/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
strømtyv
Fra : johnadler01
Vist : 2446 gange
200 point
Dato : 03-03-10 22:37

hvad er alternativet i stedet for strømtyve har kikket på samler med krympeplastik men der kan kun gå en ledning i hver ende da de ikke har så stort et hul, men de kan måske fås med større hul?
håber der er en der har ide
johnadler

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-03-10 22:43

Det er bedre at lodde en at bruge strømtyve.Krympflex fåes i alle størrelser
alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-10 22:43

Hvor meget spænding skal du (stjæle) ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-10 22:45

Jeg holder på at trække flere ledninger med sikring tæt på akkumulator

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 03-03-10 22:45

det er nu ikke nemt at holde loddejernet varmt i den kulde HA-HA

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 03-03-10 22:46

det er til mit kørelys som er eftermonteret

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-10 22:49

Altså En ledning mere er bedre end at belaste en anden

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 03-03-10 22:54

Ja men det kørelys er et af dem man får hos T. HANSEN og der skal ledningerne tilsluttes de eksisterende men de samlere jeg har med krympeplastik kan der kun komme en ledning i hver ende

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 03-03-10 23:03

Det er da noget du selv bestemmer Men ellers må du jo afisolerer et stykke af ledningen lægge den dobbelt monterer i den ene ende af din krymper og kørerlyset i den anden ellers lod indendørs

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 210 point
Dato : 03-03-10 23:14

De samlere som klemmes med en speciel tang (ej med en skævbider) fås også med større huller så ledningerne kan være der. De kan som regel købes i sortiment, så der er lidt af hvert.
der hvor der så kun er een ledning skal den lægges dobbelt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-03-10 01:25

Strømtyve er dårlige til store strømme og ustabile. Det giver løse forbindelser efter et stykke tid.

Der findes presfittings til forgrening. Det er meget bedre Evt som dobbel spadestiksbøsninger.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 04-03-10 06:40

Du behøver ikke nødvendigveis "krympeplastic". Du kan lodde - som er det bedste, ellers kan du bruge ganske alm. kronmuffer - evt. med isolerbånd om, men det er ikke nødvendigt. Jeg har aldrig haft problemer i bilen ved denne metode! ... og så er den lige så billig, som effektiv!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-10 07:31

Kronmuffer fåès i forskellige størrelser. - Så skal du nappe hovedledning over, og afisolere alle ender.

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 04-03-10 08:14

til EYVIND har du en ide om hvor man kan få det sortiment henne med krympeplastik jeg tror det er bedste det med sammle muffe tror jeg ikke rigtig på de ruster da de vil få for meget fugt ude ved fronten af bilen

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-03-10 14:42

Citat
Strømtyve er dårlige til store strømme og ustabile.
Nejnej....

De er dårlige til ALLE strømstyrker!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-10 15:47

Krympemuffesæt har Harald Nyborg, så kan du se om størrelsen vil passe dig.
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=krympemuffe

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 04-03-10 16:02

det er nu ikke lige den slags muffer jeg er ude efter det er dem man klemmer sammen og varmer bagefter så de krymper sammen om ledningen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-10 16:48

Det har jeg nu aldrig set/hørt om, men jeg har set vulkaniserende tape, og i forskellige farver:
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=krympemuffe

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 04-03-10 16:50

Undskyld det var fejl link.
Her: http://www.altombord.dk/-p-2412.html

Kommentar
Fra : johnadler01

Dato : 04-03-10 17:39

så skal jeg stadig lodde hvad jeg helst vil være fri for men ideen er ellers udmærket

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-03-10 19:16

Citat
det er nu ikke lige den slags muffer jeg er ude efter det er dem man klemmer sammen og varmer bagefter så de krymper sammen om ledningen

Det er "limmuffer" vil tro du ka få dem ved alle auto reservedels forhandler, altså de rigtige, ikke Thansen... Har aldrig selv købt dem endnu...

Godkendelse af svar
Fra : johnadler01

Dato : 10-03-10 11:02

Tak for svaret Eyvind. havde håbet du kunne svare mig på hvor de kunne fåes Hilsen John

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-03-10 13:41

http://www.sea-point.dk/download/pdf/mw09kap11.pdf

Ned til side 6 > Isoleret samler

Alle autoværksteder reservedelslagre har dem.

Og - du skal lige bruge sådan en tang til at klemme ledningen fast
side 7 > Kabelskotang