/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Simpelt CMS system til lille forening?
Fra : CADmageren
Vist : 906 gange
300 point
Dato : 08-03-10 22:56

Hejsa

Jeg skal lave en hjemmeside til en sejlklub, med måske 100-200 aktive brugere.
Kravet er at den skal køre på frivillig basis (jeg vil helst bruge et minimum af tid til vedligehold.)
Der skal være nogle statiske sider (vedtægter, kontakt info mv) samt mulighed for et lukket brugerområde hvor der er et forum, og vi kan lave arrangementer - med tilmelding (arrangementer skal være synlige for alle, men man skal logge ind for at tilmelde sig)

Overvejer at lave en statisk i en simpel web editor, og derudover måske bruge Groupcare eller igroups. Men det er jo lidt bøvlet...

Pt har vi en løsning kørende på Sitecore, men det synes jeg er alt for tungt og besværligt at arbejde med til hobby brug.

Nogle gode forslag?

mvh
Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 08-03-10 23:47

Her er den store forchromede GRATIS løsning.

Det kræver lidt nørderi at få det sat op, men så kører det til gengæld også helt perfket

http://www.phpbb.com/

Kommentar
Fra : Benneweis

Dato : 09-03-10 09:48

Hej

Jeg har selv med stor succes brugt TYPO3 til lign. opgaver. det er lidt tungt i starten men der er gode tutorials til det og det giver mange muligheder.

link: http://typo3.org/

Accepteret svar
Fra : Dennis85

Modtaget 300 point
Dato : 09-03-10 10:11

Joomla kan også anbefales, der er udvidelser i alle retninger, og standard med login osv.

Men alle de løsninger som er blevet anbefalet indtil nu, er PHP løsninger.
Da Sitecore er (ASP).NET løsning, så er det ikke sikkert serveren kan køre PHP.

Du kan måske kigge på det dansk-udviklede Umbraco hvis det ikke er muligt at skifte fra .NET.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 09-03-10 10:30

Når det er til en forening og lignende, er det korrekt, vælg et CMS.
Der kan alle der for adgang umiddelbart træde til og føre hjemmesiden videre.
På et tidspunkt kommer man ud for at skulle udskifte frivillig arbejdskraft.

Vi har tidligere brugt det nok enkleste CMS for øjeblikket (hurtigt at sætte sig ind i),
php-fusion, det virkede fint.

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 26-03-10 17:29

Valget faldt på Joomla: www.msm-klub.dk

Jeg vil ikke just kalde det for simpelt..., men blev alligevel grebet af nørd genet, og jeg er egentlig ganske godt tilfreds med resultatet (i og med det er min første hjemmeside)

Vil gerne takke for Jeres forslag ( som i øvrigt alle blev testet)

/Michael Christoffersen

Godkendelse af svar
Fra : CADmageren

Dato : 26-03-10 17:30

Tak for svaret Dennis85.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 26-03-10 17:38

Jeg er glad for Joomla kunne bruges.
Siden ser da også ganske hæderlig ud, omend der altid er plads til forbedringer og videreudvikling .