/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Word-filer uåbnelige
Fra : lyngballe
Vist : 850 gange
100 point
Dato : 07-03-10 08:07

I 2004, da jeg endnu kørte Mac OS9 brændte jeg en masse wordfiler på en CD.
Da jeg i dag skulle læse dem ville de ikke lade sig åbne i noget program.
Og da jeg ville kopiere en fil over til min harddisk kom der en besked om,
at formatet var ukendt og det derfor ikke kunne lade sig gøre.
Min daværende word har velsagtens været en ældre udgave.
Den, jeg kører nu hedder Version 11.0 (040408)
Og mit system erOS 10.4.11
Er disse filer mon tabt for evigt?
Vl h L

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-03-10 12:00

Nu er software fra Microsoft ikke det samme som fra f.eks adobe eller andre leverandører. Jeg har ladet mig fortælle at man i word ikke kan åbne ældre version af filer, men ved ikke om det er korrekt.
Jeg går ud fra det er word til mac 2008 du bruger?

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-03-10 13:32

Jeg kom lige til at læse dit spørgsmål igen og opdagede så at du slet ikke kunne få filerne fra din CD over på Macen. Umiddelbart vil jeg tro der er en fejl på din CD. Har du læst den efter du har brændt den?
Der findes forskellige formater fra de gamle Mac og de nye, men normalt er der ingen problemer.
Hvis det er helt umuligt så kunne du prøve at sende CD'en til mig, da jeg stadig har en god gammel mec med OS9 på dansk.

hawaii7

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-03-10 13:33

UPS jeg var lidt for hurtig med at svare dig.

Spørgsmål
- Ubesvarede 2
- Besvarede 7
- Annullerede 16
- Slettede 0
Ialt 25

hawaii7

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-03-10 15:51

OpenOffice kører også på Mac computere, den kan håndtere Word filer:
http://download.openoffice.org/other.html#da