/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Endelig
Fra : Sandhedsvidnet
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 06-03-10 07:32

Dejligt at læse i vildtinformation, man har nu endelig har fundet ud af at beskyde gammelråen hårdere end hidtil. NU kommer spørgsmålet? Bukken har vel også sin del af skylden?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-03-10 08:12

For hvad???????????????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-03-10 08:28

For hvad???????????????????????????????????????????????
For en
Citat
dårlig population
Knudsen, hvis du ikke ved hvad
Citat
population
betyder kan du læse det her
http://da.wikipedia.org/wiki/Population

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-03-10 08:42

Det fine ord stod jo ikke i dit spørgsmål - heller ikke side tal i vildtinformation - så er det vel naturligt at spørge

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-03-10 09:08

Knudsen vil det sige du slet ikke har læst hele bladet vildtinformation? så kan jeg dælme godt forstå du fik dig rodet ud i en længere søforklaring, gående på HH indlæg om indberetning af vildtudbytte

Accepteret svar
Fra : HFranzen

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-10 12:41

Mener at bukken er med til at præge råens lam

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-03-10 13:14

Selvfølgelig HFranzen Det er derfor jeg tillader mig at spørge Hr. Sanhedsvidne 0m hvad det egentlig er han spørger om.

Straks bliver man så svinet til igen - man har ikke læst. Jo,det er jo netop det jeg har!!!!

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-03-10 14:27

Det er prisværdigt at Nathuen bb1 læser en masse, men hans store problem er at kunne forstå en tekst - samt udtrykke sig i et forståeligt sprog - men typisk for ham er, at hvis ikke han kan forstå det der bliver ham fortalt, så bliver han sur og personlig. En rigtig kedelig tendens denne "jæger" og "hundemand" har - han læser som fanden læser bibelen og derved får han alting i den gale hals.

Øjenvidnet4©

Godkendelse af svar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-03-10 14:46

Tak for svaret HFranzen.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 06-03-10 15:07

Bukken har vel nok også sin indflydelse.

Jeg tror nærmere at den eksplosive vækst af rådyrstammen, på grund af den type markdrift som drives nu, de milde eller ingen vintre ( se bort fra den i år ) er den største årsag, samt næsten alt hvad der bliver sat i verden har kunnet overleve

Vi har nok nået grænsen for hvor meget råvildt den danske biotop kan bære. For at undgå udbredt sygdom i rådyrstammen, skal vi nok vendes os til at skyde væsentlig hårdere til dem også råerne.

Efter denne vinter bliver det spændende, at se hvor meget faldvildt der vil være, hvis hvis foråret sætter ind voldsomt, er jeg bange for at det kan blive en del.