/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvorfor denne modstand mod "reklamer"
Fra : plimgøj
Vist : 865 gange
100 point
Dato : 17-03-10 20:05

Hej

Jeg har set flere tip, som jeg godt kan bruge - hvor der er link til steder, hvor man kan købe billigt tøj, creme og nogle gange ting, jeg ikke kan bruge, men som andre kan.

Men der er flere, som giver minuspoint, og skriver mopsede kommentarer, fordi de er irriterede over at det er en reklame for den hjemmeside.

Hvorfor denne modstand, hvis der rent faktisk er penge at spare for de folk, der ellers ikke havde tænkt over at søge på nettet, og bare ville købe varen til dobbelt pris i Matas eller en tøjforretning?

Jeg søger selv sjældent på nettet - på nær når det drejer sig om rejser (her kan jeg i øvrigt anbefale solfaktor.dk, hvilket jeg aldrig ville anbefale under tip, fordi jeg bare ville få sure kommentarer om reklame - og til information får jeg hverken procenter eller andre fordele ved at anbefale siden)

Kommentar
Fra : retur

Dato : 17-03-10 20:10

Spørger du mig plimgøj, og det gør du jo ...

Så forstår jeg heller ikke at folk på Kandu.dk har så meget imod reklamer.

1: man behøver jo ikke købe "skidtet". Måske får man ligefrem et godt tilbud.
2: her på Kandu.dk vrimler det jo i forvejen med reklamer.
Jensens Bøfhus, Disney Klubben, BT og hvad ved jeg ...

Kan det være "snobberi" tror du ?

retur

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 17-03-10 20:14

plimgøj

Jeg giver 0 * i tip, når brugeren kan tjene penge på det.

Kandu er ikke en gratis reklamesøjle.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 17-03-10 20:19

Mit gæt er, at folk er bekymrede for, at der vil komme alle mulige tip fra folk, der gerne vil sælge noget crap.

Men det ville nu ikke genere mig, for man kan jo bare se det - tænke, det er vist ikke lige noget for mig - og så lukke igen.

Og hvis det er noget lort, som bliver anbefalet, SÅ er det en god idé at give minuspoint...

Men det er bare ærgeligt, hvis der er nogen, som plejer at bruge en side, til at købe eksempelvis billige sko eller you name it - og de så ikke vil anbefale det, fordi der sidder nogle brokmåse og giver dem minuspoint.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 17-03-10 20:20

Og det er også nok at give nul point - så får det nok ikke de "gode tippere" til at holde sig væk

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 17-03-10 20:28

Du kan da også få en sur kommentar her fra over din reklame for et bestemt rejseselskab.
Er der nogen som har brug for et råd om rejseselskaber så vent til spørgsmålet stilles.

Vurderingen af et rejseselskab er jo en subjektiv vurdering og bliver bedømt ud fra de forventninger deltagerne tager af sted med.

Nogle mennesker er umulige at gøre tilpas og andre er mere smidige.

Nogle finder guiden fantastisk sympatisk og andre finder at guiden er uudholdelig.

Nogle finder at maden var uspiselig og andre at den var spændende, andre er taknemmelige for blot at slippe hjem uden en diaré.

Det er muligt at du har ret i at det er et udmærket selskab, men du kan være sikker på at der er andre som har den modsatte mening.

Kommentar
Fra : plimgøj

Dato : 17-03-10 20:35

Jeg kan fortælle, at det ikke er et rejseselskab, men en søgemaskine, som finder de billige rejser ved forskellige rejseselskaber - der findes flere af den slags søgemaskiner, men den har har jeg haft mest held med.

Men om der er god service osv. på rejserne er nok afhængigt af, hvor man køber selve rejsen - siden viser bare billige rejser.

Hov, nu blev det her vist et "halvt tip" - og ikke et spørgsmål om, hvorfor der kommer sure kommentarer.

Jeg tænker bare - hvis folk synes, at det er et dårligt tip, når de har været inde på den side, der er anbefalet, så skal man selvfølig give nul og niks stjerner.

Men jeg har bare indtryk af, at nogle personer slet ikke kigger på, om det er en godt eller dårligt tip, men udelukkende giver øv-point, fordi der er tale om en side, hvor man kan købe ting fra.

Og det synes jeg er lidt mærkeligt. Kan godt forstå at ans giver 0 point, når brugeren selv kan score penge på det, men hvis man nu anbefaler en side, hvor man i hvert fald ikke umiddelbart skulle tro at der var penge at hente for tipperen, så undrer jeg mig over modstanden.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 17-03-10 21:00

Ja der er næppe tvivl om at du mener det godt nok, men mon ikke det er mest fair at lade det enkelte medlem afgøre hvad han eller hun syntes syntes om et tips. Det er vel derfor at der er givet mulighed for at afgive fra nul til 5 stjerner.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 17-03-10 21:12

Nu er det sådan, at giver man reklamer fri også her på kandu, så vil kandu blive bombarderet med reklamer, så jeg tror at det er meget godt at mange af os her på kandu prøver at stoppe det.

Det er min personlige mening

Kommentar
Fra : Majormajor

Dato : 17-03-10 22:21

Citat
Jeg kan fortælle, at det ikke er et rejseselskab, men en søgemaskine, som finder de billige rejser ved forskellige rejseselskaber - der findes flere af den slags søgemaskiner, men den har har jeg haft mest held med.

Dette er da ikke en reklame, men en anbefaling af en søgemaskine - solfaktor.dk - til at finde billige rejser på. Og er vel på linie med, når mange henviser med links til alle mulige gratis-programmer .

Hilsen Kirstine

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-10 09:55

Reklamer som sådan, er da OK. Den sidste torsk er jo ikke født endnu, og hopper på den, uden at vide hvilken kvalitet/kvantitet der er tale om.
Dog syntes jeg der burde laves en selvstændig gruppe for den slags, så man kan slippe for alle disse pointscore tips. Man kan jo baretilslutte sig gruppen, hvis man vil have tudet ørene fulde af reklamegags!

Godkendelse af svar
Fra : plimgøj

Dato : 20-03-10 17:19

Pointene går til dig ans - jeg håber, at der er nogle af dem, der slynger om sig med minuspoint, der er blevet inspireret til at give 0 og ikke minus, hvis de ser, det er et "reklame"-tip.

Og så sæfølig minus-point, hvis de mener, at det er et rigtig dårligt reklame-tip, som de ikke kan bruge til noget.

Meeeeeen jeg tror nu ikke at vreden mod reklame-tip forsvinder... Håber bare.

Hav dejlig weekend