/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Agerhøns.
Fra : bb1
Vist : 779 gange
200 point
Dato : 17-03-10 03:26

Seriøst spørgsmål. Seriøst spørgsmål.

Seriøst spørgsmål.

Er en agerhøne født sidste sommer af udsatte forældre. Har overlevet den strenge vinter og nu er set danne par en vild fugl?

Lad os så se hvem der kan være seriøse her i jagt debatten.
Lad os så se hvem der ved noget.
Lad os så se hvem der går op i deres hobby.
Lad os så se hvem der vil gøre noget for mark vildet og " Den lille mands jagt".

Ingen er tvunget til at svare og det er en ærligsag ikke at kunne....
Så undlad at svare - hvis du ikke kan.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-03-10 06:05

Hold dog din kæft din skydeliderlige jægeridiot. Du er kraftstejlemig Jørn Rudolph nr 2

Du kan jo ikke engang formulere et spørgsmål.

Citat
Er en agerhøne født sidste sommer af udsatte forældre
Ja og hvad så????

Citat
Har overlevet den strenge vinter og nu er set danne par en vild fugl?
Volapyk hvis man ikke selv sætter ord ind. Og gør man det...hvad så??

Hvad er spørgsmålet....Hvad mener du, hvis du kunne tale.....bøsseballe????

Skulle du ikke købe dig en lille frimærkesamling som hobby, for det med jagt aner du sgu da ikke noget om.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-03-10 07:05

- se, det var sgu da et seriøst svar...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-03-10 07:45

Kan du ikke oprette dine tråde, som f.eks. " Ballegårds specialiiteter ", eller " spindoctor imod jagt for se hvem vi er ", og holde dig langt væk fra jagtlige emner, vi andre bliver gjort tåbeligt til grin

Agerhøns lægger æg, de føder ikke unger, det er en hønsefugl, høns lægger æg, ergo lægger agerhøns også æg, så vis du har set en agerhønseundfangelse, er du mere geninal end jeg har taksereret dig til.

De der udsætter skydefugle, har intet med den vilde bestand at gøre, så de kan ikke rørrrrrre rogn sammen, for at bibeholde din stil, og som regel er de masse producerede skydefugle så skrøbelige, at de aldrig overlever vinteren, og de kan ikke reproducere sig med den vilde bestand, de er kun skydeobjekkter og ikke store muligheder for at klare sig som normale vilde fugle.

Den lille mands jagt har intet med at leje en klat godsjagt, og så bagefter fremleje det til andre, for selv at have råd til at spille fedtegreve.
Udelukkende for at få penge nok i kassen, er det nødvvendigt at udsætte skydefugle i hobetal, helt ude af trit med hvad biotopen kan bære, og klatleje sit "" revir "" ud .

Som man spørger, får man svar! Den der graver et grav for andre, kan selv falde i den !

Hvis det er dit bedste skud i bøssen når det gælder serøse jagtlige spørgsmål, så meld dig til et frivilligt jagtkursus.

Gi mig så de 200000 points lad mig se om, du er seriøs og giver MIG de points for jeg har svaret i samme stil som det stillede spørgsmål.

For selv en hjemmeside ejer med bagudvendt forfatterskab, og undervisningsret samt selvbestaltet ret til at genindfange udsatte vagtler, må da vide """ at den hvide kugle der rullere ud af r.... på en hønsefugle skal opvarmes et stykke tid, og så står der lige pludselig en nuttet lille gul ting, en såkaldt kylling, som siger pip pip """, den lyd kan komme andre steder, fra hold dig lige for lyttelapperne.

Så Ballemand du skal ikke sætte dig på overvågning ved hullet natten over, og vente på fødselen hvis hønen er våd bagi, så er det ikke vandet der er gået, måske har den bare været oppe i vandskålen

Den lille mands jagt har altid været hav og strandjagt.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-03-10 07:54

betterwisser

LOOOL Godt skrevet

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 08:07

Jeg vil lade andre bedømme hvem der er mest seriøs og hvem,der forstår spørgsmålet og hvem ikke.
Stouenberg er den der intil nu er nærmest...

Bettervisser/eller havd det var du hed før:
Luk øjnene op i stædet for at slå lyttelapperne ud. Det kunne hjælpe på læsningen og husk så en gang personfnidder til af samme skuffe så er det YT...

