/ Forside/ Karriere / Udlandet / Import/Eksport / Spørgsmål
10  PARKENSS 410
import fra England import moms????
Fra : return
Vist : 7591 gange
31 point
Dato : 07-03-10 12:41

hej

har et seriøst spørgsmål ang køb af hår produkter fra dette her firma www.feelunique.com

har handlet der før og første gang jeg handlede der bestilte jeg to produkter og til en pris på tilsammen 187,20 DKK .

og nu har jeg så handlet der igen også to produkter denne her gang og på ordren stod beløbet i pund og betalte det så over netbank blev alt i alt 201DKK mern er løbet ind i noget underligt noget for nu kanjeg ikke få min pakke før jeg har betalt yderligere 196 til post danmark skal betale
import moms på 36 kr
importgebyr ex ,moms på 128kr
og moms af importgebyr
på 32 kr

mit spørgs mål er og kan det være korrekt når nu det er købt i England via nettet og England er jo et EUland så forstår intet nu for første gang jeg købte skulle jeg ikke betale noget andet selve varen hvor jeg fortog min handel

nogen som kan hjælpe med et seriøst svar på mit problem ???

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-03-10 12:56

Så vidt jeg kan se på deres side, er det kun i UK, de leverer incl. VAT

Hentet fra deres side:
What about VAT?Prices are shown inclusive of UK VAT at 17.5% where applicable. feelunique.com pay all VAT where due direct to UK customs.
For deliveries outside of the UK, you may be required to pay any applicable sales tax or Customs Duty charges in your own country.

Om det så også skyldes deres hjemsted Jersey - kunne jeg tænke mig:
Citat
Snail mailYou can write to us at:
feelunique.com
St Peters Technical Park
St Peter
Jersey
JE3 7ZN
UK

Kommentar
Fra : return

Dato : 07-03-10 13:14

IBM760

det er altså gratis i hele verden så mangler altså stadig svar på mit spørgsmål

nogen der har et bud ????????

How much is postage and packaging?United Kingdom & Channel Islands
Standard Royal Mail 1st Class - FREE
Delivery should normally take 2-3 Working Days.

Special Delivery - Price Calculated by weight
Next-Day Delivery for orders placed before Midday. Orders placed by Midday Monday to Thursday will be delivered before 13:00 the next day. Orders received before Midday on a Friday may be received on the Saturday but Royal Mail do not guarantee next day delivery on a Friday. They do guarantee that it will be delivered on the following Monday by 1pm.
Recorded Delivery - £1 per item
Signature Required. Delivery should normally take 2-3 working days.
Europe - FREE
Delivery should normally take 3-5 working days.
Rest of the world - FREE
Delivery should normally take 5-10 working days.
Royal Mail will not deem a parcel to be lost until it has been in the postal system for a period of 14 days and 21 days for International orders. Although it is highly unlikely deliveries will take this amount of time we are unable to despatch a replacement or issue a refund until this period of time has elapsed. If you have ordered a large item, please check that your local Royal Mail sorting office is not holding it for collection

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 07-03-10 13:18

Citat
det er altså gratis i hele verden så mangler altså stadig svar på mit spørgsmål

Ja - leveringen er gratis, men ikke Tax ved levering udenfor UK.

Levering og Moms/Told er ikke det samme!

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 07-03-10 13:40

Hejsa,

Handel mellem EU lande pålægges det respektive lands VAT men IKKE dansk moms ved inførsel.
Leveringsomkostninger er selvsagt op til det enkelte firmas politik for at sende deres varer til kunderne (uanset om det er domestic/non-domestic). Det kan jo tænkes at den pågældende virksomhed har ændret sine leveringsbetingelser siden du første gang bestilte. Ved bestilling af varer fra et ikke EU land (eks. USA eller Norge) pålægges varen ikke national VAT men du skal ved modtagelsen betale dansk moms og afgifter.

Bluesky

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-03-10 14:51

Det ser ud til at IBM760 har ret.

Firmaet har valgt, at leverere uden VAT uden for UK. Det er jo absolut ikke en fordel for os her i DK.
Vi kommer til at betale en højere moms (VAT), plus vi skal betale, for at betale moms.

