/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Bruger du Paypal ?
Fra : scootergrisen
Vist : 1033 gange
100 point
Dato : 16-03-10 10:30

Jeg tænkte på at oprette en mulighed så folk på min hjemmesiden kan donere penge hvis de har lyst.

Så er her nogen der bruger paypal ?
Er det helt gratis ?
Kræver det noget specielt for at kunne bruge det på sin hjemmeside ?

Jeg vil have have en "doner" knap.
Skal jeg så have den løsning de kalder personal hos paypal.com ?

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-10 10:51

Det er ikke gratis. Når der sker indbetaling på din konto, bliver der trukket et gebyr som er en procentdel af det indbetalte. Du kan se i deres betingelser hvor meget det er.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-03-10 11:47

Ja jeg bruger paypal ....
- og ingenting er gratis i denne verden !
https://www.paypal.com/dk

Citat
Jeg vil have have en "doner" knap

det vil jeg også

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 16-03-10 16:35

Det var mange spørgsmål på én gang,..

nå,.. men jeg kan da give et ’bidrag’
ja, jeg bruger paypal, især til handel i udlandet (ebay mm)
det er utrolig nemt, idet man overfører via E-mail adresser,

som nævnt er det ikke gratis, (det havde du vel heller ikke forventet)

desværre er det,. af en eller anden årsag,. ikke ’slået an’ i DK. / Norden, (har forsøgt mange gange)
så hvis du vil ha’ penge i kassen,. skal du nok vælge en anden betalingsform.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-10 22:42

Det er gratis hvis du skriver din banks registrerings nummer og dit kontonummer, og så opfordre besøgende til at sætte et bidrag ind, der kan ikke hæves penge på din konto uden din netbank kode så metoden er sikker du løber ikke nogen risiko ved at oplyse dit konto nummer.
Angående PayPal så har jeg en konto som jeg bruger når jeg køber i udlandet, det er et stykke tid siden jeg har brugt den men jeg tror ikke det koster noget at bruge tjenesten, men er ikke sikker

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-10 22:46

Metoden med at skrive konto nummer og opfordre besøgende til at støtte "kagekassen" er brugt af andre, prøv for eksempel at se ind hos Arlet som er computer sikkerheds ekspert http://www.arlet.dk/ klik på Støt kagekassen

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 17-03-10 14:22

Det koster ikke noget at have en pay pall konto
og så skal du jo have et betalingskort tilknyttet kontoen.
Det er dem der modtager penge der betaler,
så en evt. mindre donation vil næsten blive til ingen ting
når pay pal har været der, for så er det dig der modtager penge.

For at bruge det på din hjemmesiden finder du bedst løsningen
på pay pall hjemmeside, og der er også betalingsknapper m.m.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 19-03-10 15:28

Nogen der ved hvor meget det koster så når folk donere penge ?

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 12-04-10 20:22

Tak for svaret amandaKanDu.