/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mappevisning i XP
Fra : Smukke_Ole
Vist : 360 gange
50 point
Dato : 29-04-03 10:40

Hej !
Jeg har et problem med mappevisningen i XP Professional.
Jeg har indstillet mappevisningen til "Klassisk Windows" og markeret under "Vis" at systemet skal huske hver mappes indstilling.
Alligevel sker det (næsten) hver gang, jeg har indstillet en mappe til at vise Ikoner,
at den næste gang, den åbnes,vises som "Oversigt", altså uden ikoner.
Er der noget, jeg ikke har fattet ?

M. v. h.

Smukke_ole

Kommentar
Fra : kummel

Dato : 29-04-03 11:31

det er da lidt mystisk
jeg gik selv ind (har selv xp pro) og ændrede mine mappe indstillinger til klassisk windows med ikoner og indstillede under vis at indstillingerne skulle huskes, men jeg har ingen problemer....
jeg ved ikke om det virker men det er vel værd at prøve...prøv at indstille det som du vil have det men med vis common tasks istedet for klassisk windows. Genstart så og sæt det som du vil have det med Ikoner og windows classic.
Jeg ved ikke om det virker men en lignende manøvre virkede ved noget for mig på win Me så det er da værd at prøve....

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 50 point
Dato : 29-04-03 12:33

Hej
Det er et kendt problem,her er en af siderne der beskriver det.
Why doesn't Windows keep my folder settings?
Run this edit, then reset your preferred folder options:

Windows remembers 400 folder settings. When that number is reached some settings aren't retained any longer. You can change this to 8000 by adding this edit to the registry.

Increase Folder View Options Limit: (Line 2)
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

To use the Regedit: Save the REG File to your hard disk. Double click it and answer yes to the import prompt. REG files can be viewed in Notepad by right clicking on the file and selecting Edit.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 12:45
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-03 14:56

Jeg syntes at kunne huske noget om at underliggende mapper "arver" mappeindstillingerne.
Kunne det være det. ?
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 15:04

Det bestemmer man selv når man tilføre en atribut til (en) mappe så bliver
man promtet om det skal gælde alle underliggende mapper eller kun den pågælende mappe.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 15:37
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 29-04-03 19:17

Nåe ja Manse9933 sådan var det.
Emesen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 29-04-03 19:28

oky doky emesen
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Smukke_Ole

Dato : 27-01-04 17:34

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : prinsen

Dato : 07-02-04 16:15

har lige oplevet samme problem,
det var dejligt med løsningen
var ved at blive sindsyg
m.v.h prinsen