/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke åbne ny side via et link
Fra : ks9000
Vist : 1006 gange
100 point
Dato : 15-03-10 08:38

Når jeg skal åbne en side på internettet via et link i en åben hjemmeside, så virker det som om, at den prøver at åbne siden men ikke kan.
Så skulle man tro, at der var slået nogle blokeringer til, men det er der tilsyneladende ikke.

Jeg bruger IE8 og Windows 7

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 15-03-10 08:44

Tilføjelse:
Det viser sig, at det tilsyneladende kun er, når der skal åbnes i et nyt vindue.

Kommentar
Fra : webm

Dato : 15-03-10 08:59

Er det en speciel side eller er det et generelt problem?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 15-03-10 09:03

Hejsa,

Kommer der kortvarigt en lille stjerne når du trykker på linket, så er det fordi din sikkerhedsopsætning spærrer. Dette løser du nemt fra ved at trykke på CTRL knappen samtig med at du som normalt trykker på venstre muse knap.

Bluesky

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 15-03-10 09:17

Det er et generet problem.
Der kommer ingen markering (fx stjrene) når jeg trykker. Det med ctrl osv. har jeg prøvet.

Der sker bare ikke en skid

Kommentar
Fra : netop

Dato : 15-03-10 09:33

Hvad hvis du kopierer linket op i søgelinien - sker der så noget?

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 15-03-10 09:42

Hvis jeg åbner en ny browser, og kopiere linket (en URL) ind, så er der intet i vejen.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-10 10:06
Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 15-03-10 13:00

- det fik jeg desværre ikke noget ud af.

Men kan det være noget javaScript der udløser fejlen?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-10 13:15

Er det en 32 eller 64 bit win7 du har, er det en 32 bit skal du erstatte
%ProgramFiles(x86)% med %ProgramFiles% i den .bat fil du har lavet,
eller not

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-03-10 13:19

Hvorfor går du ikke over til Firefox og dropper IE8
Du kan prøve at installere den og se om det virker bedre end IE8

http://www.mozilla.com/da/

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-10 13:27

Nu hjælper det jo ikke på IE8 problemet at skifte til FF

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-03-10 14:50

Det var et forslag.....

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 15-03-10 14:57

Du skriver:
'Er det en 32 eller 64 bit win7 du har, er det en 32 bit skal du erstatte %ProgramFiles(x86)% med %ProgramFiles% i den .bat fil du har lavet, eller not'

Det er jeg ikke rigtig med på.
Hvor finder jeg ud af om det er 32 eller 64?
Hvor finder jeg den omtalte fil?

Jeg har prøvet FireFox, men fx min WebPack hos Post Dk. virker ikke der.

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 15-03-10 15:03

- jeg har fundet en mappe der hedder System32.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-10 15:17
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 15-03-10 15:21

Højreklik på Computer, vælg Egenskaber, så kan du se om systemet er 32 eller 64 bit

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-10 15:44

Har lavet .bat filerne, her til 32 bit system
http://peecee.dk/upload/view/231771

og her til 64 bit system
http://peecee.dk/upload/view/231770

hent og gem den version der passer til din version af win7,
find filen hvor du gemte den, højreklik og kør som administrator...

måske virker det, det har det gjort på mange pc'ere

Kommentar
Fra : ks9000

Dato : 16-03-10 07:09

Desværre hjalp ovenstående ikke, så nu har jeg bidt i det sure æble, og indlæst min gendannelseskopi.

Det giver så en hel masse andet og ekstra arbejde, for den var ikke helt ny - men fejlen er nu borte.

I skal alle have tak fordi I kom med nogle gode forslag.

Godkendelse af svar
Fra : ks9000

Dato : 16-03-10 07:12

Tak for svaret Klaudi, selvom det ikke lige hjalp mig, men måske kan hjælpe andre. - Du har gjort en indsats, som jeg sætter pris på.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 16-03-10 08:16

Velbekommen

Det var da godt nok kedeligt det ikke virkede, men så kan du da glæde dig over en "frisk" maskine...