/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Fax og Lan
Fra : vonduus
Vist : 324 gange
40 point
Dato : 29-04-03 12:17

Hvilket program kan benyttes til at sende fax via lanforbindelse???
Svar sendes til min mail:
jes@sos-office.dk

På forhånd mange tak!!!!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 29-04-03 17:27

Hvem skal modtage i den anden ende??? En fax tilkoblet telefon-nettet????

Hvis dette er tilfældet, så kan det måske gøres via en net2fax tjeneste, hvis det findes. Jeg har aldrig hørt om andet end net2phone tjenester, altså hvor man kan ringe til en fastnet-telefon via f.eks sin ADSL.

Eller skal du kunne sende fax mellem to computere, som erstatning for e-mail

mvh/HJP

Kommentar
Fra : vonduus

Dato : 30-04-03 09:48

Jeg skal kunne sende en fax til ca 1000 kunder om måneden. Dette tager som bekendt meget lang tid....nogle fax er optaget og det tager lang tid bare at ringe op til de enkelte fax. Derfor er min fax "spærret" for indgående opkald så længe den sender og det er jo lidt kedeligt. Endvidere koster det jo lidt at sende 1000 fax hver måned. Derfor ville det være både nemt og dejligt hvis min pc kunne sende fax i stedet. Den kunne så bare sende fax i "baggrunden"
Det er altså fra pc til fax.....
Mange tak for din hurtige henvendelse!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : hjp1974

Dato : 30-04-03 18:49

Så var det som jeg regnede med

Du har brug for "en eller anden" som konverterer fra LAN til telefon-nettet (fax). Jeg har aldrig hørt om nogen som tilbyder den service.
Har du prøvet at kontakte teleselskaberne? Der må være andre som har det samme problem. Måske er der et telesleskab som tilbyder en slags "mail-til-fax" service.

Kommentar
Fra : vonduus

Dato : 02-05-03 10:45

Er der nogen andre der kender til dette problem????

Accepteret svar
Fra : Olsenator

Modtaget 40 point
Dato : 02-05-03 19:53

Jeg ved godt at dette her ikke er hvad du vil høre, men en modtagerfax skal bruge et decideret opkald fra en telefonlinje ( DTMF ) for at godkende. Det betyder at det du vil ikke kan lade sig gøre. Firmaer der gør det du vil, bruger såkaldte "superfaxe" som faktisk er en PC der er koblet på 1 - X ISDN linjer, og bruger eksempelvis Winfax Pro eller lign.
Summa-summarum: Ingen gratis fax-sendinger.

MVH Kenneth

Godkendelse af svar
Fra : vonduus

Dato : 02-05-03 20:05

Tak for svaret Olsenator.

Som du siger....ikke det jeg havde håbet på, men tak alligevel!!!!

Jes Duus

Kommentar
Fra : FLUEFISKER_

Dato : 25-06-03 22:02

jammen jeg undrer mig selv meget over at man ikke kan bruge asdl til at sende FAX, ved godt at en FAX går på alm tlf line, jeg selv har også brug for at sende til en fax............
Så jeg vil gerne høre igen her på kandu om der er nogen svar?

Fluefiskeren