/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Caramel Fudge som topping
Fra : stjerneboern
Vist : 1007 gange
100 point
Dato : 13-03-10 20:27

Har købt en pakke med 250 g Caremel Fugde fra udlandet . Jeg havde tænkt mig at jeg ville bruge det som et lag i en lagkage eller som topping på cupcakes, men har ingen ide om hvordan jeg gør det lidt mere flydende, skal det varmes og blandes op med et fløde - smør eller buttercreme.Lige nu er det bare en stor tyk klump som godt nok kan trykkes lidt fladere, men ikke i nærheden af at kunne bruges til noget. Kan nogen evt hjælpe???
Gerne også hvor længe det skal være i evt . microen

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 13-03-10 20:37

http://www.bigoven.com/67108-Chocolate-Caramel-Fudge-Cake-recipe.html

I denne opskrift, bruger de det som fyld, og forberedelsen er : at man smelter smør, caramel og mælk sammen i en gryde.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 13-03-10 21:42

At du kan nænne det

Spis det. som det er.
Det er bare sååå lækkert.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 13-03-10 22:54

Det er for sødt. Det er et færdigt produkt, så jeg kan desværre ikke bruge det svar fra fnuller 54.
Men tak .
Men selvfølgelig skal jeg da smage på det, når jeg åbner pakken. Men havde forstille mig at det skulle gøres blødt nok til at kunne røres op med noget så jeg kan bruge det et lag eller som sagt topping men hvad???
smør-fløde eller buttercreme ???? Nogen nye ideer
Har også prøvet youtube, men det jeg har set er også noget man laver selv.

Accepteret svar
Fra : pjuller

Modtaget 50 point
Dato : 14-03-10 06:35
Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 14-03-10 22:16

Tak for svaret. Ellers glimerende ide, men det går ikke at putte klumper som topping, vil gerne have det lidt ligesom det der er ovenpå drømmekagen, ved godt at det ikke kan blive ligeså tynd, men det skal være at smørre på med en palet. Og hvis jeg ikke får andre godt forslag får du Pjuller de point for opskriften for der kunne jeg bruge det med at røre det i køkk. maskinen men bare med hvad??????? smør ??? buttercreme????eller bare med måske lunet fløde ????
Gode forslag modtages

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 15-03-10 07:21

Kunne du ikke prøve at smelte en lille klump i en gryde, bare for at se, hvordan det opfører sig når det bliver varmet op? Kunne forestille mig at det smelter, og at du så kan "høvle" skiver af din klump og lægge dem på kagen, hvor det så (forhåbentligt) smelter sammen.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 15-03-10 11:55

Det går måske at smelte over vandbad eller i microen, men man kan ikke høvle noget af for at det kan smelte det er det for hårdt til jeg må prøve mig frem. Det er åbentbart lidt mere besværligt en som så, havde regnet med at det ikke var et ukendt produkt at bruge som flydende fyld eler topping.
Men tak for svarene. jeg prøver mig frem det er nok den bedste måde

Godkendelse af svar
Fra : stjerneboern

Dato : 15-03-10 11:57

Tak for svaret pjuller.
Det var et svært emne. Havde elles troet det var rimeligt nemt, men der ikke nogen der kender så meget til det som flydende.
Men frem med gryderne

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 24-03-10 17:41

Til dem der er interesseret i at høre hvordan det gik

jeg smeltede det over vandbad max 40 grader tror jeg med lidt lunet piskefløde, det blev super godt så udhulede jeg en muffins og kom en tsk i midten og pyntede så med smør creme.
MUMS. men det smagte nu rigtigt fint i sig selv, det var slet ikke det samme som man køber i byen. Så Frida du fik ret i man kunne spise det =))). Jeg kan nemlig ikke lide det man ellers køber i små firkanter det er bare for sødt. Så det kan ihvertfald anbefales. Købt i kage butikken i Holland.