/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kan jeg bruge min HD uden strøm
Fra : ara
Vist : 917 gange
50 point
Dato : 19-03-10 14:13

Hej.

Jeg har købt en IOMEGA extern hd i elgiganten.

Jeg sagde at jeg skulle bruge en hvor der kun var USB i.

Nu kan jeg se at der også er en strømforsyning med. Kan jeg undgå at bruge denne?

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/IOMEGA1TB/iomega-1-tb-ekstern-harddisk?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 14:19

Nej, du skal bruge strømforsyningen

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 14:20

Du skulle ha' købt så'n en fætter her hvis du ville undgå strømforsyningen
http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/harddisk/IOME250GBMOB/iomega-250gb-ekstern-harddisk

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-03-10 14:24

Sådan en havde jeg også købt i starten, men da jeg så kom hjem fortrød jeg og byttede den så idag til 1TB istedet.

Er den på 250 GB den eneste de har uden strømforsyning?

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-03-10 14:28

Er det alle dem der hedder 2,5 som er uden strømforsyning?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 19-03-10 14:29

Er du overhovedet sikker på din komputer kan levere strøm nok gennem USB ?????

1. Er det en notebook får du problemer
2. Ikke sikkert alle USBer leverer strøm, selv på en stationær
3. Langt fra alle HUBer kan klare strøm

Så tag det lige lidt med i overvejelserne...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 14:29
Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-03-10 14:30

Det er til det nyindkøbte tv jeg skal bruge HD'en.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-10 14:32

Der er sikkert IKKE strøm i et USB på et TV

Desuden vil den være MEGET langsom kun med USB-strøm....

Så det forehavende tror jeg godt du kan glemme....

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-03-10 14:39

@refi. Du vil altså mene at jeg skal bruge en strømforsyning til at forsyne HD'en med.
Du mener ikke at USB er nok?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 14:40

Behold du den du har købt, der er jo god plads på den, gem strømforsyning et eller andet sted

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 14:41

Og til tv skal du sikkert bruge strømforsyningen

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-03-10 14:46

Jeg vil lige undersøge om det er nødvendigt med en strømforsyning.

Jeg vil helst undvære den, da den jo også bruger strøm + at den tager plads, hvilket jeg ikke har mere af bag tv'et.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-10 14:46

Citat
Du vil altså mene at jeg skal bruge en strømforsyning til at forsyne HD'en med

Det er jeg ret overbevist om

Spørgsmålet er om det overhovedet vil funger ?????

Skal den bruges til at gemme/vise film fra, får du sikkert problemer - HVAD skal styre den - den kan jo ikke selv skifte biblioteker.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 19-03-10 14:52

Kors kan det være så svært, når en HD har strømforsyning med så skal den selvfølgelig bruges.

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-03-10 14:55

@granner01. Bare jeg var halvt så klog som dig

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-10 14:55

Et lille tip fra Ama'r

Jeg benytter denne strategi:

1.) Køb en/flere USB-'skinne'/'-rak'/-'stikdåse' ...MED strømforsyning tilsluttet ledningsnettet.
2.) Forbind KUN denne/disse enhed/-er til computerens USB stik.
3.) Tilslut nu alle andre USB enheder til USB 'stikdåsen' (..også dem UDEN tilhørende extern strømforsyning.)

Dermed kan man f.eks. benytte billige store HD'ere beregnet for strøm via. USB forbindelsen og alt mult andet 'gøgl' ..uden, at din computer dermed får 'åndenød' ..eller enheden 'nægter' at fungere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ara

Dato : 19-03-10 14:56

Jeg skal bruge den til at optage fra tv'et og ned på HD'en. Så skulle det blive i Digital kvalitet.

Jeg har lige talt med Panasonic og de siger at der SKAL en strømforsyning til.

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 19-03-10 15:09

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-03-10 15:11

Jeg bruger dobbelt USB stik til mine 2,5" eksterne harddiske..............så kan den bærbare comp trække dem.
Lad ikke TV prøve at trække den harddisk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-10 15:16

Citat
Jeg skal bruge den til at optage fra tv'et og ned på HD'en

HVAD skal styre den ?????

DEn har da ikke noget indbygget optageprogram

Så var der jo ingen grund til at købe HDoptagere hvis man blot kunne tilslutte en HD - DEN GÅR IKKE

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 19-03-10 15:36

selv tak sku det ikke være en anden gang

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-10 15:57

Ja - det var lidt hurtigt der blev lukket

Det forehavende vil aldrig fungere....