/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
derfragmentering
Fra : maxhankat
Vist : 8024 gange
200 point
Dato : 20-03-10 14:07

Hej!

Jeg kører med Windows 7 og er lidt usikker med hensyn til defragmentering i dette styreprogram.

Jeg har sat den til automatisk defragmentering 1 gang om ugen og regner med, at det så kører selv.
Nu ville jeg så alligevel prøve processen selv og følger med hele vejen.
Først en analyse, som lige kører et par minutter og ender med at vise: "0% erFragmenteret". Der kommer altså ikke nogen meddelelse om det er nødvendigt at defragmenterer eller ej.
Hvis jeg så alligevel klikker på "Defragmenter" kan jeg under "Status" se, at den kører en masse "Gennemløb", hvor hvert gennemløb også tæller opad i %. Hele processen slutter med at der under AKTUEL STATUS vises C-disk og dato for seneste kørsel og derpå i parantes står:
"0% Fragmenteret". Læge venligst mærke til at der står: Fragmenteret, hvordan skal det forstås?

Nu vil jeg så spørge om dette er den eneste måde, man kan få vist den proces på?
I Hjælp og Support står der nemlig følgende:
Citat
Hvis disken allerede bruges udelt af et andet program, eller hvis disken er formateret ved hjælp af et andet filsystem end NTFS-filsystemet, FAT eller FAT32, kan den ikke defragmenteres.
Og det ved jeg jo ikke et klap om, men hvad menes der her i Kandu?

Mvh
Joan

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 20-03-10 14:17

0% Fragmenteret = filer ligger pænt

Prøv med dette gratis prg, der kan du se forløb af defrag process
http://www.filehippo.com/download_defraggler/

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-10 14:34

Citat
Jeg har sat den til automatisk defragmentering 1 gang om ugen

Det er fuldstændigt vanvittigt

1 gang hver 3-6 måneder er RIGELIGT....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-10 14:37

Citat
hvis disken er formateret ved hjælp af et andet filsystem end NTFS-filsystemet, FAT eller FAT32, kan den ikke defragmenteres

Det er IKKE aktuelt for dig - du kører jo Win - så der bruges NTFS (eller Fat32, men kun hvis du selv har ændret det)

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-10 14:38

Tak for svaret Klaudi.

Jeg har på din anbefaling hentet "Defragler" og kørt den, og den synes jeg meget bedre om, fordi jeg synes det er rart, når man af og til kan følge med i sådan en proces
Men det er nok bare en skør idé.
God Weekend
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-03-10 14:42

Man stoler jo ikke på noget man ikke kan se. Jeg kan godt se problematikken, men jeg har valgt at stole på at der virker. Har prøvet Defragler og er da overbevidst om at det er bedre, men jeg kan altså ikke mærke nogen forskel på hastigheden på min pc om den så skulle have lidt fragmenterede filer

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-10 14:46

Refi: jeg så først dit svar nu og takker for det også, og du har da ret, det er fuldstændigt vanvittigt at defragmenterer så ofte, men man er jo blevet hylet ørerne fuld om hvor vigtigt, det er at vedligeholde sin pc. Så man er nok lidt miljøskadet

Men nu har jeg straks rettet det til hver 3. måned. Tak!

Nej jeg har ikke selv hentet noget, jeg kører kun windows.
God weekend

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : BarsKill

Dato : 20-03-10 14:48

MEN: Jeg har et problem med alle disse add-on's: På et eller andet tidspunkt laver de en interaktion, der giver problemer... !
Hvorfor ikke bare stole på at 0% Fragmenteret er det samme som 100% Defragmenteret?
KH Karsten

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-10 14:49

Refi undskyld, jeg satte en forkert smiley.
Det skulle havde været denne
Mvh
Joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-10 14:58

Fijala:
Mange tak for din kommentar, det er godt at blive bekræftet i, at man ikke er helt umulig, fordi man gerne ligesom vil følge med selv, som man er vant til fra tidligere tider.

BarsKill:
du siger
Citat
0% Fragmenteret er det samme som 100% Defragmenteret?

Man skal lære så længe man lever, og nu har jeg så lært det - Tak!

Og så tror jeg, at jeg fremover vil stole på systemet og undgå eventuelle interaktioner og så bare fjerne Defragler igen, nu da jeg har prøvet den og i øvrigt lært af gode oplysende kommentarer her i Kandu.

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 15:08

Velbekommen

Behold du bare Defraggler, det fylder ikke meget og virker jo fint

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-10 15:40

Klaudi: Tak også for dit råd med at beholde Defragler, men hvad så med de der evt. interaktioner eller mulige konflikter, som BersKill nævner?
Joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-10 15:41

Jeg mener BarsKill - sorry.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 15:52

Defraggler er et standalone program, det burde ikke forstyrre noget, når det kører sløver det nok andre opgaver lidt...

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-03-10 17:37

OK Klaudi, så får det love at at blive.

God weekend til alle på tråden

Mvh
Joan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 17:45

Tak og i lige måde