/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Trægulv
Fra : Mokof
Vist : 834 gange
50 point
Dato : 11-03-10 10:36

Jeg skal skifte et trægulv, med krybekælder under, ud. Og fordi jeg skal skifte bjælkeafstand, skal jeg lave nye bærende piller, og så havde jeg tænkt mig at bruge lecablokke på højkant (nemt at skære til i højden) men er de stærke nok. Er der nogen der har erfaring med det.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-10 11:28

Stærke nok .

Det afhænger af højden, afstanden mellem dem , og gulvlasten.

Det skal du fortælle noget om eller får du ikke noget fornuftigt svar.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-03-10 11:58

Hvis du begynder at ændre på husets bærende konstruktioner, skal du muligvis en tur omkring kommunen. Spørg dem!
mvh
pbp

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 11-03-10 13:06

Krybekælderen er ca. 45cm. Har godt nok aldrig hørt at man skal søge kommunen om at lave gulv..

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 11-03-10 13:20

Gulvet kommer til at bestå af spærtræ på 50*200 med spånplade over. Hvilken afstand kan man ha mellem stolperne i længderetningen, imellem er der 60..

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 25 point
Dato : 11-03-10 16:05

opklodsning med 1½ m afstand ( er tillad at gå op til 3 m med den dimention , men ikke anbefale det )
godtnok siger reglern 60 cm midt/ midt strø ved 22 mm plade , men ville nok vælge at gå ned til 50 cm

MVH
gulvmontøren

Godkendelse af svar
Fra : Mokof

Dato : 22-03-10 21:44

Da ingen svarede på det oprindelige spørgsmål, får bredker pointene for mit tillægsspørgsmål.