/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Min computer kører langsomt og er R..
Fra : anetteogjesper
Vist : 1065 gange
100 point
Dato : 10-03-10 16:18

Hej

Jeg har et problem med min computer. Den er begyndt at køre SÅÅÅÅ langsomt når den bare har kørt lidt og ofte fryser den helt og så LARMER den

Jeg har været flere programmer igennem for at fjerne opstarts programmer m.m. og det har også hjulpet, så den nu starter hurtiger, men den bliver stadig laaaaaaaaaaaaangsom og larmer.

Hvad kan jeg gøre og hvad er det ALLER BEDSTE at gøre, så den kan køre godt igen?

Med venlig hilsen
Anette

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 110 point
Dato : 10-03-10 16:22

Måske skulle du installere Ccleaner til at rense op i gamle ubrugelige filer mm. Læs om det her og download programmet derfra: http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

Clou

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 10-03-10 16:45

Hej Måske di blæser der larmer og derfor bliver for varm , så den opfører sig som du nævner. eller måske din harddisk der er ved aat stå af og larmer, så vil den også begynde at køre langsom.

Dog kun et gæt, som er det værste der kunne ske. En god ide er som clou skriver prøv med ccleaner, den er ret god til at rydde op.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-10 17:19

Hvis du bruger XP, så tag dig tid til at køre hele maskineriet igennem med http://onecare.live.com/site/da-dk/default.htm

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-03-10 20:24

Hej anetteogjesper
Om det er softwaren det er galt med kan du afgøre ved i sidste ende at formatere harddisken, når du har brugt alle rense muligheder.....

Men umiddelbart lyder det til at din hardware skaber konflikt i din maskine. Prøv at åbne ind til din computer og lyt til, hvor larmen kommer fra.
Det er enten blæser/harddisk eller grafikkort den er galt med.... Hvis tingen inden i computeren bliver for varme kan det resultere i at computeren fryser.....

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 10-03-10 20:30

hmmm øv...

Det ville så ikke hjælpe at købe et fancy program såsom Registry Booster?

Den har Vista på og computeren er ikke mere end et par år...

Jeg må se om jeg kan få skilt den ad og kigge på den indvendig..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-03-10 20:48

VISTA blev opfundet en dag hvor Bill Gate havde en minus dag.

Vista er ret resourcekrævende. Det er heller ikke uden grund at MS kom med Win 7 før tid, i en erkendelse af, at VISTA er MS familiens sorte får!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-03-10 03:37

Der kan ske meget på et par år, hvis du ikke får ryddet op i din computer jævnligt...

1. Som sagt få åbnet computeren og hør dig frem hvor larmen kommer fra..
2. Afinstallere alle programmer du ikke bruger eller har installeret for nydelig (Har måske skabt problemer)
3. Rens computeren og køre en virus/sparm test m.m. (du kan hente en gratis version af Advanced SystemCare og rens computeren med) http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

Måske kan dette program også bruges til at rense med m.m."TuneUp Utilities - Version 2010" http://www.tune-up.com/products/tuneup-utilities/

4. Hvis computer ikke kører bedere nu, er den sidste løsning at formatere harddisken. (husk at gemme det du skal bruge senere)

5. Det kan som sagt også være hardwaren som har skabt problemerne... Hvis alle punkter 1 til 4 ikke virker....

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 24-05-10 18:13

Tak for svaret clou.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 24-05-10 18:25

Velbekomme, håber det har løst dit problem!

Clou