/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom computer
Fra : jansler
Vist : 2318 gange
400 point
Dato : 20-03-10 12:41

Hej

Min computer kører uendelig langsom.

1) Tager det uendelig lagt tid at åbne fx. Word (2003) og endnu længere tid at lukke.

2) Hvis jeg har åbnet en internetsite (Explorer 8), og ønsker at åbne endnu en, tager det ca. 5 minutter, hvis det så lykkes.

Jeg har lige foretaget en defragmentering, hvilket ikke har hjulpet.

Jeg har 228 GB/147 GB ledig plads.

Er der en, som har et godt råd?

På forhånd tak.

De bedste hilsner
Janselr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-10 12:53

Det lyder som om dine RAM og din processer er på 0-punktet

Enten har du noget der kører i baggrunden eller maskinen er simpelthen for lille, men det er der desværre ingen oplysninger om - hverken styresystem eller indmad...

HD størrelsen er ikke relevant når der er plads nok....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-10 13:07

Prøv at scanne og rydde op med Live OneCare fra Microsoft, det kan sandsynligvis hjælpe lidt, klik på Komplet scanning: http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm
har du Vista eller 7 på computeren så klik midt på siden for at komme til scanneren som er beregnet til disse styresystemer

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-03-10 13:30

hej jansler !
det behøver ikke at være et software problem du har,men når maskinen kører vil køler suge støv ind,hvilket gør den langsom når der er for meget støv.gør dette
åbn den fjern støv fra cpu køler med en vatpind støvsuger uden metal stang der kan ødelgge den,tag grafikkort ud og pust med dine lugers kraft støvet ud af det hvis det er buet inde.
vær forsigtig med cpu køler nårt du renser den at den ikke gå løs.men det skal nok gå.
. ------------------ hilsen xou -------------------- .

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-03-10 14:07

Hej igen

Live OneCare fra Microsoft kørte jeg for et par dage siden. Det har ikke hjulpet. Det tog hele natten.

Nu har støvsugeren været i brug. Det var meget og det er nu fjernet, men det var desværre heller ingen virkning.

I Egenskaber for System står der: Dell Dimension DXP=51, Pentium (R) CPU 3,00 GGz, 2,99 GHz 2,00 GB Ram.

Problemet er først opstået for ca. en måneds tid siden.

Andre gode råd om hvad jeg kan gøre?

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-03-10 14:32

Og hvilket styresystem

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-03-10 14:46

Prøv at installere og køre det gratis program Ccleaner, hent det her: http://ccleaner.dk.malavida.com/mvdwn/549-windows

Et forsøg værd - jeg synes det er rigtig godt - endda på dansk, det er det sprog jeg bedst forstår

Clou

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-03-10 15:07

Og jeg har brugt denne:
http://www.spamfighter.com/SLOW-PCfighter/lang_da/?cid=adwdk
og den virker.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-03-10 15:21

dabj - du har helt ret - men den skal der jo betales for, men den er rigitg go'

Clou

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-03-10 15:26

Hej ingen

Jeg har Windows XP. Hvad anbefaler I så?

Jansler

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-03-10 15:50

Ccleaner

Clou

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-03-10 15:55

Hej igen

Så har jeg kørt Ccleaner og den fortæller, at der er Systemrelaterede fejl 602 / Brugerrelaterede fejl 425 og hvis jeg gerne vil have dem ud af verdenen så koster det Euro 24.95.

I er jo så dejlige kloge Skal jeg købe?

Jansler

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-03-10 16:08

Den bedste er stadig den jeg anbefalede og den kan fås i en uge for ca. 50 kr.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 20-03-10 16:08

Det har jeg ALDRIG set, at den kommer med den besked med at skulle købe - men mit umiddelbare valg er et NEJ!

Hvis du vil købe så tag dabj's svar, det er et rigitgt godt program, men det koster ? kr.

Clou

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 16:19

Det er ikke CCleaner du har brugt/downloadet

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 16:23

Hent den her
http://www.piriform.com/ccleaner/builds

Vælg den nederst på siden

CCleaner - Slim
Installer, no toolbar

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-10 16:35

Du skal ikke lokkes til at købe SlowPC Fighter, det er et snyde program som ikke er noget værd, læs eventuelt her: http://www.eksperten.dk/spm/896485

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 17:21

Kan du hører om pc "knokler" med noget, prøv evt at højreklikke på processlinjen og vælg Jobliste
vælg fanen Processer, er der noget der bruger mange resourcer? Aktiv System skal helst ligge mellem 90 - 98.

