/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Alene Mor....??
Fra : Laika_pigen
Vist : 1178 gange
300 point
Dato : 18-03-10 09:37

Hej Kandu'er.

Jeg er blevet alene mor.

Hvad kan jeg søge af hjælp og hvad kan jeg ikke søge?

Jeg er selvforsørgende. (Har været det siden Oktober08 og skal være det til Juli10) Jeg er langtidsygemeldt siden 2004 pga en trafik ulykke. Og var derfør på Kontanthjælp og er også det jeg kan søge igen til Juli10.

Jeg har en lille datter på snart 16måneder.

Håber nogle kan hjælpe mig med oplysninger om ting inden jeg kontakter Kommunen.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-10 09:48

Forstår jeg dig rigtigt ?????

Du er sygemeldt siden 2004
Du er selvforsørgende - men på kontanthjælp ?????
Din sygdom har ikke forhindret dig i at få barn ?????

Et eller andet lyder helt forkert..

Hvad går sygdommen ud på siden den har varet 6 år.... ??????

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 18-03-10 09:51

Ekstra børnetilskud

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/boern/boernepenge/Sider/boernetilskud.aspx?

Boligsikring

https://www.borger.dk/Emner/bolig-og-flytning/boligstoette/Sider/boligsikring.aspx

Friplads i daginstitution

Jeg kan ikke linke dirkete, da jeg ikke ved hvor du bor, men søg under friplads daginstitution+bynavn på google

Pøj pøj

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-03-10 10:00

REFI.

Citat
Jeg er selvforsørgende. (Har været det siden Oktober08 og skal være det til Juli10) Jeg er langtidsygemeldt siden 2004 pga en trafik ulykke. Og var derfør på Kontanthjælp og er også det jeg kan søge igen til Juli10.

Citat
Du er sygemeldt siden 2004
Du er selvforsørgende - men på kontanthjælp ?????

Jeg har var ude for en trafik ulykke i 2004, fået piskesmæld og andre skader i hofter og skulder.
Jeg kom på kontanthjælp for kunne ikke få sygedagpenge mere en 52 uger.
Og grundet jeg er selvforsørgende er jeg har fået erstatning og tabtarbejdsfortjeneste og arbejdsfortjenesten SKAL jeg leve for, FØR jeg kan søge kontanthjælp igen. Skal squ ikke dømmes for socialt bedrageri. Derfor oplyste jeg kommunen om det hele.

Citat
Din sygdom har ikke forhindret dig i at få barn ?????

Det er ikke en sygdom, så det er IKKE noget som har hindret mig i at blive gravid. Vi ønskede at blive gravide, men var ufrivillig barnløse i 3år så kom uventet og var 10 uger henne da vi fandt ud af det....

Som sagt er det ikke en sygdom, men piskesmæld, skader i hofter og skulder...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-10 10:02

Hvor bliver jeg forarget over din holdning Refi, det kommer da ingen ved hvorfor Laika_pigen er sygemeldt, svar dog på spørgsmålene i stedet

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-03-10 10:08

Nordsted1

Mange tak for din venlighed.

Men bor i Aalborg kommune.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-10 10:11
Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-03-10 10:15

Laika_pigen.

Du har ret til en bisidder ved møder med kommunens sagsbehandler.
Er du medlem i en fagforening, de har socialrådgivere til rådighed.
Desværre er du den svage overfor kommunen, de fortæller dig ikke om dine rettigheder,
hvis de kan undgå det.
Jeg ved det af erfaring.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 18-03-10 10:16

PS, de gule fagforeninger er ikke en skid værd i sager som denne.
Socialrådgiver, det ord kender de ikke.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-10 10:18
Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-10 10:31

Citat
Hvor bliver jeg forarget over din holdning Refi

Ja - det er selvfølgelig nemmere at "lege" "fedterøv"

Der er jo INGEN der kan "råde" UDEN at kende baggrunden....

Kommunerne er "låst" i udbetalinger og alder osv. taget i betragtning vil du IKKE få kontanthjælp ret længe men blive sendt på 17.000 kurser af den ene og anden art...

Jeg ved da godt det ikke er det svar du helst vil have, men det er desværre realiteter...

Du får IKKE lov at gå arbejdsløs efter 6 år pga. et "piskesmæld" - vær sikker på det...
Din socialrådgiver skal nok fortælle dig hvad du kan få - du vil med al sandsynlighed under alle omstændigheder rende hovedet mod "loftet" for kontanthjælp og sendt i diverse arbejdsprøvninger (det er så moderne for tiden)...

Hvis du virkelig mener at "sygdommen" er vedværende bør du med det samme tænke flexjob - det eer nok der du kommer længst - også økonomisk, da du så vil få en normal løn UANSET arbejdstid....

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 18-03-10 10:42

Til Laika-pigen
Jeg ved hvordan du har det,min egen datte var stort set ude for det samme for 7 år siden,piskesmæld,brækket arm. Piskesmældet døjer hun stadigt med,armen er grot skævt sammen.

Dengang det skete,gik ægteskabet ikke alt for godt.
Da hun fik erstatningen udbetalt,kunne hun vælge at få dem indsat på en specielt konto.
Ved evnt.skilmisse skulle de ikke indgå i bodelingen,skulle hun have hjælp af det offentlige måtte de ikke indregne hun havde en erstatning stående på en konto.
Ps. Hun har ikke fået noget fra det offentlige,er stadigt gift med den samme,næste år Kobberbryllup.
vvdriver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-10 10:45

Citat
Ja - det er selvfølgelig nemmere at "lege" "fedterøv"

Jeg leger bestemt ikke fedterøv, men det kommer ikke os ved, hvad Laika_pigen fejler, vi kan prøve at svarer ud fra de oplysninger der, og basta

Det andet er snagen i andre folks sygdom/situation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-10 10:57

Citat
Det andet er snagen i andre folks sygdom/situation

Og det er lige præcis det der "kræves" for at kunne svare end "det er synd for dig"

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-03-10 11:13

Jeg vil gerne gyde olie på vandene, for Refi har delvis ret. Og det har Nordsted også.

De ting du skal tænke på er: forhøjet børnetilskud, boligsikring, og friplads i institution.
Det har Nordsted allerede nævnt.

Men så har Refi ret. Kommunen vil komme efter dig når du igen søger kontanthjælp. Så sent som i går snakkede de om at syge skam godt kunne arbejde og de ville have godt af det.

Du skal kende dine rettigheder, så hvad med at gå på biblioteket og snak med en bibliokar. Se hvad de har af bøger om emnet.

Reglerne for udbetaling fra kommunen er sådan, man kan få nogle bestemte tillæg, men man skal selv bede om dem. De skal ikke oplyse at man kan få dem. Derfor er det godt at kende til bistandloven.

Hvis du stadig er syg, så vil det måske være en ide at du blev godkendt til Flexjob. Det foregår i kommunens Jobcenter. Det er en medarbejder her der skal indstille det. Du kan godt i en periode være i flexjob og så senere få fuldtidsjob. I et flexjob arbejder du i de timer du magter det (1/2 eller 1/3) og får fuld løn. Kommunen betaler en del af lønnen. Og det er kommunen der skal finde et arbejde til dig.

Held og lykke for dig. Du er velkommen til at sende en PM.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-10 11:47

Citat
Hvis du stadig er syg

Så kan det også være en god ide, at du taler med din læge/speciallæge inden besøget hos kommunen

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-03-10 20:14

Tak for svaret Nordsted1.