/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Er det rimeligt.
Fra : bb1
Vist : 1130 gange
100 point
Dato : 14-03-10 22:18

Sådan reagere Hr. Franzen:

Kommentar
Fra : HFranzen

Dato : 14-03-10 19:11

--------------------------------------------------------------------------------
Du Ballegård som sædvanlig skriver du bare noget uden at komme med et svar eller et forslag, du er hermed udelukket.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det jeg skriver var at han skulle henvende sig til en bøssemager og det er fordi det at brunere ikke er for hvem som helst.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Derefter BL. han mig
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Derefter kommer dette svar:
Hej HFranzen

Brunering findes ganske rigtigt som hhv. kold og varm(saltbrunering) brunering. Lad være med selv at begynde på at lege med kemikalier, men overlad det til specialister. En god bøssemager bør kunne gøre det, men også el-galvaniserings-virksomheder mestrer teknikken. Alt afhængig af hvor meget du vil ofre på din gamle AYA, skal du vælge en salt-brunering - den holder i mange, mange år ved almindelig vedligeholdelse.

http://sortoxydering.dk/dk/, kan du finde lidt om processen.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
som siger helt det samme - hvor er vi så hende venner - helt ude i kartoffelmarken.

Jeg har oplevet amatører,som sagde de kunne brunerer,det var ikke kønt. Man kan reparerer en slidt brunering eller rids, men det er et helt andet spørgsmål.
En hel op brunering skal man holde sig langt væk fra med mindre man har lært det...

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 14-03-10 22:28

Nej - det er ikke rimeligt! Man skal bruge Gori 44 eller Gori 88 til den slags!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-03-10 23:13

Den har du brugt en gang før - og kan man nu helt stole på det.
Det bliver nok lidt fedtet

Accepteret svar
Fra : netop

Modtaget 100 point
Dato : 14-03-10 23:49

Du spørger om det er rimeligt...

Er dette rimeligt?

Spørgsmål
- Ubesvarede 8
- Besvarede 33
- Annullerede 55
- Slettede 0
Ialt 96

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-10 00:42

Ja,det viser denne tråd da helt klart - hvem har blot forsøgt at være blot nogenlunde seriøs omkring spørgsmålet..

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-10 00:55

Nu stiller Hr. Franzen sandelig et nyt spørgsmål i sin egen tråd - han skulle hellere gå til den bøsse mager. Vise ham bøssen også lade ham træffe afgørelse om,hvad der skal gøres.

Det vil være det rigtige for ham,med den viden han har

Godkendelse af svar
Fra : bb1

Dato : 02-04-10 03:39

Tak for svaret netop.

Det er rimeligt at annullere et spørgsmål - hvis ingen gider svare på det......