/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
han tisser på gulvet
Fra : bublebee
Vist : 1390 gange
100 point
Dato : 19-03-10 17:09

Vores lille hvalp på 10 uger bliver ved at tisse på gulvet.
Vi lufter ham ofte og der er intet om natten hvor han bare sover, men heller ikke om dagen hvor min mand er alene hjemme med ham.
Men når jeg kommer hjem kan han godt tisse på gulvet 3 gange i løbet af en aften.

Hvorfor gør han det ??
Han tisser også i sin kurv. Det er virkelig ulækkert.

Kan det have noget at gøre med at vi har 2 katte eller hvorfor bliver han ved ?
Og hvad gør vi ved det ?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-03-10 17:35

Er du helt sikker på, at det er hunden og ikke en af kattene der tisser i hans kurv?

Det ville være meget mere sandsynligt.

At hunden tisser på gulvet om aftenen hænger vel sammen ned, at det er der den fortrinsvis skal efter at have spist og drukket i løbet af dagen.

I øvrigt kan man slet ikke forvente, at en hvalp på 10 uger er renlig og endnu mindre, at den kan holde sig i mere end en til to timer ad gangen.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-03-10 18:08

Om dagen er din mand måske mere opmærksom på signalerne fra hunden.

Når I er to hjemme, er I måske optaget af andre ting indimellem og når ikke at se signalerne.

Sæt et minut ur, og tilbyd den at gå i haven eller tur ved ca. 2. time. Eller hvad der er dens rytme lige nu hvor det sker på gulvet.

Jeg ved godt, at mange hunde kendere og opdrættere ikke elsker denne metode, men vores hvalp var vant til at tisse på en avis, fra opdrætter.
Det fortsatte herhjemme 3 gange, den tissede på avisen. Så hver gang den gik derhen herefter , tilbød vi haven istedet og derefter gik den til havedøren. Så det gik jo hurtigt. Meen det var også fordi vi var obs på at tilbyde at gå tur eller gik i haven indenfor korte tidsrum.

Du kan ikke forlange renlighed af en 10 uger gammel hvalp, men det er da een af de ting, man hurtig skal være over, for ikke at der kommer forkerte vaner. Uheld kan jo ske.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-03-10 18:43

Jeg har haft 2 hvalpe og de blev hurtigt renlige. De skal ud når de har spist, når de har leget og når de vågner. Er i konsekbvente så bliver han renlig på 3 dage.

Og jeg tror ikke på at det er hunder der har tisset i sin egen kurv. De tisser aldrig hvor de sover. Det må være en af kattene der har været på spil.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 19-03-10 19:57

må lige komme med sidste kommentar

Her i huset var det også katten , som tissede i hundekurven.
op til flere gange

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 19-03-10 21:27

Vi ved godt han skal ud når han har sovet, spist, leget osv og det kommer han også Han kan finde på at tisse på gulvet lige så snart vi kommer ind fra haven Og det er HUNDEN der tisser i kurven for har vi selv set op til flere gange. Det kunne mine katte aldrig finde på.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-03-10 23:23

Lige så snart i ser han tisser så skal i løfte ham op og tage ham med ud i haven. Når han så tisser der så husk at ros ham. Der er ikke andet at gøre, konsekvens.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 20-03-10 12:30

Gør totaltrent med kradse rengøringsmidler, vask hans tæpper så al fært er væk fra hans kurv også.

Hvad er det for en race. Hvalpe tisser også af glæde og nervøsitet, har selv haft en del med hunde at gøre, de har aldrig besørget eller tisset hvor de sover. bevar tilmodigheden og ros ros mere ros den når der tisser i naturen.
mvh

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-03-10 14:57

det er en blanding af dansk/svensk gårdhund og lhasa apso.
Det underlige er han løber derud, stiller sig til at tisse i kurven og løber hen og leger igen.
Men det er bare ofte kun når jeg er hjemme ?

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 20-03-10 15:10

den er 10 uger! hvad regner du med, helt ærligt jeg tro du skulle læse en bog eller 2 om hunde hvilket enhver der anskaffer sig en hund burde gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-03-10 11:28

Enig med nenner1, men den kan godt være renlig som 10 uger.

Først skal du fjerne kurven, læg et tæppe i stedet. Det kan vaskes. Rodalon fjerner lugt, så det kan komme i skyllevandet. Den kan senere få kurven når den er renlig. Men kurven skal også rengøres i rodalon. Rodalon købes i supermarket Føtex og Bilka. Mon ikke også Brugsen har det. Og selvfølgelig Materialisten.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 21-03-10 22:01

Nenner1.
Hmm hvem har lukket en idiot som dig ind.
En hund kan sagtens være renlig som 10 uger hvalp.
Og det var ikke det spørgsmålet gik ud på !!!!
Men hvorfor han kun tisser på gulvet når jeg er hjemme.

Jeg er opvokset med hunde hele livet, så ved udemærket godt hvordan man gør en hund renlig, men spurgte hvorfor han tisser når jeg er hjemme !!!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-10 10:58

Han tisser fordi jeres indbyrdes forhold ikke er helt klart med hensyn til dominans. Han forsøger stadig at bestemme over dig.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 11:25

Hvordan får jeg ham til at lade være med det ?

Kommentar
Fra : nenner1

Dato : 22-03-10 15:56

det er dig der er en idiot hvis du har levet hele livet med hunde uden at vide de mest grundlæggende ting om hunde
jeg har heller ikke sagt den ikke kan være renlig som 10 uger, men man kan bestemt ikke forvente det.

forøvrigt opdrætter jeg selv hunde og er træner in en klub under dkk, sååå mon ikke jeg alligevel ved lidt om hunde, det tror jeg nok

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 16:06

siger heller ikke du ikke ved noget om hunde, men du svarede på ingen måde på det jeg spurgte om !

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 22-03-10 16:09

Jeg spurgte jo om hvorfor han kun gør det når jeg er hjemme, og hvorfor han dog tisser i sin kurv.

Nu er han så begyndt at løbe ud af kattelemmen når han skal tisse :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-03-10 17:04

Han skal tages konsekvent og bæres uden for hver gang du ser han begynder at tisse. Han skal nok forstå det hvis du er konsekvent. Du siger NEJ når han begynder at tisse og du tager ham ud.

Men husk at vaske tæpper og hans kurv i Rodalon, så kan han ikke lugte at han har tisset der.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-04-10 13:08

Når man får hvalpe, og moderen ikke slikker dem rene mere, lægger man et lag aviser idet ene hjørne af værelset, så når hvalpene er store nok bruger de aviserne til at tisse på. Senere tisser de
altid udenfor i det fri, hvis de ellers kan komme til det. Det er altså en daglig opgave at udskifte aviserne med
nye og især rene sålænge de er hvalpe. Det har været fast procedure i alle de hvalpekuld jeg har haft
som avler. Mvh.K.

Kommentar
Fra : morten75

Dato : 28-04-10 11:48

Der er meget forskel på hvor lang tid det tager for en hund at blive renlig vores hund (Golden ret.) var 6 Mdr. inden den var helt renlig og den er nu 9 mdr. og kan stadig ikke holde på vandet når der kommer gæster, fordi den bliver så glad når der er nogen der snakker med den. Vores gl. hund (samme mærke) var helt renlig efter 14 dage dvs hundens alder 12 uger. og vi har bruge samme metoder. så ligesom mennesker ikke er ens, er hunde det heller ikke. men brug de metoder som er beskrevet i tidligere svar, så skal det nok komme. Tis er ingenting, vent til den æder sko og karme