/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Trådløs
Fra : Nul7
Vist : 538 gange
50 point
Dato : 06-03-10 16:38

Hej, jeg er på jagt efter en ny printer.

Dem jeg har udvalgt har indbygget trådløst Wi-Fi udskrivning.
Mit spørgsmål er så: Kan min trådløse notesbook med ´Intel (R) pro/wireless 2200 BG network connection`fungere med den?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-03-10 17:04

Det skal jo gå via en trådløs router, der kan holde styr på IP-adresserne, men den har du nok i forvejen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 06-03-10 17:35

Du skal nok i første omgang opsætte den med et USB kabel.
Sidenhend skal du give printeren et fast IP adresse (statisk) selv om du måske køre dynamisk. Her skal printeren sættes op så den bruger en IP adresse som ligger højest i det område din router deler ud af, så får du den mest stabile forbindelse.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 07-03-10 04:41

Citat
Du skal nok i første omgang opsætte den med et USB kabel.

NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ I N G E N U S B !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sæt et alm netkabel mellem printer og router og kør så programmet der fulgte med.
når du er færdig med at sætte den op kan du fjerne kablet igen.

Citat
en IP adresse som ligger højest i det område din router deler ud af

du mener da en ip udenfor det område din router deler ud af

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-10 10:07

Lige et øjeblik EX........
Det er meget forskelligt hvordan printeren vil have det.
Den HP-printer jeg har der også er en trådløs netværksprinter, VIL startes med USB, selv om den også kan køres med netkabel.

Routere er jo også lidt forskellig i styringen. Den som jeg har, acceptere ikke IP-adresser uden for det fastlagte område, med bortset fra GATWAY adressen.

Så man kan ikke konsekvent sige, at det SKAL være sådan.
Men har man 50 adresser inden for det område, som der deles ud af, så skulle det være et større lokalt netværk, hvis man ikke kan tage en af de højeste og fastsætte den til en netværksprinter.

Det var så min mening om det. MEN du er jo den der ved bedst! ???

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 07-03-10 14:23

I mener med andre ord, at dem jeg har udvalgt som har indbygget trådløst Wi-Fi udskrivning, kan komme til at fungere trådløs.
Når jeg får den købt engang, vender jeg nok tilbage, hvis jeg ikke kan finde ud af det, jeg har jo et par muligheder.
Kan man ikke dele de sølle 50 point?

Jeg synes I er gode begge to, kan det hjælpe jer?

Hej...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-03-10 14:33

Vi kan ikke rigtig købe noget for disse point, så giv dem til den du mener har fortjent dem.

Netværksprintere kan tilsluttes på flere måder, alt efter hvad den er beregnet til.
1) Router med printerserver via USB
2) Printer med kabelnetkort, direkte til LAN port
3) Printer med trådløs netkort - WIFI

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 09-03-10 00:09

Citat
Det var så min mening om det. MEN du er jo den der ved bedst!

Tak for det, og så fik jeg det enda på skrift

Citat
Den HP-printer jeg har der også er en trådløs netværksprinter, VIL startes med USB, selv om den også kan køres med netkabel.

Se nu bliver jeg jo nysgerrig, jeg har ALDRIG stødt på en netværksprinter der krævede opsætning via usb.
Hvilken printer har du?

Citat
Routere er jo også lidt forskellig i styringen. Den som jeg har, acceptere ikke IP-adresser uden for det fastlagte område, med bortset fra GATWAY adressen.

jeg er ikke helt sikker på hvad du mener, hvis adressen ligger i samme subnet som gateway(som jo er routerens adresse) så kan du kommunikere med omverdenen om dnsserveren har uddelt adressen eller den er tildelt manuelt er ligemeget. hvis du har en firewall i din router der kan blokere for ip adresser kan den jo også konfigureres til at tillade en ip.

men lad os slå halv skade, fast dynamisk ip.
du reserverer en ip adresse i routeren til din printer, på den måde får printeren altid tildelt den samme ip

Citat
I mener med andre ord, at dem jeg har udvalgt som har indbygget trådløst Wi-Fi udskrivning, kan komme til at fungere trådløs.

ja, den ting er vi enige om

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 09-03-10 08:54

Tak, - er severino enig?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-03-10 16:31

Jo da