/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Acer.
Fra : bpedersen
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 12-03-10 21:07

Så skal den gamle bærbar skiftes ud.

Jeg har i dag været due at kigge på en nu acer.

http://www.getmore.dk/specifikationer-acer-travelmate-timeline-8571-733g25mn/notebook/lx.ttx03.123_101110_ps.html

eller

http://www.expert.dk/default.asp?state=product_detail&pageid=2193&productid=37306&categoryid={4A230393-C40F-447C-934D-FC58BFDB91E2}&nodeid=

Hvad er forskelle på disse to maskine. Priser er jo forskellige. Er den ene processer hurtigere en den anden?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-03-10 21:34

Af flere grunde ville jeg tage den fra Expert, men deres ekstra forsikring bryder jeg mig ikke om, da der er to års garanti i forvejen, og til den tid, vil de nok hævde, at maskinen er så gammel, at den ikke dækker.
Disse ekstraforsikringer er rendyrket kassetænkning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-03-10 21:37

Du kunne også spørge om lighederne, ud over navnet Acer har de 2 computere ikke ret meget til fælles, den fra Getmore er meget mere værd end de knap 2000kr. der er i forskel.
Ingen tvivl - hvis valget står mellem de 2 viste, så vælg den fra Getmore

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 12-03-10 21:37

Han du nævne lidt af de grunde. Der er nogen der siger at processoren er for langsom.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 12-03-10 23:25

Vil den billige model kunne klare billedbehandling, internet, tekstbehandling og evt lidt film redigering i movimaker.

Eller der processoren for langsom/gammel:

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-03-10 00:08

Citat
Vil den billige model kunne klare billedbehandling, internet, tekstbehandling og evt lidt film redigering i movimaker.
Ja
Citat
Eller der processoren for langsom/gammel
en bærbar er ikke den du bør foretrække til film redigering og billed behandling, begge de viste computere kan klare opgaven, men det vil tage lidt længere tid end med en kraftig stationær computer

Kommentar
Fra : gril

Dato : 13-03-10 10:42

jeg har lige købt ny pc til mig mor jeg har os købt en Acer. den jeg har købt er med den nye Intel i3 processor som er beder og hurtige ind de gamle Intel Core 2

www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=577960&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 13-03-10 11:20

men er den duro solo langsommere en den anden processor

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-10 13:11

Citat
men er den duro solo langsommere en den anden processor
det korte svar vil være ja, men du skal sikkert have begge computere samtidig til at udføre samme opgave for at mærke en lille forskel, og forskellen kan falde ud til fordel til den "langsomme" CPU, alt afhænger af hvad der ellers er på computeren, to ens computere kan have forskellig software, for eksempel 2 forskellige antivirus programmer, så du kan ikke få et absolut og endelig svar, som sagt er der mange faktorer som spiller ind, du kan læse lidt mere om Centrino i linket her, og måske blive lidt klogere:
http://www.pcworld.dk/art/10070

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-03-10 16:16

Med disse processor hastigheder der er tilgængelig i dag, tror jeg ikke at du vil kunne mærke den store forskel.

Når man som jeg har, været med hele vejen fra den gang man kørte med 4 MHz processor, så er det i dag, en fornøjelse når det bare køre der ud af.

Problemet er nok snarre at man vænder sig til hastigheden, og sidder afventende på at den skal køre en handling færdig. Sådan vil det nok altid være, uanset hvor stærkt processoren spæner afsted.

En kraftig og hurtig processor, vil kræve mere strøm, og udvikle mere varme, som man især skal være opmærksom på, ved en bærebar; hvor alt er stampet sammen inden i en flad kasse; hvor imod en towermodel, som har langt mere luft omkring de vitale dele, og en mere effektiv blæser, nemmere kan blive af med varmen.

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 11-06-10 21:45

Det blev en ASUS, Det køre bare.

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 11-06-10 21:45

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-06-10 23:11

Tillykke med valget, hvorfor gik du fra Acer nu du spurgte om dem?