/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Skærm problemer
Fra : jytterik
Vist : 819 gange
165 point
Dato : 04-11-01 17:42

Hej !
jeg vil meget gerne have HJÆLP da jeg satte 128 ram i min søn´s computer,og skulle starte den ville skærmen ikke starte den lille kontrol lampe stod barer at blinkede da satte jeg de gamle ram i igen men det var det samme.
maskinen var slukket og strømstikket var taget ud inden jeg begynte at rode med den.
SÅ ER DER NOGEN DER KAN HJÆLPE MIG ? HVAD SKAL JEG GØRER ?
mvh jytterik

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 04-11-01 17:51

Det har jeg tjæket stik er sat rigtig i og ram er blevet vendt både den ene og den anden vej
mvh. jytterik

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-11-01 17:51

Rettelse
jeg mener selfølgelig om ledningerne fra pc til skærm er sat rigtig i og at de er helt inde
Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-11-01 17:57

ok
prøv at gå alle dine kabler igennem inde i din tower,mange gange når man sætter noget i er der så lidt plads at man nemt kan komme til og rører ved de andre ledninger så de hopper af uden at man bemærker det tjek om alle dine ide kabler sætter fast på de forskellige stik i dit bundkort
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-01 18:03

"jytterik" <jytterik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:88eF7.4807$RM3.416258@news000.worldonline.dk...
> Hej !
> jeg vil meget gerne have HJÆLP da jeg satte 128 ram i min søn´s
> computer,og skulle starte den ville skærmen ikke starte den lille
>
>klip

Prøv at spørge de skrappe drenge over i dk.edb.hardware

- held og lykke,,,,,

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 04-11-01 19:00

ok det har jeg så hermed gjort

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 04-11-01 19:02

"elvis" skrev d. 04-11-01 18:03 dette indlæg :
>
> "jytterik" <jytterik.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:88eF7.4807$RM3.416258@news000.worldonline.dk...
> > Hej !
> > jeg vil meget gerne have HJÆLP da jeg satte 128 ram i min søn´s
> > computer,og skulle starte den ville skærmen ikke starte den lille
> >
> >klip
>
> Prøv at spørge de skrappe drenge over i dk.edb.hardware
>
> - held og lykke,,,,,
>
> Tak det har jeg hermed gjort

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-11-01 19:10

Jeg vil gerne lige høre om du har tjekket alle dine kabler,som jeg lige skrev til dig,da jeg er helt sikker på at en af dem er hoppet af
Brian

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 04-11-01 19:16

Undskyld min fejl ! ja de sidder alle jeg har lige haft dem ude og sat dem i igen rammene altså det gjorde jeg da jeg trykkede på alle kablerne, men kan det tænkes at skærmkortet er stået af ved det selv om jeg ikke kan se hvordan eller hvad det skal have med sagen at gører men det er det eneste jeg selv lige kan se at det skulle være.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-11-01 19:23

Det er ikke dit skærmkort der er stået af
Prøv at tage skærmen fra og sæt den til i den anden computer du har,hvis den heller ikke virker i din anden maskine,så er det skærmen der er gået i stykker,hvis den virker ja så er det jo noget inde i computeren der er galt med
OK?
MVH Brian

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 04-11-01 19:57

Hej igen!
jeg har lige prøvet skærmen af i denne computer, skærmen fejler ikke noget.
kan det være grafikkortet der er stået af ?
jeg prøvede at sætte computeren til min anden skærm der var heller ikke nogen billed på.
så det er computeren der er et eller andet galt med jeg kan hører at den tæller ram op og tasteturet blinker også inde ved ham men ingen billed på skærmen

mvh jytterik

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-11-01 20:07

Hej Jytteerik
det er ikke dit graffikkort der er stået af det vil jeg næsten væde på
det må være en eller anden kabel der enten er eller ved at hoppe af eller er hoppet af
Jeg ved godt du lige har tjekket det,men prøv lige igen,se efter og tryk alle kabler der sidder på dine sokler ned og mærk og se om de sidder rigtig,det er et eller anden kable der ikke er rigtig sat i
MVH Brian

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 04-11-01 21:26

det er ikke kablerne de er prøvet i genem allesammen alle IDE-kablerne har jeg prøvet at skifte ud både brede og smalle
mvh jytterik

Kommentar
Fra : briani

Dato : 04-11-01 21:36

Ok Jytte
Så er jeg bange for at du bliver nød til at tage den under armen og gå ned til den nærmeste computerforretnig og få dem til at gennemgå din maskine,jeg tror ikke det er noget der vil koste det helt store beløb,da det sikkert kun er en bagatel,bare forklar dem at efter du have sat ny ram i vil den ikke starte op,jeg kan ikke lige få øje på en anden løsning lige nu.
Og du er selfølgelig sikker på at din ramblok er sat rigtig ned så begge ramklemmer passer
Beklager men jeg kan ikke komme det nærmere.
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : jytterik

Dato : 04-11-01 21:39

ok det må jeg jo prøve
forløbigt mange tak

Accepteret svar
Fra : BASSES

Modtaget 165 point
Dato : 05-11-01 00:58

Hej
Under alle omstændigheder tror jeg det er en løs forbindelse, eller at du ikke har sat rammene i de korrekte sokler. Mest sandsynligt er, at du ikke har trykket dem ordentlig i bund (selv om du tror det).
og specielt hvis der er tale om et AGP grafikkort (hvis ikke det er rammene) skal der nogle gange ikke mere end et par millimeters flytten før det funker igen..
Det jeg har at have det i,-ligger i, at du skriver "Kontrollampen står og blinker"-der er sikkert, at noget ikke sidder rigtigt i inde i din søn`s Pc.
Iøvrigt kan du næsten ikke vende Ramblokkene forkert,-du kan se der er et lille hak i dem som svarer til det sted de skal sidde nede i Rammodulet.
Hvis du tænker baglæns på hvad du har gjort, så er det til syvende og sidst dine RAM du har haft fat i sidst.
Mh
Basses

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 05-11-01 00:59

Det kan være at ramne ikke er sat ordentlig i. nogen gange skal man trykke hårdt !

