/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Knas i lyden
Fra : Smukke_Ole
Vist : 386 gange
300 point
Dato : 15-03-10 10:03

Jeg har et "mærkeligt" problem med lyden på min ældre PC m. WIN XP PRO:
Hvis jeg starter PC'en, læser avisen medens den starter op og kører virustest, og så går i gang med
arbejdet, er der en bunke "knas" fra højttalerne, og lige så i det tilsluttede head-set.
Hvis jeg derimod springer avisen over, tænder PC'en og går i gang, er der intet "knas"
Kender nogen en go' løsning, da jeg gerne vil have avisen læst inden jeg begynder ?

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-03-10 10:09

- er det når du bruger volume-knappen? Så skal den bare ha' lidt motion, drej op og ned på den nogle gange, så forsvinder "knaset"...

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-03-10 10:12

- og prøv at tage højttalerstikket ud og sæt det i igen...

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 15-03-10 10:13

-> Stouenberg

nej det er ikke volumen-knappen

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-03-10 10:40

OK Ole. Hvad laver du ved pc'en når den knasen forekommer?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-03-10 19:47

Hvad for avis læser du

Det kunne tyde på at lydkortet måske bliver for varmt siden det først kommer efter nogen tid.
Hvad med driver til dit lydkort, måske den skal opdateres.

Kommentar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 16-03-10 09:34

->Stouenberg

Jeg sidder og surfer, checker mail og er på netbanken

-> Fijala

Jeg læser Politiken.
Det der med at lydkortet bliver for varmt, tror jeg ikke på:
hvorfor bliver det så ikke for varmt, når jeg arbejder med PC'en.
Der er kun "knas" når den ikke laver andet end at køre virus-check

Smukke_Ole

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-03-10 17:38

Nå, men det var da et godt forsøg Et nyt skud i tågen. Måske er et så dit antivirus program der driller.

Prøv alligevel med den driver opdatering

Annuller spørgsmålet
Fra : Smukke_Ole

Dato : 25-03-10 08:52

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Desuden er den holdt op med at "knase"

Smukke_Ole