I CCleaner kan du klikke på værktøjer og vælge punktet Opstart, er der noget mistænkeligt der,
så højreklik på emnet og vælg Deaktiver, er du sikker på du vil af med emnet så vælger du Slet element

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-10 17:26

Windows XP og Eplorer 8???!!??

Afinstaller Explorer 8 og kør på 7'eren. Det duede her. De to taler meget dårligt sammen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 17:29

Bruger IE8 og XP, virker fint

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-03-10 17:51

Hej igen

Spørgsmål til Klaudi
Processer: 75 - CPU-brug: 0 - 23% skifter hele tiden.
Allkokeret hukommelse 101 1M/
Er det skidt eller ?

Svar til o.v.n.
Forsent - jeg har købt. Den har rettet de 2.054 fejl, men det undre mig, at når jeg kører den igen og igen, så er der nye 22 eller 30 eller et andet antal af fejl, som så bliver rettet.

Jansler

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-03-10 17:55

Hej Klaudi igen

Jeg har kørt Ccleaner og højreklikket - Opstart osv. men jeg ved jo ikke hvad der er mistænkeligt der står en frygtelig masse - og det siger mig intet.

Hvad gør jeg?

Jansler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-10 18:01

Du ved sikkert hvad dine sikkeheds programmer hedder, lad dem starte sammen med Windows og fjern resten, du kan nemt starte programmerne manuel hvis du får brug for dem, så ikke så nervøs for at slå dem fra
Et nemt lille program som kan hjælpe dig er http://www.malwarebytes.org/startuplite.php den finder simpelhen de unødvendige programmer og viser slet ikke de andre

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-10 18:04

Og hvis du ikke har fået mere fart på computeren nu, så tag en backup kopi af alle dine filer og dokumenter og formater C drevet, bagefter lægger du en hel frisk version af din Windows ind.
Det lyder nemlig som om mulighederne for andre løsninger er ved at være udtømte

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 18:04

Du har åbentbart meget der starte automatisk, jeg har 38 processer CPU 0-15%

I CCleaner, Værktøjer, Opstart, kig efter navn på exe fil som starter, er der noget du kan genkende og som du bruger skal du selvfølgelig ikke slå det fra, det kan jo os være noget "snavs" her kan du få hjælp hos:
http://www.malwarecheck.dk/forum/index.php?c=21&sid=3e993913b36e8b45616d329243d302bd

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 20-03-10 18:13

Geninstaller XP!!
Det virker.

Husk backup

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-03-10 18:20

Hej igen

Malwarecheck siger: No unnecessary startups found.

???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-10 18:25

Tag en fuld backup af alle dine filer og formater C drevet, computeren bliver som ny bagefter

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 18:29

Det var her du skulle kigge, forkert link jeg gav dig

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=1079

Kommentar
Fra : jansler

Dato : 20-03-10 18:32

Hej

Jeg prøver lige med en backup/formatering i morgen - og håber, at det give et godt resultat.

Jeg vender frygtelig tilbage med et svar Tusinde tak for jeres hjælp. Det er super dejligt med så mange hjælpsomme mennesker.

Herlig aften.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-10 19:01

Du kunne jo forsøge at lade Malwarecheck hjælpe med at rense computeren, desværre tror jeg alle muligheder er ved at være afprøvet, men hvis du formaterer og geninstallerer Windows så er det ligesom at få en hel ny computer, det har jeg prøvet flere gange både på min egen og på andres computere

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-03-10 19:19

Ja det vil jo nok være #1 at formatere og geninstallere, hvis man så har en masse er det bare "sur mølle" at skulle starte forfra, held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-03-10 20:28

Du kunne jo også lige prøve vor gamle ven Arlet, det er i hvert fald gratis og værd at prøve inden formatering.
http://www.arlet.dk/

Accepteret svar
Fra : jepser30

Modtaget 400 point
Dato : 21-03-10 18:42

Klik ind på www.spywarefri.dk og læs hvad de anbefaler for at din pc kører optimalt hele tiden.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 22-03-10 16:54

kommer problemmet igen når du har opdateret din ny indstallation af windows skulle du måske bruge mere tid på at rense cpu køler for støv - jeg har støv på hoveret - jeg syndes du brugte lige lovlig lidt tid på det.under ½ time jeg brugte på cpu køler 1 time osse under cpuen i riller ...
det støver stædig

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 27-03-10 07:45

Tak for svaret jepser30.

Hej alle

Mange tusinde tak for jeres hjælp.

Jeg er nu i gang med den helt store check hos Spywarefri. Problemet er dog ikke løst endnu, men kampen kæmpes og måske kan jeg blive fri for at geninstallere.

God weekend
Jansler