/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Skal en hund have jagttegn?
Fra : Flash77
Vist : 947 gange
40 point
Dato : 13-03-10 22:22

Jeg har lært min hund at skyde med mit jagtgevær - nu er jeg bare blevet i tvivl om den skal have jagttegn.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-03-10 23:20

Jeg har lært min kat at fiske med fiskestang . . . skal den nu ha' fiskekort?

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 13-03-10 23:20

Citat
Jeg har lært min hund at skyde med mit jagtgevær

er det så en JAGThund

om den skal have jagttegn, er et hundetegn ikke nok

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 13-03-10 23:36

Citat
Skal en hund have jagttegn?

Jeps, og nattegn, hvis den går på nattejagt...

Det er så ikke nødvendigt hvis det bare er skørtehøns der jages om natten...

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 13-03-10 23:38

Citat
Jeps, og nattegn, hvis den går på nattejagt...
, hovsa hvad var lige det? Må man gå på jagt om natten?? Husk evt. natkikkert.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-03-10 00:08

Kort og godt JA

Husk at give den høreværn og briller på

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 14-03-10 04:12

Skal en sælhund have fiske/eller jagttegn?

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 14-03-10 10:50

Hunden skal have bestået jagtprøven, dog ikke nødvendigvis den skriftlige del

Spørgsmålet er, om køteren må føre SKYDE-pram uden sætteskippereksamen ??

Mvh
Provsten1

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 14-03-10 12:48

Få klar besked og ring til Hundsted, og snak med Rottevejleren Hot Dog, han er altid god for en stående standhals og er angsbider.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 14-03-10 17:16

Da du selv har uddannet vovsen kan du også selv udstede et gyldigt jagttegn og hvis du er rigtig smart kopierer du blot dit eget og erstatter navnet med hundens. Det er også en kendt sag, at et poteaftryk gør det ud for underskrift.

Selv små hunde kan lære at nedlægge en kronhjort med det rette våben, men hvis du ikke har tilrettet våbenet kan det gå helt galt. Sørg for, at rigtig afstand mellem skæfte og aftrækker er korekt tilpasset.

Du skal også passe på, at hunden ikke bliver skydegal og skyder til måls på alt, lige fra madskål til naboens børn, der let forveksles med bævere.

Fortsæt det gode arbejde og lær den også præsitionsskydning med armbryst - det synes de fleste hunde er sjovt

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 14-03-10 17:22

Jeg har lært min hund at fotografere....er den så flash77...???

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 14-03-10 21:52

Citat
Skal en sælhund have fiske/eller jagttegn?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 14-03-10 23:41

Jeg synes du skal vide, at vi her i jagtforeningen snarest vil holde et ekstraordinært internt møde omkring din uvidenhed i almene jagtspørgsmål.

Lejren er ligesom delt i to, den ene halvdel vil simpelthen fratage dit jagttegn og dermed retten til at jage.... Resten mener at et intensivt 3 dages kursus vil kunne redde dig... (hvis du tager dig sammen)

Der bliver holdt øje med dig - det er trods alt ikke særlig klogt at flashe simple spørgsmål på nettet, som alle, både ikke jægere og børn kan svare på -

det må absolut få konsekvenser

P.s Selvfølgelig skal din hund have jagttegn

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-10 00:03

ÅÅÅhhh Christa

Flash77 Din hund skal have jagttegn, hundetegn, svømmetegn, nattegn, alle de tegn man kan få. Og så skal den være dirigent når jægerforeningen her på Kandu holder møde.

Hvis jægerne ikke arter sig så skal den have lov til at gø ad dem, hjælper det ikke så må den bide dem i bagdelen. Så kan de ikke sidde ned i flere dage. Det er straf for ikke at opføre sig ordentligt.

Og når mødet er overstået, så får den et duelighedstegn for veludført arbejde.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 15-03-10 09:33

Flash77
Er du sviller mand, din hund må slet ikke jage - den må kun hente døde eller anskudte dyr til dig.
Det eneste den må jage på egen hånd og uden jagttegn, er naboens kat, og kun indtil missen sidder i et træ og kan reddes ned af brandvæsnet.
Overholder du ikke disse simple regler, så risikerer du at vovsen arresteres og bliver sat på vand og tørfoder (OH fy o føj)

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 15-03-10 19:02

Nej den skal have hundekørekort

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-10 19:13

Skal den også selv kunne køre på jagt?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-03-10 19:42

Citat
Jeg har lært min hund at skyde med mit jagtgevær - nu er jeg bare blevet i tvivl om den skal have jagttegn.
Det blev forbudt hunde at skyde med jagtgevær, jeg tror det var sidste efterår folketinget besluttede det, men samtidig gav man tilladelse til at jagthunde måtte jage med pusterør og slangebøsse, uden jagttegn..........

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-10 19:56

Må de bruge begge ender til pusterøret?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-10 20:27

Ja og hunde må også bruge slangebøsser.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-10 20:55

Hvordan skal de trække i slangebøsse?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-03-10 21:51

De skal kun bruge 2 ben ad gangen og tænderne hiver i elastikken. Kan du ikke se det for dig? Det kan jeg

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 15-03-10 22:01

Jo det ville være et kønt syn,men det udelukker jo de tandløse.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-03-10 10:08

Citat
det udelukker jo de tandløse.

