/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det rimeligt?
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 690 gange
200 point
Dato : 15-03-10 16:38

Jeg er blevet tilbudt at leje 383 ha. blandet skov med tilhørende marker, hvad må det koste?
Lejmålet vil træde i kraft fra årsskiftet
Vi skal lige have en fyraftens vittighed

Tre statsfruer taler om tissemænd
Blairs kone siger:
- I England kalder vi den en Gentleman, da den altid står op for damerne.

Chiracs kone siger:
- I Frankrig kalder vi den et tæppe fordi den altid går ned efter forestillingen.

Hillary siger:
- Ja hos os kalder vi den et rygte, fordi den går fra mund til mund...

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 15-03-10 17:41

Til Sandhedsvidnet.

Prisen for jagtleje afhænger af flere ting. Hvor i landet befinder vi os cirka - biotoper - bonitet - vildtbestand (rå,då,sika,kronhjorte, fasaner,agerhøns,harer,ræve mm) er der vandhuller evt. småsøer med trækkende ænder og gæs). Har nuværende jagtlejer "behandlet" området forsvarligt eller er det misligholdt ? Spørgsmålene er mange, men hvis du er interesseret så send evt. en mail til mig, jeg vil gerne være behjælpelig.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-10 17:56

Er det rimeligt at i overplastrer Kandu med alle de åndssvage jagttråde? Gå et andet sted hen.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-03-10 18:49

Granner hvis du ikke kan lide de ånsvage jagttråde, GÅR DU ET ANDET STED HEN, der ingen der tvinger dig til at læse dem.

Provst jeg har ikke din mailadr. men der er lidt kron og dåvildt, en pæn bestand af råvildt, lidt fugle og nogle små vandhuller. Stedet er i midt og østjylland og jeg var ude at se på "varen" i dag, rimelig pænt område, dog lidt kuperet
Det er lidt hys hys, da den nuværende lejer ikke er orienteret om opsigelse af lejemålet

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-10 19:12

Et rimeligt godt bud - hvis derf ølger en ordentlig jagthytte med og der må skydes alt efter jagtloven.
Vil være 153.200 pr. år mon du kan løfte det og hvor mange må gå på jagt på arialet samtidig?
Hvis ikke det er min.10 så får du nok også meget besvær med at finde 9 konsortie medlemmer.

Så kære sandhedsvidne, mon ikke den historie er en and, at det lige er noget du har fået tilbudt!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-03-10 19:26

Knudsen jeg giver dig kun en advarsel, hvis du kommer med flere nedladende bemærkninger i dine indlæg får du en Bad standing
MEN jeg kan oplyse jeg har fået et tilbud på 285 kr pr ha hvis jeg lejer det alene, da ejeren er træt af den gamle lejer, med alle hans jagter og løse og ukontrolerbare køtere

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 200 point
Dato : 15-03-10 19:44

Til Sandhedsvidnet

Nej selvfølgelig har du ikke min e-mail adresse, men jeg mente også en PB - undskyld !

Umiddelbart lyder det fornuftigt - men der må da være noget galt - er ejeren blevet sur og gal på de andre lejere p.g.a. ukontrolleret jagt og hundetræning ?? Ja, så kan man jo godt forstå ejerens dispositioner - der er desværre nogle jagtlejere som ikke forstår at begå sig.

Men send du blot en PB til mig - jeg vil gerne være behjælpelig.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-10 20:06

Jeg syntes du skal slå til for det er rørende billigt. Er du i familie med ejeren. Det er næsten nødvendigt til den pris især hvis alt efter jagtloven må nedlægges i ubegrændset antal og der ligeledes må deltage et ubegrændset antal jægere- også at der er en ordentlig jagthytte...

Når du nu har skrevet under på lejekontrakten ( du kan hente en på DJ`s hjemmeside ) så skriv endelig her hvor i landet det mere præsist er, for det vil uden tvivl få en meget stor efekt på jagtlejen i det område.

Husk også at det kræver tid og penge at pleje et så stort revier og ikke mindst hvor langt er det fra hvor du bor. ( benzin er ikke billigt )

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-03-10 21:30

Knudsen igen kommer du med en hentydning til at jeg ikke penge til at pleje mit nye område, du er hermed ude af det gode selvskab.
Man behøver ikke være i familie med en ejer for at få en jagt med et lille murstens jagthus billig, hvis man selv vil stå for det der er mange udlejere som er trætte af alt det ren af for mange såkaldte jægere

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 15-03-10 23:18

Citat
Er det rimeligt at i overplastrer Kandu med alle de åndssvage jagttråde? Gå et andet sted hen.

Hov hov du. Gå ind i vis abonnementer, scroll ned til fritid, og fjern fluebenet ved jagt. Sværere er det ikke at blive fri for de emner du ikke har interesse i.

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 16-03-10 06:33

Kære alle

Nedenstående citat.
Citat
Det er næsten nødvendigt til den pris især hvis alt efter jagtloven må nedlægges i ubegrændset antal og der ligeledes må deltage et ubegrændset antal jægere- også at der er en ordentlig jagthytte...

behøver ikke være gældende for at leje jagt til en billig penge, jeg kunne godt tænke at høre Sandhedsvidnet hvor det er jagten er til leje, for jeg har en fornemmelse af, hvor det måtte være

TRD

Kommentar
Fra : TheRealDeal

Dato : 16-03-10 06:43

Undskyld

Jeg glemte at få dette med i mit foregående citat
Citat
Er du i familie med ejeren

TRD

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 16-03-10 09:43

Sandhedsvidne

Kan det passe at ejendommen ligger i Midtjylland ikke langt fra Silkeborgsøerne ? Hvis det er i dét område har jeg hørt man skal passe på, da vedkommende der i dag har lejet området har gjort sig voldsom upopulær med sin form for at drive "jagt" - det skulle efter sigende være så overrendt af bl.a. hundefolk, så der aldrig er fred ! Men det er måske derfor prisen prisen er fastsat som tilfældet er ??

Mvh
Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 16-03-10 15:37

Nu vil jeg ikke kommentere hvem, hvad og hvor, før tingene er officielle

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 16-03-10 17:31

Tak for svaret Provsten1.

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 16-03-10 18:19

Mange tak for point til Sandhedsvidnet