/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kogekone/serveringsdame
Fra : vagnr
Vist : 855 gange
300 point
Dato : 07-03-10 19:21

Hej Kanduer

I slutningen af maj skal jeg holde fest for ca 40 personer i et telt i sommerhuset. Jeg har kigget på forskellige diner-transportable, men syntes maden bærer præg af, at maden skal kunne klare til at blive lavet langt væk og transporteret hen til mig, og jeg vil hellere have nogen der kan lave den mad JEG vil have.

Det jeg indtil videre har i tankerne er

Bourride med rouille (sydfransk fiskesuppe med hvidløgs/safranmayonnaise og brødcroutoner)
Grønne friskkogte asparges med æggesmør (måske omvendt rækkefølge)
Noget steg, kunne være indbagt oksemørbrad, men leder efter noget mere spændende, helst fransk
Charlotte Russe (m ladyfingers, ikke roulade, ydr), rødvinskogte pærer med råcreme el. lign.

Det jeg kunne tænke mig var et par damer M/K, der kan tilberede maden på stedet (vi har to køkkener til rådighed) , meget gerne også købe ind til det hele og servere mv, samt sørge for kaffe/the.

Det hele skal foregå på Hornsherred en lørdag i godt vejr, er jeg sikker på

Så det ville være dejligt hvis der er nogen der kender nogen, der kunne have lyst og evner. Det kunne selvfølgelig også være et firma, der kan lave det jeg vil have, ikke kun det der står i deres brochure!

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 07-03-10 19:26

Glemte at skrive, erfaringer er bedre end google

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-10 19:27
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-10 19:28

Så bed om billeder og tag nogle af de ældre. Jeg garanterer de kan lave mad.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-03-10 19:30

Og den her http://www.gulex.dk/bransjelist/kogekone/1.htm

I vores familie har vi brugt forskellige, og har aldrig haft noget at klage over.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 300 point
Dato : 08-03-10 09:19

Dit valg af mad er sikkert fremragende.

Men den slags laver man ikke i et almindeligt køkken eller to til et selskab på 40.

Det ville kræve et stort professionelt køkken og en større stab, hvis det skal være godt og lækkert.

Dertil mindst 5 personer til serveringen, hvis alle skal have frisk og nogenlunde samtidig.

Du kommer nok til at finde på noget andet.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-03-10 09:36

>transor, det kan du meget vel vise dig at have ret i.

Jeg har selv en del gange lavet AL maden til fester i denne størrelse, og ligeså besværlig mad, men så bruger jeg dage i køkkenet og er TRÆT når gæsterne kommer, det er jeg efterhånden blevet for gammel til.

Jeg har da også tænkt i den nemmere retning, med helstegt gris/lam/rådyr, buffet og høflig selvbetjening, men det er jo ikke lige det samme.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-10 11:23

Min søster og svoger inviterer ofte til store fester med et sted mellem 35 og 45 mennesker. Al maden laves i deres lille køkken. Det hele drejer sig om planlægning. Og er der noget en kogekone kan så er det planlægning.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 11-03-10 15:01

en rigtig kogekone forbereder sig godt hjemmefra, så det skulle da ikke være noget problem.

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 22-03-10 18:15

Tak for svaret transor.

Ved nærmere eftertanke, bl.a. på baggrund af dit svar, vælger jeg noget helt andet, en slagter med en kæmpegrill hvor han kan stege en oksebagfjerding, lidt grillpølser til ungerne og andet godt, høflig selvbetjening samt en kogekone/serveringsdame til at sørge for borddækning, kaffe mv.

Det passer vist bedre til et festtelt i haven!