Hej
Jeg har fået af vide at tandremen og toppakningen på min Transporter fra 96 er gået
Og at det ikke kan betale sig at få lavet , jeg tror nu mere at det er fordi at han heller vil sælge mig en anden bil selv om at jeg hele tiden har sagt at jeg ikke har råd til at købe en ny da jeg er på kontanthjælp lige for tiden
Og så vil jeg lige advare om gør det selv værksteder
Få jeg har fået smaredet 1 siderude + forrude + bagsmækkens rude sjovt nok er det kun min bil der er blevet smaret ?!?!? Selv om at der stod mindst 15-20 andre biller
Lugter LAAAANGT væk

Accepteret svar
Fra : johnadler01

Modtaget 60 point
Dato : 21-03-10 12:54

gå ind på www.caravelle.dk det kan være de kan hjælpe dig
mvh john

Godkendelse af svar
Fra : Tutsepigen

Dato : 21-03-10 12:56

Tak for svaret johnadler01.
Det vil jeg osse lige prøve at se på

Kommentar
Fra : transor

Dato : 21-03-10 12:59

Hvis tandremmen er defekt og det skete medens du kørte i bilen er reperationen kostbar.
ca. 10000 kr-

Hvis der bare skal skiftes, for en sikkerhedsskyld. kan det vel gøres for omkring 1000 kr. toppakning dskift er vel ca. samme beløb. Men der kan være stor forskel på værksternes priser.

En toppakning går sjældent til uden at der er en anden årsag, og den skal findes og repareres for at der skal være en mening med det.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 21-03-10 13:31

Citat
Jeg har fået af vide at tandremen og toppakningen på min Transporter fra 96 er gået

Er tandremmen sprunget under kørsel,glem alt om at få den lavet.
Er det toppakningen der er gået,og mekanikeren siger der også skal skiftes tandrem når du får skiftet toppakning er det en anden sag.
Og så alligevel ikke.
Tandrem og remstrammehjul ca. 400 kr
Toppakning ca. 185 kr
Nye strækbolte ca. 150 kr.
Ventildækselpakning ca. 50 kr.
Topstykket skal planslibes og trykprøves for revner 1500 kr
Har den turbo og intercoler skal det afmonteres samt mannifold for at trykprøve topstykket.
Bolte til overnævnte knækker ved afmonterig,nye gevind 4 timer
Pakninger til ind og udstødning 100 kr.
Beregn roligt 500 kr. til diverse ting som der ikke er taget højde for.
Her har jeg kun nævnt reservedele,ingen arbejdsløn,beregn ca. 15 timer til en mekaniker.
Jeg har lige været det igennem med min vv passat.
Har selv lavet det meste, derfor kan jeg ikke give andet end ca. pris
vvdriver

Kommentar
Fra : Tutsepigen

Dato : 21-03-10 13:46

Mange tak for svaret
Kan jo godt se at det ikke er helt så godt