/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
En gang til for de blinde.
Fra : bb1
Vist : 569 gange
100 point
Dato : 17-03-10 15:43

Sa skæres det helt ud i pap - så selv et barn i 3 klasse kan følge med:::::

En Agerhøne kommer til verden i naturen (ud af et æg) sidste sommer.
Begge dens forældre var udruget i en rugemaskine, men deres kylling (oven nævnte) som ikke er kunstigt klækket, har nu fundet en mage.

Kan disse kyllinger betegnes, som vilde fugle (fordi de også er udklækket i naturen) eller hvor mange generationer skal der til?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-10 15:49

Bare dril den lidt, så bliver den sikkert helt vild

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 16:00

Er du sikker at det er nok???

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-10 16:10

Fuldstændig sikker

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-03-10 16:14

Citat
En gang til for de blinde

Selv en blind høne kan på ageret finde et korn......

Men, det der ægger mig er, bliver denne tråd også annulleret som et andet knækæg..???

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-03-10 16:28

Citat
- så selv et barn i 3 klasse kan følge med:::::

- så glæd dig til næste klasse Ballegaard...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-10 16:43

Altså når en agerhøne har levet ude i naturen, er den jo ikke et kuvøsebarn, at den så også finder en "vild" mage, gør den heller ikke mindre vild, så dit nye par er meget vilde

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 16:43

Der har du måske gået i de sidste to år.... Hvis man ellers skulle tro dit vellignende billede så burde ørene da være store nok -

Ja H.H. hvem ved - det er jo snart PÅSKE:::

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 16:50

Nordsted 1 - Du hoppede lige ind - det var Stouenberg jeg svarede.....

Så du behøver ikke være vild for det er ikke den slags vildskab som der spørges om.....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-03-10 16:53

Hopper lige ud af tråden inden jeg bliver skudt

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-03-10 16:57

- jeg smutter med Nordsted, manden er bindegal... Selv Svaneparken ville afvise ham...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 16:57

Rolig nu dig er der ikke jagttid på og hvis nogen herinde ikke overholder jagtloven,så skal jeg nok smide dem ud....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-03-10 17:15

I kan lige så godt lade være med at kommentarer spørgsmålet, da det alligevl bliver annulleret.

Spørgsmål
- Ubesvarede 10
- Besvarede 34
- Annullerede 56
- Slettede 0
Ialt 100

Det er bare spørgejørgen der laver sjov med os brugere.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-03-10 19:23

Hej B52 alias Stuka, du slår til når vi mindst venter det.

Så for vi prøve igen

Jeg begynder så småt at se fremskridt for dig, efter min belæring omkring det vanskelige omkring emnet klækning af diverse reptiler og udsatte skydefugle, men du har taget betydning til dig, samt ordet " klækning " og det er fint, og her skal der lyde meget ros, fremskridt er en god ting, men alligevel så hopper kæden lidt på tandhjulet.

En såkaldt naturklækning ude i naturen af Kyk 1, som åbenbart væltede ud af et unaturligt æg. Dens forældre har åbenbart forladt den trygge varme i rugemonsteret og med meget møje fået karlen frem naturligt i naturen, altså Kyk 1 er klar til forplantnings glæder.

Nu ved vi, klart tænkende belure af dit spørgsmål jo ikke, om Kyk 1 forsmædeligt korpulere vildt med en uskyldig Kyk 2 direkte i rugemaskinen, eller om Kyk 2 er unaturligt på naturlig måde udruget af de rugemaskinefrembragte forældrepar?

Dillema; dette springende punkt, ikke at Kyk 1 af liderlighed nær blev brændt til ukendelighed i rugemaskinen ved den voldsomme besvanring af Kyk 2, som stadig sad i den halve skal og hang med næbbet, var Kyk 2 ruget ud i en halvfugtig græstørv uden udsigt til insektvolde m.m. ?

Men hvis du vil komme med et klokkerrent svar heromkring, vil jeg helt uden at tøve, kunne give disse prægtige fugle det korrekte prædikat omkring deres vildskab, eller mangel på samme det skal, ingen være i tvilv om..

Dine indlæg er af så høj lødighed og vid, at det er en speciel udsøgt fornøjelse, at beskæftige sig med matrien samt substans, kan vi måske få lidt mere substans, never mind ser frem til næste opgave

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-03-10 19:45

bb1

Da du er en ( efter egne udsagn ) en kapaciitet omkring hundespørgsmål, vil jeg bare give et godt råd. Hvis du finder et hundeæg lade være med at smide det op i rugemasklinen, al erfaring siger det ender med en Hotdog som kun tager stand for et par fortænder, men du kan altid kende den på knækket.

Dette må du selvfølgelig ikke forveksle med en hundestejle, dette er en lille vandvittig vandskabning som ingen relation har til en hotdog, da den skal frembringes ved klækning, er du forvirret så spørg bare,

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 20:53

Jeg er ked af det Betterwisser - selvom du skriver helt pænt,så er det altså yt af min tråd,så længe jeg er blacklistes hos dig..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-03-10 02:06

Se heller ikke i denne tråd vil man være seriøs og svare på et simpelt spørgsmål.
Hvis det er fordi ingen ved det - så er det selvfølgelig en ærlig ting,men kan det virkelig være rigtigt?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 20-03-10 13:58

Hmmm, hvad er det for et svar du søger bb1.?
Er det en bekræftelse på det du selv tror, nemlig, at agerhønen er en vildfugl udefra de kriterier du har beskrevet...

Spørger man vildtopdrætterne og udsætterne, vil de helt klart sige; Ja, der er en vildfugl.
Spørger du mig, vil jeg sige; Det er en andengenerations-opdrætsfugl.

Er en araber der har fået dansk statsborgerskab = en dansker.?

Derfor mener jeg ikke, dit spørgsmål kan besvares med et ja eller nej.
Hvad mener du selv.?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 20-03-10 16:15

Her på Kandu, stiller man spørgsmål fordi man ikke kender svaret
Det er hele ideen bag foretagenet. Hvorfor stiller du mig så mit eget spørgsmål, hvis jeg kendte svaret ville jeg vel næppe spørge??

Jeg har ikke som visse andre en skjult dagsorden når jeg spørger, men tak for dit bud alligevel.

Accepteret svar
Fra : Heidi-Ho

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-10 19:36

Citat
Det er hele ideen bag foretagenet. Hvorfor stiller du mig så mit eget spørgsmål, hvis jeg kendte svaret ville jeg vel næppe spørge??

Nårrhhhhh, du kender ikke svaret. Okay, jamen så må du jo hellere få det.

Svaret er; De kan ikke betegnes som vildfugle før der er gået 20 generationer.

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 21-03-10 00:50

Tak for svaret Heidi-Ho.

Så tror vi på det.......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 21-03-10 20:25

Tak for det bb1.