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-11-01 09:16

Til Basses og Dr Dydendak
Hvordan kan det være i overtager mine svar?alt det i begge to skriver,er de samme ting som jeg har foreslået Jytteerik helt fra starten af,det med at i bare skriver andres svar af,det kan vi ligesom ikke bruge til noget.
MVH Brian

Kommentar
Fra : KaVADK

Dato : 05-11-01 09:39

Hvis din søns computer ikke kan burge de nye ram du har sat i, kan det godt gøre det at computeren gør, at slukke for skærmen.

Mvh. KaVADK

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 05-11-01 15:17

Ps. -Korrekt ,-som KaVADK skriver,-om ram. Er du sikker på at de Ram du har købt passer til din Søn`s Pc ???

Mh
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-11-01 15:36

Hvis i nu læser hvad Jytterik skriver i sine indlæg,så er i jo fri for at skrive det i skriver Basses og Kavadk
Jytte skriver netop at hun har prøvet at sætte de gamle ram i igen,men med samme resultat,men selfølgelig skal de nye ram passe til hendes søns computer,for at det hele kommer til at virke,så næste gang i svarer kan i så ikke komme med nogle forslag der ikke er prøvet før.
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 05-11-01 15:58

Bumbummelum ,---briani........hvornår lærer du, at dette er et FRIT forum,----du behøver ikke diktere hvad andre skal skrive eller ikke. Desuden skrev jeg at Jytteerik skulle være sikker på at det var de rigtige ram,---det har du jo ikke skrevet før vel !!!!!! Så hold dig venligst til dine egne kommentarer og lad os andre være ifred.

Mh
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 05-11-01 16:06

Til Basses
Selfølgelig er det her et frit forum
Nej det har jeg ikke skrevet før,men når Jytte selv nævner hun har sat de gamle ram i igen,så skulle skærmen jo starte op ikke.Selfølgelig skal jeg ikke dikterer hvad andre skriver,men jeg forstår ikke lige hvorfor det kommer fra dig,som er expert i at bryde ind i andres svar,for på den måde at få point.
MVH Brian

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 05-11-01 16:13

briani -----jeg kan kun sige ditto !!!

Kommentar
Fra : KaVADK

Dato : 06-11-01 00:01

Var det ikke det oprindelig indlæg der var det der skulle svares på.
Mvh KaVADK.

Kommentar
Fra : BASSES

Dato : 06-11-01 00:26

Netop KaVADK .....Du har fulstændig ret,-men som du kan læse,-så er briani utilfreds med at vi andre går ind med et svar !!

Mh
Basses

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-11-01 08:57

Til Basses
Jeg er ikke utilfreds med at andre går ind med svar,det er jo det der er meningen med det hele,jeg er utilfreds med at man bruger de samme svar og mugligheder som jeg har henvist til lige fra starten,og som Jytteerik har prøvet men uden resultat,og som sagt er du jo expert i at kopiere andres svar,dit formodet svar er jo det som jeg har skrevet,men bare formuleret på en anden måde.
Til KaVadk
Selfølgelig er det det oprindelig indlæg der skal svares på
Det er også det jeg henviser til om folk ikke kan komme med nogle nye ideer omkring overnævnte proplem,istedet for at vi får de samme forslag som jo er forsøgt uden resultat.
MVH Brian

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 06-11-01 22:14

Til Briani. jeg har ikke overtaget dine svar. Da jeg skrev mit svar havde du ikke skrevet noget (om det). Det vil sige at du skrev dit 3 minutter før mig og derfor havde jeg ikke set at du allerede havde svaret.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-11-01 23:01

Til Dr_Dydendak
Ok så kunne du jo ikke vide at jeg have svaret på det
så vil jeg gerne undskylde at jeg var lidt efter dig,håber du tager imod min undskylding?
Mvh Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 19-11-01 11:49

Til jytterik
Du må meget undskylde men jeg forstår ikke du afviste mit svar,når du Accepterer Basses svar,det er jo netop det samme som jeg startede med at spørge dig om,og der var du sikker på at du have sat dine ram rigtig i.
MVH Brian

Kommentar
Fra : m_k

Dato : 12-03-02 22:57

Uden hensyntagen til tidligere diskusioner om dette emne (og andre!) har jeg her et par mulige løsninger.
Da det efterhånden er noget tid siden der blev diskuteret må der være fundet en løsning, men til andre der måtte stå med samme problem og leder efter svar.

- Det kan være en god ide at opdatere sin bios en gang i mellem. Har forhørt mig, og en enkelt edb-butik mener det kan have noget med sage at gøre.
- Rammene kan være dårlige (læs: defekte) det har jeg selv prøvet, og det resulterede desuden i en smadret harddisk, så tilbage med sælger med dem hvis der er problemer.
Morten