Ak ja, livet kan være så uretfærdigt (også for mennesker)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-03-10 10:26

Det kan ikke klares med en der har protese, så flyver tænderne bare med når elastikken udløses.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-10 13:02

Det er sku da helt fint med armo i munden - sådan et sæt tænder kan sagtens dræbe, hvis der er fart nok på også er det jo en duble,hvis hunden kan lære sig,at bruge over-og undermund hver for sig.

Så det er det min gamle FAR altid sagde: Der er ingenting der er skidt - uden at det er godt for noget!!!

Altså lad os se det positive i alting

( selv en gang pladder her - men det er jo tilsyneladende,hvad man ønsker,at bruge jagt debat til)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-03-10 13:20

Glem ikke at det er flash77 der har lavet tråden, og han har tilsyneladende ikke noget imod sjov,

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-03-10 13:29

bb1 scroll ned og fjern fluebenet ved dette indlæg. Sværere er det ikke at blive fri for det sjov du ikke har interesse i.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-10 14:17

Citat
selv en gang pladder her - men det er jo tilsyneladende,hvad man ønsker,at bruge jagt debat til
Det er noget mere opløftende tråde Flash77 opretter, fremfor alle de tråde de såkaldte jægere opretter mod hinanden, hvor der alligevel ikke kan svares pga blacklisning.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-10 14:17

Når jeg gider bruge tid på at svare jer er det da fordi jeg også kan se det sjove i det,men jeg ved at det er der mange, der ikke kan..
Denne tråd er skrevet som en spøj fra begyndelsen og da kan man vælge om man vil deltage eller ej.
Mange andre spørgsmål i jagt debatten er stillet seriøst, men det er der nogle,der ikke fatter. Det var det jeg "stak" lidt til!!!-Capis...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-03-10 14:37

Nu har jeg kun lavet sjov i 2 af dine tråde. For hvad skal man ellers gøre med al den personforfølgelse der kommer i jagttrådene.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-03-10 14:43

Citat
( selv en gang pladder her - men det er jo tilsyneladende,hvad man ønsker,at bruge jagt debat til)

bb1 - undskyld at jeg må rette dig lidt til, men dette er faktisk IKKE et rent jagtforum. OK - Flash77 KUNNE have sat den ind under vittigheder, men har nu engang valgt at sætte det ind under jagt, men det behøver jo ikke entydigt at betyde, at du straks skal blande dig med dine sure opstød og meninger, som om du har eneret på Kandu bare ordet jagt er nævnt. Jeg har før opfordret dig til at skrive i jagtbladet, da jeg mener at det mere er dit naturlige forum med dine skriverier og meninger.
Vi andre har moret os over denne tråd som vi absolut kan se det sjove i, og endda fået den mening, at ikke alle jægere nødvendigvis er en flok sure brokrøve, men at nogle sikkert også er både rare, flinke og gemytlige at være sammen med, noget vi en overgang faktisk havde glemt kunne være tilfældet.
Netop tråde som denne her, og den om mødet i jagthytten gør, at vi er nogle der åbner jagttrådene, for et godt grin er nu ikke af vejen, men kan jo nødvendigvis kun bestrides af dem der har lidt humor.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 16-03-10 14:47

Citat
undskyld at jeg må rette dig lidt til, men dette er faktisk IKKE et rent jagtforum

dette = Kandu

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 16-03-10 15:14

Asbjørn2 og granner1.

Vi er da slet ikke uenige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Det er blot så forbandet irriterende af få ødelagt et ellers godt og seriøst indlæg med plat og personfnidder og det er hvad der ofte sker

Jeg skriver da ofte i jagtbladene og på andre fora se selv på min hjemmeside: www.bb-jagt.dk, som opfølges med nye link,historier,billeder mv. løbende.

Netop dette faktum er med til at ”hylerne” kan gå derind og finde noget, som de mener de kan bruge i deres personfnidder.
Derfor tror de også fejlagtigt, at de ”kender mig”, men det gør de jo ikke. De kender kun en flig af, hvad jeg beskæftiger mig med.
Jo lad os da blot få noget humor ind i jagt debatten, men er der skrevet et seriøst spørgsmål i jagt debatten, så skal der også svares seriøst – det må være ret og rimeligt kan man ikke det så undlad at svare enklere kan det da ikke være, men det er der altså nogen, der ikke fatter og derfor går det ofte galt..

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 40 point
Dato : 16-03-10 16:22

bb1 Det er fordi der er personfnidder at jeg kan finde på at lave sjov, livet er for kort til al den fnidder. Og jeg er en person som altid er glad og siger tingene lige ud.

Og helt ærligt, i kan fandeme ikke være bekendt at behandle hinanden sådan som i gør i jægertrådene. Og dig bb1, du gør jo det samme som de andre har gjort. Så i er lige gode om det.

I skulle alle lære at opføre jer ordentligt. Så det er helt velgørende at opleve jægerne i denne tråd være hyggelige.

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 16-03-10 16:25

Citat
Jeg skriver da ofte i jagtbladene og på andre fora se selv på min hjemmeside: www.bb-jagt.dk, som opfølges med nye link,historier,billeder mv. løbende.

bb1, kunne du ikke henvise til hvad jagtblad du har artikler i.?
Her tænker jeg ikke på læserbreve.

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 16-03-10 19:16

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-03-10 20:21

Selv tak og tak for sjov og morskab.