/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Tomtom XL BLACK - opdatering af kort.
Fra : heseda
Vist : 3625 gange
100 point
Dato : 14-03-10 17:51

Hej.
Jeg har en HP pda med Tomtom installeret. Nu laves der ikke længere opdateringer til denne model
Jeg ser at Elgiganten har en Tomtom XL BLACK Edition (42 lande) til en pris af kr. 888,-. Jeg overvejer at købe den.
Hvad koster det at opdaterer kortene til denne model?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-10 18:03

Ved det ikke men mon ikke priserne er nogenlunde ens for opdateringer til vores Garmin. Og der koster en opdatering mellem 700 og 1000 kr. De kommer 1 gang om året ca.

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 14-03-10 18:31

Jeg synes det lyder dyrt - da man kan købe en HELT ny for kr. 888,-

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-10 19:42

Ja jeg ved det, men du behøver ikke at opdatere med mindre du skal køre på helt nye veje.

Vi har haft vores i 2½ år og har opdateret 1 gang. Jeg tror ikke vi opdaterer mere. Det er nok billigere at købe en ny til den tid.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-03-10 19:45

granner01
det er så den dyre løsning du har valgt eller så har du ikke forklaret det godt nok..
Garmin køre med en liftetime opdatering den koster ca. 750 kr..
til den pris får du op til 4 opdateringer om året resten af gpséns levetid..

så vidt jeg kan se har tomtom ikke noget tilsvarene..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 14-03-10 19:49

Vi købte en CD med opdateringer fra garmin, det var billigere en at opdatere fra nettet viste det sig. Og vi har ikke brugt den opdatering endnu.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 14-03-10 20:51

selvfølgelig er der ikke alle veje der bliver lavet om . men der sker løbene ændringer..
men ens behov er også et spørgmål hvor ofte man køre steder hen man ikke er kendt..

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 15-03-10 08:18

Det er måske bedre at købe en med SD slot, hvis det er billigere at købe opdateringer på et SD kort - fremfor at opdaterer fra nettet?

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 15-03-10 12:50

Min Tom Tom opdaterer jeg en gang om måneden via nettet. Det er gratis og naturligvis vil de gerne sælge nye kort til den, men det finder jeg unødvendig. Vi er meget tilfredse og har brugt den over hele landet de sidste tre år. Mener også det har reddet vores ægteskab, da det med at læse kort var anledning til mange hidsige debatter undervejs. Så vi er MEGET mere afslappede på turene.
Mener også det fremmer trafiksikkerheden! Når man lige holder stille mens den programmeres

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 15-03-10 13:08

olehenne: lyder interesant, hvad er det du opdaterer gratis hver måned - er det kortene ?

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 15-03-10 14:29

Ja, over Europa. Via en login, der oprettes ved registrering af GPS'en.

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 15-03-10 14:34

Det gælder for øvrigt flere af GPS'erne. Det fandt jeg ud af for en kammerat, som havde fået det svar i det supermarked, hvor den var købt. Han skulle købe et nyt kort til ca 700 kr!

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 15-03-10 15:37

olehenne: nu begynder det at blive spændende. Jeg har søgt rundt på nettet, men kan ikke finde noget om gratis opdatering af tomtom. Derimod har jeg fundet nogel til Tomtom (af tomtom) hvor det koster pr. kvartal .
http://www.tomtom.com/products/maps/select.php?D=318&M=504

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 100 point
Dato : 15-03-10 15:53

Ja det er klart at det koster første gang. Mit login var en kode, der fulgte med ved købet af vores TOM TOM. Altså er der betalt for det ved købet! Det var der også af min kammerat, med det sagde de ikke i Blika

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 22-04-10 08:17

Tak for svaret olehenne.