/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Antivirus program
Fra : toyota34
Vist : 1322 gange
50 point
Dato : 10-03-10 16:31

Har I nogen gode anbefalinger af gratis antivirus programmer?
Jeg bruger panda antivirus og er yderst tilfreds med det produkt, men har nu en ekstra PC som skal bruges i en midlertidig perioden og syntes ikke jeg vil købe endnu en licens fra panda.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-03-10 16:35
Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 10-03-10 16:36

Tak for søgningen.
Jeg var nu interesseret i at høre andres erfaring inden jeg downloader et tilfældigt program

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 60 point
Dato : 10-03-10 16:37

Avast er gratis og godt. http://www.pcworld.dk/download/12/1419

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-03-10 16:48

Også rigtig god erfaring med AVAST, herfra.

Kommentar
Fra : JørnIgen

Dato : 10-03-10 17:05

Egentlig overflødigt, da andre har nævnt det, men Avast er fremragende:

http://www.avast.com/free-antivirus-download

Husk det skal registreres. Det er gratis at få en licens. Læs på linket.

Og så har de et rigtigt godt Forum, hvor man kan spørge om evt. problemer.
Det kan man nu også på Kandu.dk, samt på Spywarefri.dk eller MalwareCheck om Avast, altså.

Jørn

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-10 17:12

Alle gratis programmer har nogle mangler i forhold til købeversionen, den gratis Avast er den som ligner købeversionen mest, du bør også overveje Microsofts egen "helt nye" antivirus program.
Min personlige anbefaling er AntiVir som er en af de absolut bedste og så kræver den ikke alverden af computerens kræfter, den gratis Antivir kører godt på min gamle XP computer
http://download.cnet.com/Avira-AntiVir-Personal-Free-Antivirus/3000-2239_4-10322935.html?part=dl-10322935&subj=dl&tag=button&cdlPid=11012914

Du bør også læse om gratis sikkerheds pakker hos Malwarecheck, computer sikkerhed er nemlig meget mere end et antivirus program, der er forslag til pakker både til Windows Vista - Windows 7 og Windows XP: http://www.malwarecheck.dk/forum/viewforum.php?f=13&sid=95ff3711c360f8d310d2ac13bba0e4c6

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-10 17:16

Jeg har brugt Avast freeware programmet i mange år, og er yderst tilfreds med det!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-03-10 17:19

Du får lige et link til Microsofts løsning, den er nemlig ret god og anbefales også af Malwarecheck:
http://www.microsoft.com/security_essentials/default.aspx?mkt=da-dk

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-03-10 18:37

Bruger Microsoft program

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 10-03-10 20:45

jeg kan varmt anbefale avast. det kører upåklageligt.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 10-03-10 20:45

AVAST er supergod

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 10-03-10 21:16

Avast kører ikke upåklageligt og har opgivet og er gået over til Microsoft essentials:

Se hvad Avast har skrevet til mig. Det indrømmer selv, at der er mange fejl. Den nye patch hjalp heller ikke og nu er der gået fem uger siden jeg sidst har hørt fra dem:

Hello ,

first of all, please accept my sincere apologies for any inconvenience caused by the first public release of avast! 5 (build number 377).
This is the first major avast! update since December 2002 - avast! 4.x core was used for more then seven years - and it cannot be compared to the regular program updates. This first version of avast! 5 introduces many brand new features (new format of virus database, new virus scanning engine, new user interface...) - unfortunately we can encounter some new problems as well.
Thanks to all avast! users, we can receive a lot of information helping us to fix these problems - within ten days since the original release date, software development team was able of creating seventeen builds of avast! 5 fixing reported bugs. Hopefully in a few months, avast! 5 will be even better then its predecessor avast! 4.8 (after seven years of development...).
Please wait for the next public release or just try to install the latest version (currently 5.0.396) from www.avast.com.

There will be next program update available in the next few days.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-03-10 22:25

Avast er ok, men det skal være version 4.8, som marc43 skriver er der en del problemer med 5'eren

Har lige haft en del besvær med min vers.5 den ville ikke opdatere, ud med den for så at geninstallere den, næ næ, det kunne man ikke fejl i en eller anden fil, ville så installere 4.8 dk,
det kunne jeg heller ikke, en grundig oprydning med diverse rense programmer, og prøve igen,
næ næ, så hentede jeg 4.8 engelsk, den virkede squ, så nu tør jeg ikke at prøve ver 5 forløbig...

Kommentar
Fra : JørnFHRudolph

Dato : 11-03-10 09:21

Som rigtig mange nævner AVAST

Desuden, hvis det må koste gysser:

http://www.spywarefri-shop.dk/

Man kan "prøvekører" dem i 30 dage. Det er faktisk "meget sjovt" at gøre.

Hvert program har sine fordele. Prøv dem. GRATIS .

Jørn Flemming Helveg Rudolph

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 11-03-10 10:11

Kære alle
Tusind tak for jeres hurtige respons - det lader til at mange af jer anbefaler Avast - det vil jeg forsøge mig med
Det var granner01 der var den første på banen med den anbefaling, så du får points

Godkendelse af svar
Fra : toyota34

Dato : 11-03-10 10:11

Tak for svaret granner01.