Jeg har dog før, stødt på engelske firmaer (på nettet), hvor man selv kan bestemme, om det skal være med eller uden engelsk VAT. Prøv at e-maile til firmaet, om de ikke kan opkræve engelsk VAT, på de varer de sender til DK. Forklar dem at der ryger urimelige omkostninger på, ved at sende uden VAT til DK. Der er ligesom ikke nogen fidus i at købe for Kr. 100,00 ved dem, hvis der så skal betales omkostninger på Kr. 170,00 for at modtage pakken, foruden den danske moms.

Betaler man engelsk VAT direkte, kommer pakken til dig, uden Skat blander sig.

MVH

Accepteret svar
Fra : Desimule

Modtaget 31 point
Dato : 07-03-10 14:52

England er med i EU, men der gælder særlige regler for Jersey og andre øer.

http://www.forbrugereuropa.dk/dansk/presse/opkraevningaftoldogm/

Jeg har handlet med samme firma. De reklamerer med fri levering til hele verden, så jeg undrede mig også, da jeg fik den opkrævning fra postvæsenet. Derfor kontaktede jeg firmaet, som så skrev til mig, at jeg bare skulle sende en kopi af opkrævningen, så ville de refundere mig beløbet. Det er ca 1 år siden, så jeg ved jo ikke om de stadig gør det. Men prøv at skrive til dem. Jeg tror firmaet er ok.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 08-03-10 07:03

Tak for svaret Desimule.

Kommentar
Fra : LunyTune

Dato : 02-12-11 12:08

Jeg tager lige denne gamle tråd op da den stadig er aktuel.

Nej, det har ikke noget med det pågældende firmas politik at gøre.

Importgebyret er noget Post Danmark tager for at betale Importmomsen.

Det er i mine øjne fuldstændig grotesk at man skal betale for at få lov at betale.

Der er i mine øjne adskillige problemer i det:

1. Selvfølgelig skal vi betale eventuel moms, told og afgift af de ting vi køber i udlandet. Sådan er handlessystemet bygget op. Vi skal ikke acceptere konkurrence forvridende parallelimport af varer og den slags. Men det ordnes jo med netop told, afgift og moms. Man aner ikke at man skal betale dette gebyr før man får opkrævningen fra Post Danmark. Gebyret er derfor efter min bedste overbevisning et skjult gebyr.

2. Man bliver ikke oplyst om præcis hvad Importgebyret er før man HAR betalt og kan læse det på bagsiden af kvitteringen. Det kaldes i andre sammenhænge for bondefangeri fordi man tror at man betaler noget man er forpligtet til lovmæssigt, som told og moms. I virkeligheden er "Importgebyr" vildledende fordi det rent faktisk ikke har en disse med selve importen at gøre, men udelukkende skubbes ind under at Post Danmark har en vis portion arbejde med at opkræve og videresende Told, Afgift og Importmoms. Derfor er det langt mere korrekt hvis de kalder det "Ekspeditionsgebyr" for det er reelt dét det er.

3. Monopol. For hvad er reelt vores alternativer? Vi bestemmer ikke selv at det er Post Danmark der skal håndtere posten der kommer til Danmark. Derfor kan de frit pålægge os dette gebyr.

4. Og det er sanktioneret af staten fordi de reelt nu har overladt det til en privat virksomhed at opkræve Told, Afgift og Importmoms + accepterer (og dermed stiltiende promoverer) at Post Danmark tjener penge på at opkræve penge borgere ikke slipper uden om at skulle betale. Hvis det er acceptabelt/lovligt så er der vel ingen grund til at de selv sørger for inddrivelse af f.eks. skatterestancer. Så kan de jo reelt overlade dét til private virksomheder også. Jeg er sikker på der er masser af inkassofirmaer der med glæde ville overtage.

Hvad om vi selv fik muligheden for at betale? Hvad med at vi kunne deklarere vores varer til Skat, betalte de (i dette tilfælde 36,-), betalte online og så var den potte ude? Så var det hele ordnet og Post Danmark skulle ikke have alt det besvær der koster 128,- + moms.

Jeg er ikke selv klar over hvordan man "går videre" med den slags, men "nogen burde gøre noget". Det kan simpelthen ikke være rigtigt at de bare kan inkassere løs på den måde. Det er jo netop IKKE noget der bliver opkrævet af staten, men af Post Danmark. Er det virkelig lovligt at opkræve et gebyr for at folk kan få lov at betale noget de er tvunget til at betale når man ikke har noget alternativ?