/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Polaroid solbriller
Fra : anetteogjesper
Vist : 4030 gange
50 point
Dato : 19-03-10 09:27

Hej

Skal jeg vælge et par solbriller med eller uden polaroid?

Hvad er plussser og hvad er minus?

Mange hilsner
Anette

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-10 09:39

Polaroid solbriller anvender planpolariseret lys og beskytter således bedre
ved reflekser fra vandrette flader, eksempelvis beton veje, ørkener, sne og på havet.
Færdes du meget et af disse steder bør du købe polaroid...

Læsmere her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sunglasses
http://en.wikipedia.org/wiki/Polaroid_Eyewear

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 50 point
Dato : 19-03-10 11:12

>og hvad er minus?

Ud over den højere pris, ikke meget:

Ved at overbeskytte dine øjne mod reflekser,
mister du måske noget af øjets naturlige kontraktraktions evne...

Og da lyset er planpolariseret, så det vandret reflekterede ikke passerer,
vil det lodrette lys dominere og kan give lidt forvrængede synsindtryk.
Dette har dog mere betydning ved fotografering...

Og så lad være med at gå med dine polaroid solbriller om aftenen,
selv om du godt kan se via det lodrette lys. Det ser for dumt ud...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 19-03-10 18:04

Jo di duer ikke til at se ud gennem ruder af hærdet glas. Så får man et sjovt mønster fra glasset.
Hærdet glas er dr bl andet i sideruder i biler og busser.

Kommentar
Fra : Sindt01

Dato : 19-03-10 19:59

Jeg bruger dem hele tiden på arbejdet, selv i regnvejr. Kører som chauffør. Du vil ikke fortryde det, selvom de koster mere.

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 24-05-10 18:12

Tak for svaret svendgiversen.