/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
PC Inspector programmet
Fra : olarsen
Vist : 551 gange
200 point
Dato : 10-03-10 18:50

Har lige slettet et par billeder i mit kamera, nu skulle 'PCinspector' så kunne klare at recover disse billeder . . . men det kunne 'han' så ikke. Nogen som kender et bedre program? Flash kortet er ikke formatteret endnu, så med mindre mit kamera sletter effektivt så burde billederne jo stadig være på kortet!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 18:55

Kortet / lagringsstedet skal være formateret, for at PC inspector kan arbejde.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-03-10 19:08

vvdriver, har lige fundet en masse af sine billeder med dette program

http://www.piriform.com/recuva

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-03-10 19:37

Nordsted1 har lige installeret prgr. men kunne desværre ikke få noget ud af det.
Eyvind
Citat
Kortet / lagringsstedet skal være formateret, for at PC inspector kan arbejde.

forstår ikke helt hvad du mener?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 19:45

Flash kortet er ikke formatteret.........................skrev du.

Canon camera s50
Jeg har prøvet at:
Slette billerder fra CF kortet 10 stk
Optage nogle billeder på kortet 5 stk
Formateret kortet i Canon camera

Søgt med PC inspektror

Fundet alle 15 billeder...........................+ nogle stykker fra tidligere.

Om det går hos dig er jeg ikke sikker på, men jeg tror det.
Der kan være tilfælde hvor billederne er så meget overskrevet så de ikke kan læses.

Formatering sletter egentlig ikke kortet men giver bare nye billeder lov til at være på de gamle billeders plads.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-10 20:12

Recuva er udemærket program til formålet. Det scanner først en overflade scanning, og viser hvad det har fundet. Husk at stille filtret til billeder.
Hvis det ikke finder det du havde forventet, så scan igen med dybdescanning, så skulle det gerne lykkedes for dig.

Jeg har selv reddet 1200 forskellige filer ud af en hadrddisk, som jeg først havde formateret, hvorefter jeg kørte de to scanninger; og VUPTI dot KOM de så frem.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-03-10 20:21

Hvis jeg forstår dette helt skal jeg, nu efter at billederne er slettet, formatere flashkortet og derefter scanne med recuva? Normalt når man laver en formatering nulstilles alle bits - eller har jeg misset noget i skolen

Severino, jeg satte et flueben i det felt som angiver dybdescanning, men jeg er ikke sikker på at det skete, det gik i hvert fald stærkt med at finde ingenting.

Jeg prøver lige igen igen!
mit kamera er et Olympus SP-590UZ, men det skulle vel nok ikke være så anderledes.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-10 20:43

Du skal ikke formatere dit flash kort, for at scanne. Det var bare mig der måtte gøre det med min harddisk, da den havde ændret format til RAW og bootsektoren var smadret.
Nu kan vi ikke se hvad det er du laver, så vi må jo holde os til de sparsomme oplysninger du giver os.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 21:22

jeg hopper fra så jeg ikke får lokket dig til noget forkert.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 10-03-10 21:37

Severino her er historien - den lange udgave!
Når jeg tilslutter kameraet starter en overførsel af billeder automatisk, når overførslen er færdig bliver man spurgt om man vil slette billederne i kameraet, normalt tjekker jeg kørst om billederne er til stede på HDD, det gjorde jeg næsten også denne gang, dog så jeg bare at der var nogle billedikoner i mappen ikke om der var et fysisk billede, derfor trykkede jeg ja til at slette billederne i kameraet. Da jeg så ville se billederne var filerne tomme undtagen en, den første. Efter at have skannet med PCInspector fandt jeg så yderligere et billede, hvorefter der kom en fejlmeddelelse. Jeg forsøgte flere gange at skanne, men får fejlmedd. efter 2 billeder, så nu mangler jeg blot de sidste 11 billeder af 13. Dette er Murphys Low.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-10 23:55

Hvis jeg forstår dig rigtigt, så er det et integreret flash hukommelse, og IKKE et løst memorykort du har i dit kamera.
Når du sletter i kameraet, så kan det sagtens tænkes, at det bliver gjort langt mere effektivt end på en PC.
Hvis det er et løst SD kort e.lign så kan du forsøge dig i en kortlæser. Sådanne kort skal altid formateres i kameraet, og ikke i en kortlæser, så er du sikker på, at det biver gjort rigtigt.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 11-03-10 07:26

Det er ikke et integreret kort, men jeg har desværre ikke en kortlæser som passer til XD, ka' i hvert fald ikke få det ind i læseren! Det er forsøgt. Jeg prøvede med et andet recoverprogram, som fandt en sectorfejl, så måske er det derfor PCInspector går ned, det andet program læste videre på kortet, efter ca. ½time gi PC'en på rø..., så det blev opgivet at finde mere, desværre.

Godkendelse af svar
Fra : olarsen

Dato : 28-03-10 21:02

Tak for svaret severino.
Det lykkedes desværre ikke at finde billederne igen, heldigvis var det ikke feriebilleder og billeder af moster Anna.