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 08:18

Jeg glemte lige: Hvor har du gået i skole Betterwisser. Ikke i en hvor der blev undervist i biologi eller sov du blot i timen. Hvad endten man kommer ud af et æg eller sin moder mave, så bliver man altså født!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og det vidste du så altså ikke - beklageligt - og ynkeligt

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-03-10 08:44

Til Røvballemanden

Du viser med al tydelighed, at du ikke ved en skid om biologi...(heller ikke om biologi lool)

Æglæggende dyr føder ikke..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! TI LYT OG LÆR!!!!!!!!

Dig og dit YT....Hvis nogen skulle "YT AF MIN KAHYT" så var der fandme dig. Selvglade , oppustede småtkørende skvadderrøv

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 08:58

Jeg har aldrig skrevet at DE F Ø D E R jeg skrev at de blev F Ø D T og der er en stor forskel,men når du nu er så klog uden at du kan skrive mit navn-så fortæl mig og alle andre hvem kom først:
Æget eller hønen

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 17-03-10 09:05

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 08:07
--------------------------------------------------------------------------------
"Jeg vil lade andre bedømme hvem der er mest seriøs og hvem,der forstår spørgsmålet og hvem ikke.
Stouenberg er den der intil nu er nærmest..."
---------------------------------------------------

Tak for invitationen til at bedømme seriøsiteten i denne tråd - lad mig for det første fastslå, at bb1 IKKE kandiderer til titlen, men Stouenberg og betterwisser fører klart, med betterwisser et par fjer forrest. Hans indlæg syder jo ligefrem af indsigt og viden - glimrende skrevet !!

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-03-10 09:28

Citat
Hvad endten man kommer ud af et æg eller sin moder mave, så bliver man altså født!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hwa faen...kan du heller ikke dansk LOOL

Når men blir født, ligger det implicit i ordet at yngelen leveres af en der føder, og der er ikke d i enten, samt moder skal i ejefald og staves med s...moders - Din skydegale selvglade nar

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 17-03-10 09:40

bb1
Citat
Æget eller hønen

Hønen kender jeg, men hvem eller hvad er "æget".

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-03-10 09:56

LOOOL Nu ikke så hård ved tossen...Han er jo forfatter, men hans staveplade er til rensning på Kommunekemi

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 17-03-10 11:18

Citat
hans staveplade er til rensning på Kommunekemi

Kommentar
Fra : Hunbjoernen

Dato : 17-03-10 12:07

I biologitimen lærte jeg altså at ægget klækkede, når ungen blev "født".. Men vi har nok ikke alle haft samme lærer...

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-03-10 12:46

Når der kommer levende ting ud af æg: torsk - krokodillere og ikke mindst de der dunede ting, som hedder agerhønsekyllinger hedder det, at æggene " klækkes ".

Dambrugerne har noget der hedder et klækhus og ikke fødeafdelingen for bækøredder.

Man har en homo sapiens omskrivning for at forvirre dig lidt, at de kan anvende en rugemor, men den pågældende rugemor ligger ikke på æg, men det kan en hvid italierne godt ( her er tale om en høne ) f.eks. på reddede fasanæg i høsttiden, når så de har fået den rette tid klækkes ægget, dvs. at den lille dunede ting har en lille forhøjning på næbet som den smadre skallen med, altså ægges og wupti så er ægget klækket og piphalsen er ikke født.

Når du er hinsidans normal rækkevidde føles det, som du vil kalde en fårefødsel, nemlig som de " lammer "

Den der vrinskende ting kaldet en hest, føder ikke, den " foler ".

giv må så de 20000 points men desværre også denne gang

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 17-03-10 13:42

BB1 hvad hedder det så enår en kænguru føder,

Nej Ballemand, det hedder ikke " at den punger ud " prøv igen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 17-03-10 14:29

Ballegaard øver sig på 10-finger-systemet, så lad venligst vær med at forstyrre...

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 17-03-10 14:46

Citat
Er en agerhøne født sidste sommer af udsatte forældre. Har overlevet den strenge vinter og nu er set danne par en vild fugl?

Det kommer vel an på hvad forældrene har været udsat for.?

Er en tam-and der er blevet hidset op, en vildand.

Citat
og nu er set danne par en vild fugl?
Mente du, en vild fugl - eller en vildfugl.??
Hvad skulle den være vild efter....??? Sex måske.??

Har en agerhøne ægløsning.?

bb1, du skal ikke svare hvis du ikke kan. Det kan nemlig ikke svare sig.

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 17-03-10 15:28

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg forsøgte at være seriøs,men har kun fået ordkløverri og personfnidder ud af det - jeg håber virkelig ikke, at årsagen er, at spørgsmålet var for svært for Jer.

For så er der ikke meget jæger viden i Jer.