/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Adobe Reader kontra Adobe Acrobat
Fra : sdam
Vist : 1078 gange
200 point
Dato : 09-03-10 13:00

Der er opstået det problem, at jeg ikke kan åbne PDF-filerne med min Adobe reader, når jeg skal læse filer PDF-filer på netnamk! Jeg har Adobe Reader version 9.3.1 installeret, men jeg har også en Adobe Acrobat 5,0 liggende på computeren...

Følgende besked fremkommer - hvor Adobe Acrobat efterfølgende åber:

Den version af Adobe Acrobat/Reader, der kører, kan ikke bruges til visning af PDF-filer i en webbrowser.
Der kræves Adobe Acrobat/Reader version 8 eller 9. Afslut og prøv igen!

Skal jeg bare skrotte Adobe Acrobat 5.0, eller...?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-03-10 13:04

Prøv at afinstaller 9'eren og geninstaller den, så burde fil associeringen komme på plads

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 09-03-10 19:10

Hvis din acrobat reader version 9 ike kan vise en pdf fil kan din adobe acrobat version 5 slet ikke klare det.
En acrobat redaer bruges til at læse en pdf fil med, mens adobe acrobat bruges til at redigerer og lave andre ting med en pdf fil.

hawaii7

Kommentar
Fra : hotmaildude

Dato : 09-03-10 20:11

Afinstaller og hent dette:
http://www.foxitsoftware.com/downloads/index.php

Det er både mindre og hurtige end Adobe (og gratis.....)

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 200 point
Dato : 10-03-10 07:47

Nu har Readeren altid været gratis, men jeg er af samme meningen, Drop Adobe Reader & brug FoxIt som reader, den har ingen problemer med at ligger sammen med Adobe Acrobat 5, og bruger mindre hukommelse, starter hurtigere.

PS. Jeg er også holdt op med at bruge Adobe Acrobat, de fylder alt for meget L*** ind i produktet, bruger en masse hukommelse, har tit en masse sikkerheds huler,......
Der findes masse gratis og gode PDF printer programmer om løser 99% af normale behov. eks. http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/ (bare hold dig fra dem som har en Fri udgave og en Pro betalings udgave, de levere mindre i deres Fri udgave end de fleste andre rigtige Fri leverandør)

Godkendelse af svar
Fra : sdam

Dato : 10-03-10 09:42

Tak for svaret JegErHer.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 10-03-10 22:13

du er velkommen, og nyd nu hastigheden :)