/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Analog lyd til Mp3
Fra : lyngballe
Vist : 603 gange
100 point
Dato : 16-03-10 08:15

Jeg tar strubevis af musik liggende på LP, cassettebånd og navnlig minidisk.
Jeg kan godt få min mac til at lave f.eks. en minidisk om til Mp3.
Eller lægge den ind i iTunes.
Men det bliver til én lang Mp3-fil. Et hestearbejde at hugge en sådan i stykker.

Findes det ikke et program (helst til mac), der kan "høre" pausen mellem numrene,
afslutte filen og påbegynde en ny fil, så resultatet bliver lige så mange Mp3-filer, som der var numre på min minidisk og ikke én timelang Mp3-fil??

Problemet er stort for mig, så jeg håber på en brugbar løsning.
Venlig hilsen Lyngballe

PS: Overspiller jeg minidisk til en CD kommer alle skæringerne med.
Og overfører jeg denne til iTunes på min mac kommer skæringerne videre med.
Men hvorfor kan jeg ikke få iTunes til at opfatte minidiskens skæringer direkte?

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-10 08:30

Kender ikke noget prg til mac, men til pc kan Audiograbber klare det.

http://www.audiograbber.org/ og det er gratis

Det kan det med LP'er så mon ikke det kan lade sig gøre med en minidisk også.

Der er også et der hedder Spin it again, det burde også kunne, men er ikke gratis
http://www.acoustica.com/spinitagain/

Godkendelse af svar
Fra : lyngballe

Dato : 17-03-10 20:43

Tak for svaret Klaudi desværre var begge forslag til Windows" men du har alligevel hjulpet mig videre, for nu ved jeg lidt mere om hvilke søgeord jeg kan bruge i min googling!
Vl h L

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 17-03-10 21:10

Velbekommen, ja det skrev jeg jo også, men en pc kan vel bruges til overspilningen