/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Undertekster
Fra : Westwod9830
Vist : 747 gange
100 point
Dato : 15-03-10 01:03

Jeg har en film uden undertekster og så har jeg underteksterne i en srt fil ved siden af. Hvordan får jeg de 2 filer til at hænge sammen?

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 15-03-10 07:55

På siden - http://www.undertexter.se/ - under punktet Hjälp er der en masse guider til at lægge undertekster ind på film + links til de benyttede programmer!

Siden er på svensk!!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-03-10 13:14

Installere denne afspiller VLC - http://www.videolan.org/vlc/
Installere herefter en Codec pakke - http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Filmen og srt fil = Notesblok (teksten) skal herefter have samme navn.... fek.s "Pulp Fiction"
Så skulle det virke....

Du kan også prøve det sidst først og se om teksten kommer frem ellers mangler du at installere overstående software

Kommentar
Fra : steno

Dato : 18-03-10 03:06

Du skriver ikke filmens navn, men prøv : http://subscene.com/.
Hvis du finder en skal du se efter om den kører over een- eller 2 cder.samt se om framerate passer til filmen. Så skal du bare downloade srt. og omdøbe så den hedder det samme som filmen. Afspil film og se om underteksten følger filmen. I øvrigt som MCBobo beskriver.

Accepteret svar
Fra : o1pedersen

Modtaget 100 point
Dato : 24-03-10 18:56

Det er ganske simpelt.. Fuck nu alle de hjemmesider, du har sikkert din film i en mappe for hver film.. Du har selve filmen som måske hedder Dumbo.wmw og så har du dine tekster som måske hedder Dumboteksterpådansk.srt for at få teksterne til at komme over i filmen rediger du bare Dumboteksterpådansk.srt til Dumbo.srt altså tekster skal have samme navn som film.

Godkendelse af svar
Fra : Westwod9830

Dato : 24-03-10 19:42

Kunne enlig ikk bruge dit svar da jeg forlængst fandt ud af det. Men tak alligevel.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 24-03-10 19:47

o1pedersen --- det skal lige siges at i 9/10 tilfælde nægter Media Player at afspille filmene, hvis da ikke det lige er fordi det er en wmv fil...

Eller man skal installere tonsvis af codecs...

Alt dette kan man undgå hvis man bruger VLC Player..

Så kører det på skinner altid....