/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Frugt og prutter
Fra : JoyLip
Vist : 738 gange
100 point
Dato : 12-03-10 17:15

Jeg ææælsker frugt, men får simpelthen bare så meget luft i maven af det. Og det starter nærmest lige efter jeg har spist det og fortsætter et godt stykke tid... Det er kun banan jeg kan spise ustraffet.

Jeg har lactose intolerans men ifølge min læge siger hun at der ikke er nogen sammenhæng udover min mave måske er "lidt sart over for div syrer" - der er jo frugtsyre og frugtsukker - og det kan måske godt være lidt for meget for min mave.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet omkring det og der står at man skal "vænne maven til at spise det" - det samme med fibre osv. Men altså hvordan vænner man lige maven til at spise frugt når prutterne nærmest står i kø bare man kigger på et æble?.

Jeg lever et ret så sundt liv - motion og varieret kost. Er ikke overvægtig og får masser af væske. Så jeg synes selvfølgelig det er mega ufedt med alt den prutten, og vil blive lykkelig hvis nogen sidder inde med gode råd, eller måske kender et præparat der kan dæmpe pruttetrangen.

- JoyLip

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 12-03-10 17:35

Bare spis frugt.Det gør vel ikke noget om du slipper en skid utide.Det gør alle mennesker og det er naturlig. Ingen vil dømme dig eller se ned på dig fordi du slipper en skid.
alimak

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 12-03-10 17:44

Har ikke et råd jeg har afprøvet, men læste dette på et tidspnkt http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/prutteri.asp måske noget du kan bruge.........

Kommentar
Fra : JørnFHRudolph

Dato : 12-03-10 19:43

Spørg din gode ven Krummen

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 13-03-10 01:03

Har du prøvet probiotika? Et pulver man køber i helsekosten, som genopretter mavens bakterier.
Jeg kender ikke produktet, men har hørt andre have erfaring med at det hjælper mod luft i maven.

Kommentar
Fra : JørnFHRudolph

Dato : 13-03-10 07:38

Gør hvad din gode ven No1Here anbefaler

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 13-03-10 12:54

alimak det med bare at prutte løs fordi det er naturligt er en fin nok tanke, selv om det aldrig bliver noget jeg vil praktisere 100%. Desuden tror jeg min chef vil blive mega træt af mig, hvis jeg bare fiser løs. Jeg arbejder som receptionist og er i berøring med mange kunder, som jeg er sikker på min chef ikke vil tillade at jeg uhæmmet udsætter for mine tarmgasser. hehe

Bentjuul tak for linket, som indeholder en række gode råd jeg vil afprøve.

NoiHere jeg har ikke prøvet probiotika, men vil gøre det hvis ikke rådene fra Bentjuuls link er tilstrækkelige til at dæmpe pruttetrangen.

JørnFHRudolph du er langt mere usympatisk end jeg havde forestillet mig. Skrid dog væk fra mit spørgsmål når du alligevel ikke har andet end lort at byde ind med.

Godkendelse af svar
Fra : JoyLip

Dato : 13-03-10 12:55

Tak for svaret bentjuul.