/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Game PC
Fra : toyota34
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 11-03-10 10:19

Min mand vil gerne forsøge sig med spil såsom Call on duty og i den forbindelse vil vi købe PC til at spille på.
MEN MEN det er jo en større videnskab, vi er ikke interesseret i at betale en formue, men det skal være noget som alligevel holder.
I går fik vi en anbefaling fra en PC butik, men prisen var næsten 7000 kr. for en No-name maskine uden operativsystem eller andet tilbehør.
Kan nogen af jer give anbefalinger om hvad man skal kigge efter, hvad der er vigtigst for en spille pc. (Grafikkort, Processer osv.)
Jeg fornemmer allerede der er en opsplitning mellem Intel og AMD............er det ikke blot religion eller er der forskel? Evt. hvilken?

Anbefalinger og henvisninger til indkøbssted modtages med tak

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 60 point
Dato : 11-03-10 11:14

Citat
Anbefalinger og henvisninger til indkøbssted modtages med tak

Enhver ordentlig komputerbutik er leveringsdygtig I ALT....

Supermarkeder sælger KUN mærkevarer (de fleste specialproduceret)

Citat
Jeg fornemmer allerede der er en opsplitning mellem Intel og AMD............er det ikke blot religion eller er der forskel?

Ja - det er religion...
Selvfølgelig er der forskel - men det er stadig religion....

Citat
I går fik vi en anbefaling fra en PC butik, men prisen var næsten 7000 kr. for en No-name maskine uden operativsystem eller andet tilbehør.

Navnet kan du alligevel IKKE bruge til noget - så det primære når vi taler spil bliver processor og grafikkort - og så SELVFØLGELIG en stationær der kan "bygges" på

Citat
men det skal være noget som alligevel holder.

Det er der INTET der gør - der kommer nyt hver dag.....
Tilbudsvarer er som regel fordi de ikke følger nyeste muligheder....

Så generelt - jo mere "kraft" jo højere pris - træk selv grænsen.....

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-03-10 11:20

det med intal eller amd, er smag og behag, men faktum er at intel nok er foran amd lige for tiden med deres i7, i5, i3 og hvad hvad deres prosessorer ellers hedder lige for tiden, men et amd system er måske en anelse billigere. men en god gennemsnitlig spille pc behøver ikke at koste 7000 i dag.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-03-10 11:33

Der er intet i den brance som er fremtidssikkert. Det er en salgsfloskel ,som i ikke skal tro på.

Man kan købe sidste års mest avancerede til under halv pris i år.

Så man følger bedst med til små penge ved at skifte ofte og ikke købe det sidste nye.

Egnet computer uden skærm eller printer burde i kunne få for en 3000 til 4000 kr.

Kommentar
Fra : TherkelMJ

Dato : 11-03-10 12:07

http://topdata.dk/product.asp?product=6776
jeg vil tro det er noget i denne størrelse du skal se efter

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 11-03-10 12:29

Den ser ok ud, men så skal han vist til at smide 700+ ekstra oveni for en windows7.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 11-03-10 16:29

Her kan du checke nogle kanon fine pc-ere. Se lige de stationære, som altid vil være bedst til at spille på .

http://www.mhd.dk/tilbud.html

Mvh Chris

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 01-05-10 11:08

Tak for svaret refi.