/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
hvor sidder varmelegmet på Bauknecht
Fra : Laines
Vist : 837 gange
60 point
Dato : 16-03-10 18:13

hej, jeg skal skifte varmelegmet på min Bauknecht WA7749 vaskemaskine men jeg kan ikke finde varmelegmet ???? Er der nogen der ved hvor det sidder, har taget bagbeklædningen af vaskemaskinen men kunne ikke lige se det. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-03-10 18:14

- lige under tromlen...

Kommentar
Fra : Laines

Dato : 16-03-10 18:18

Tak, jeg må prøve at kigge igen, det kan være at jeg bare skal tippe maskinen lidt så :). Tak

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 60 point
Dato : 16-03-10 21:51

Varmelegemet sidder foran på din maskine.
Tag toppladen af, sæbeskuffen ud, bag sæbeskuffen sidden 1 eller 2 små skruer du skal pille ud, så kan du tage betjenings panelet af. Pil lugebælgen af, der sidder en bånd i den tynde revne og holder den på plads. Afmonter dørlås med 2 skruer. Bag spark panelet sidder 2 eller 3 skruer der skal af, så skulle fronten kunne løftes af, så du kan komme til dit varmelegeme

Mens du er derinde, ved siden af varmelegemet sidder vindkedelen, plastikting hvor der sidder en tynd niveau slange. Tag den af og rens den, de er slemme til at blive fyldt med skidt på bauknecht.
(hvis den bliver stoppet, så vil den ikke centrifugere, evt også tage ekstra vand ind)

Kommentar
Fra : Laines

Dato : 17-03-10 19:54

tusind tak for en meget udførlig vejledning, så fandt jeg frem til varmelegmet, men nu er problemet at det sidder simpelhen som limet fast og jeg kan ikke få det ud, skal man bare hive helt vildt til ?
Ang slangen som der ville være en god idé at rense når jeg nu alligevel har skilt maskinen fundstændig ad, den sidder også meget stramt fast, så det tør jeg næsten ikke at begive mig ud i, af frygt for at jeg ikke kan få den på igen.

Kommentar
Fra : Bassebo

Dato : 17-03-10 22:01

Jeg hat til tider skulle bruge et lille koben og en stor skruetrækker til at lirke varmelegmer ud af diverse vaskmaskiner for at skifte det, men gør det nu forsigtig,,,, nu er du sikker på at det er varmelegmet der er stået af........... for du kan ikke sætte det gamle i igen... men når du er så lang som du er , er du jo sikker på at varmelegmet er død.......

Mvh Bassebo...

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 18-03-10 00:07

Ja, den gummitætning som varmelegemet sidder i bliver hård og umedgørlig. Jeg plejer at bruge en pappegøjetang og en stor flad skruetrækker. Der skal bruges lidt vold

Du kan blødgøre gummidele med sulfo forresten

Kommentar
Fra : Laines

Dato : 19-03-10 18:42

Endnu engang tak for hjælpen

Nu er mit problem bare at jeg har fået smidt låsen væk, så jeg kan ikke engang på afprøvet om det var varmelegmet den var gal med (Men det så slemt ud, så det var nok det)

Men kan man nøjes med at købe den lille del som jeg mangler eller skal man købe et helt låsesystem???
Jeg har nemlig kun kunne finde et helt låsesystem

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 19-03-10 21:53

Øh.. Hvad mener du lige med låsen?

Selve dørlåsen eller bare låse tappen?

Kommentar
Fra : Laines

Dato : 20-03-10 08:41

det er den lille del af låsen som sidder på ydersiden af frontpladen, den skulle jeg skrue af for at kunne tage fronten af.
Låsetappen er den der sidder på lågen ik, den er der endnu.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-03-10 08:47

Jep, låsetappen er den der sidder på lågen

Men det er fuldstændig korrekt at dørlåsen, den der er skruet på frontpladen, kun kan fåes som en komplet enhed.

Jeg vil anbefale at du køber en her:
http://broendum-elektro.dk
Hvis den altså ikke dukker op..

I webshoppen, under gæste login, ser den ud til at koste 170kr og har varenummer 358235

Kig under profil for kontakt info.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-10 10:35

Varmelegemet spændes fast med en møtrik.
Når denne møtrik er løsnet helt ud til skruekanten - skub den ind mod maskinen, så der er plads til at gummipakningen kan folde sig sammen og komme ud gennem hullet.

Kommentar
Fra : Laines

Dato : 20-03-10 16:32

tak, jeg behøver heldigvis ikke en ny, jeg har fundet den det var mig der ikke kunne huske at der faktisk ikke var noget jeg havde skruet af fra fronten, andet end skruerne, så jeg ledte efter noget som ikke var der.
jeg fandt ud af det fordi jeg tog over på min lokale genbrugsstation for at se om jeg måske var heldig at kunne få den dims som jeg troede jeg manglede, og fandt så ud af at jeg bare skulle skubbe låsen ind og skrue den fast inden jeg sætter gummiet og ringen på.
Jeg har noteret mig linket til en anden gang. tak igen.

Godkendelse af svar
Fra : Laines

Dato : 20-03-10 16:33

Tak for svaret taunusanden.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-03-10 16:51

Godt det kører igen