/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fotobehandling
Fra : bauchmann
Vist : 1064 gange
500 point
Dato : 10-03-10 18:15

Hej

Jeg håber i kan hjælpe mig. Jeg har søgt efter et gratis fotobehandlingsprogram. Findes det?

Torben

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-03-10 18:18

Jow, et eksempel her:

http://picasa.google.com/

Accepteret svar
Fra : webm

Modtaget 510 point
Dato : 10-03-10 18:19
Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-10 18:23

Photo Filtre
find det her, og lær at bruge det
http://www.pensionistedb.dk/

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 10-03-10 18:25

Hvis du vil have et mere avanceret program der er gratis, kan du prøve gimp, men du skal nok forberede dig på at finde manualer og hints på nettet, men programmet er lækkert og kan næsten sammenlignes med photoshop (Jeg sagde næsten).

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 18:30

Picassa, kan klare små ting- ikke så meget et egentligt redigeringsprogram, men normalt ok, for det meste af det man har brug for, men her er lidt mere udvidede muligheder:

http://www.getpaint.net/

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-03-10 18:36

PhotoFiltre

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-10 18:39

Nu afhænger det jo lidt af hvad det skal kunne ? Ellers er der XnView http://tips.bsjh.dk/xnview/ her er par anvisninger om hvordan programmet bruges, samt link til download. Eller som andre skriver Photofiltre, selv bruger jeg Photoshop og XnView.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 18:46

paint.net

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 18:47

følger bare trenden hos brorteil

ikke andet.

kom nu- begrund dit valg brorteil- du kan vælge hvert andet ord, så dine kommentarer ikke fylder for meget, så gætter vi for resten

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 10-03-10 18:50

Hej
Jeg skal bruge det til eks. at overføre billeder til facebook o.lign. Det skal også bruges så billeder kan sendes til reklamebureau der laver vores blad. Helst på dansk.
Torben

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 10-03-10 18:52

Paint.net ser ret godt ud, minder lidt om en tidligere version af photoshop, og så vil jeg nok foretrækker layoutet frem for gimps.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 18:53
Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 10-03-10 18:55

Så du skal bare bruge det til at sende billeder rundt til facebook og diverse reklame bureauer? hvis det er tilfældet, så er det vel ikke et billede redigering program du skal bruge, men nærmere en ftp klient!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 18:57

picasa, kan eks. ikke minimere til den ofte ønskede størrelse til eks. her på kandu.dk.

det kan paint.net- se min lille kat i miniature eks.

picasa kan sagtens dele på facebook og du kan dele med andre på mail i webpicasa. Meget enkelt og man kan sortere så det ikke kan vises offentligt. Hvergang man ændre i et album, vil dem man har valgt til at dele med, også få besked om at du er der tilføjet og ændret.

Kravene fra et reklamebureau i forhold til størrelse og lign, kender jeg ikke.

Men hvis det ikke er andet end det du beskriver vil jeg tro, at Picasa og Picasaweb er tilstrækkeligt.

Du kan dog kun redigere på farve, lidt på størrelse, skarphed, røde øjne osv

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-03-10 18:59

XnView er på dansk.

At oploade billeder til facebook, der bruger man da facebooks program - det du beskriver lyder da ikke som billedbehandlingsprogram du har brug for.
Normalt har reklamebureauet en ganske bestemt måde at få overført billeder på. Så tal med dem.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-10 19:02

Photo Filtre kan snakke dansk og på siden her kan du lære en masse omd programmet

http://www.pensionistedb.dk/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 19:02

Til forberedelse for eks. facebook er det det lille program eminent.
C:\Program Files\PIXresizer\help\index.html

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 19:04

Citat
der bruger man da facebooks program

Det er jo rigtigt, men inden man når så langt, kunne det være, at der var brug for at redigere en smule - og have et sted at gemme det i, som også kan bruges til andre ting, eks. at dele med andre på mail.

Det er picasa, jo ret godt til.

Når man skal oploade til facebook er det jo rigtigt som bentjuul, skriver, så søger den jo med den nemme oploader, og her finder man jo selv billederne der hvor man har gemt dem.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-03-10 19:42

Citat
kom nu- begrund dit valg brorteil- du kan vælge hvert andet ord, så dine kommentarer ikke fylder for meget, så gætter vi for resten

Photofiltre

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 10-03-10 20:18

Tak for svaret webm.

Der fandt min hjemmehjælp hvad der skulle bruges, og det virker.
Torben

Kommentar
Fra : webm

Dato : 10-03-10 20:27

Storartet - god fornøjelse!

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 10-03-10 20:29

Citat
Photofiltre

sikken anstrengelse- brorteil-

godt at webm, kunne komme med en løsning