/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mangler et e-mail program
Fra : bibsamie
Vist : 1262 gange
400 point
Dato : 13-03-10 22:54

Har investeret i en Windows 7 Ultimate, og har lige installeret den, men fan der er intet mail program hva gør jeg nu ???????

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-03-10 22:57

Hvad med en hotmail konto? Det kører i din explorer det hele.

Alternativt er der masser af gratis email programmer man kan downloade. Prøv f.eks. at søge på google efter incredimail - det er et fint mail program der kan hentes gratis

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 13-03-10 23:00

Hvad med http://gmail.com det er jeg ved at gå helt over til, det er nemt og det virker.
Der er ikke den store grund til at have ens mail på PCen mere.

vh Ben

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-03-10 23:01

Flash77

min søster har indicridimail, der er for meget fis i det program efter min mening, jeg var helt tilfreds med det jeg havde i Vista Ultimate.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-03-10 23:01

jeg SKAl kunne bruge de samme adresser som tidligere

per

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-03-10 23:06

der er intet mail program i win7, brugernes eget ønske.
m$ har lavet det sådan at man kan hente live mail herfra, http://download.live.com/
samme sted henter du moviemaker hd

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-10 23:07

Windows Live mail bliver valgt af de fleste, den ligner Outlook Express lidt, du henter et program hvor du vælger de programmer fra som du ikke ønsker, fjerne markering ved dem du ikke ønsker og installer resten: http://download.live.com/wlmail
jeg foretrækker selv Thunderbird, lidt mere avanceret end Windows live men stadig nem at finde ud og sætte op: http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/
husk den danske sprogpakke hvis du vil have stavekontrol i dine mails, den er lidt nede på samme side

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-03-10 23:14

forløbig tak vender tilbage i morgen.

per

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 14-03-10 04:37

Jeg sværger til Googles gmail. Det har lige hvad jeg skal bruge.
Hilsen nyfigen

Kommentar
Fra : dogvillestar

Dato : 14-03-10 07:11

Jeg bruger også http://mozilladanmark.dk/produkter/thunderbird/ - Der ud over at være nem at sætte op, har alle tænkelige funktioner + at Thunderbird naturligvis også kan hente mail fra Hotmail, Gmail og andre !

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-03-10 09:24

hej alle svarer jeg vil lige gennemse alle forslag og vender så tilbage

hilsen
Per

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-03-10 10:12

Windows Live Mail "hører" faktisk med til Win7 men af forskellige grunde må det ikke følge med som mailprogrammerne gjorde før i tiden.
Den kan køre dine forskellige mailtyper.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 14-03-10 12:12

Citat
jeg SKAl kunne bruge de samme adresser som tidligere

per

Så ville det være en fordel hvem der er din udbyder, ´hvad er mail adresse **********@?????

ellers er det rent gætte værk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-10 12:52

Det er ret ligegyldig hvem udbyderen er, de 2 foreslåede programmer: Live Mail fra Microsoft og Thunderbird fra Mozilla, kan begge sættes op til en hvilken som helst pop3 konto

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 14-03-10 20:00

frostys

#######@c.dk

mvh
Per

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 14-03-10 21:03

o.v.n ville bruge samme mail adresse , det kan man ikke i hot eller gmail

Per

mener c.dk er en "gammel" tdc indgående i f.eks liv mail eller andre pop3 mail kan bruges, blot du bruger smtp, som udbyder kræver

indgående server - pop.mail.dk
udgående smtp - se din udbyder

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-03-10 23:00

Jeg forstår ikke helt hvorfor Frostys nævner mit nick jeg har ikke nævnt hotmail eller gmail
men gentager gerne: Windows Live Mail og Thunderbird kan begge bruges til hvilken som helst pop3 konto, de kan også begge 2 bruges til hotmail og gmail men det er ikke det som der bliver spurgt om

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 27-03-10 20:13

jeg har tre mailadresser på pc'en vil stamdata forblive i en opdatering til 7 ultimate, når jeg opretter et nyt mailprogram ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-03-10 20:15

Du bør gemme alt eksternt inden opgradering.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 400 point
Dato : 28-03-10 00:30

Nej der er ingen e-mail program med i Windows 7 så lige netop det du spørger om forsvinder ved en opgradering, der er heller ikke nogen browser med Windows 7 men Internet Explorer bliver som den var under Vista når der opgraderes, alle dine foretrukne sider og så videre, men mails og andet som har med mail at gøre, det forsvinder desværre så derfor gør som allerede nævnt: Backup at adresser og eventuelle mail du vil gemme

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-03-10 00:32

Husk at der måske er en adresse kartotek til hver mail adresse, så ind i hver af de tre konti og klik på Filer og på Eksporter dine adresser, gem dem på en ekstern drev for eksempel en usb hukommelse

Godkendelse af svar
Fra : bibsamie

Dato : 02-05-10 22:11

Tak for svaret o.v.n..

mvh
per

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-10 22:42

Selv tak - håber du er tilfreds med dit nye e-mail program