/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Polycarbonat (PC)
Fra : Dieter
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 15-03-10 16:33

Jeg skal lave en overdækning med ca. 30 grader hældning.
Understøtning = 60 cm.

Hvor tyk skal polycarbonatpladerne være ?

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 15-03-10 19:29

Hej

Hvis det er de der isolerende kanalplader i PC du mener, så er det vel mere et spørgsmål hvor stor isolerende effekt du vil opnå...

Men med overdækning mener du vel noget åbentstående?

så hvis du tænker på lastberegning så er det kun et gæt.-16mm

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 16-03-10 09:10

de behøver ikke være mere end 5-6 mm. men det er et ret dyrt materiale du har valgt.
der ligger et firma i auning på djursland der sælger den slags. det er det billigste sted du kan få det. kan ikke huske hvad firmaet hedder, men søger lige lidt efter det.
der kan du sikkert også få oplyst hvor tykt det skalvære.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-10 09:24

nordisk plast systemvej 2, 8963 auning. der kan du få råd og vejledning og en god pris.

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 16-03-10 10:26

Tak for svaret trimare46.

Kommentar
Fra : frenning44

Dato : 25-07-12 16:13

jeg har en terresse der er overdækket kan jeg bruge polycarbonat mål 1640 mm-1170 mm det skal bukkes i en blød bue , kan jeg bruge 2mm i tykkelsen.frenning44