/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Tilfreds.
Fra : bb1
Vist : 502 gange
100 point
Dato : 02-03-10 02:50

http://www.tv2regionerne.dk/player.aspx?id=532356&r=7

Prøv at se dette link og se hvor glad nogle mennesker er for at arbejde med deres jagthunde..

Dumt personfnidder besvares ikke!!!!!

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 02-03-10 06:21

Og hvad spørger du om?????????????

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-03-10 08:47

Kære Hugo-Børge.
Nu er du jo ikke så gammel her på KanDu, men har dog nok været med så længe, så du har lagt mærke til, at det du skriver også ofte skrives, når det drejer sig om et tips – altså det kan være svært at placere et emne til alles tilfredshed.

Skriver jeg eksempelvis: Er dette link et bevis på, at også jagt hunde bør deltage i udstillinger?

Ender vi op i debat, som jeg slet ikke ønsker – for selvfølgelig skal en jagt hund også vises på udstilling. Er hunden ikke sund , rask og veludviklet efter racens standard. Duer den heller ikke, som jagthund.

Så spørgsmål og svar må hver enkelt selv finde i linket......

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 10:33

Kære bb1, jeg forstår dig ganske enkelt ikke.

Du skriver, at du ikke vil diskutere dit eget link, men ikke desto mindre fremsætter du en teori som denne her;
Citat
Er hunden ikke sund , rask og veludviklet efter racens standard. Duer den heller ikke, som jagthund.
Altså, hvis en hund ikke er udviklet efter racens standard duer den ikke som jagthund..???????

Jamen kære bb1, det er jo vrøvl fra første til sidste ord. Selv en bastart duer - og kan være en eminent jagthund.

Men mente du ikke; hvis hunden ikke er udviklet efter racens standard skal man ikke avle på hunden ??

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 02-03-10 10:39

Til Bent Ballegaard.

Synes du ikke det snart er på tide at ophæve black-listningen af nogle af de personer du har ?
Grunden er, at jeg efterhånden er lidt ked af at skulle lægge tråde til diverse overførsler fra dine tråde, da mange af svarerne er blacklistede hos dig.

Jeg håber på din forståelse og på forhånd tak for din velvilje.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 02-03-10 11:59

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-03-10 14:45

Provsten1

Jeg forstår dig sandelig godt, men læs hvad jeg har skrevet i din tråd

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-03-10 14:52

Til Heidi - Ho.

Det er vel ikke helt bevidst at du helt misforstår, hvad jeg skriver?

Jeg vidste at det ville ske, derfor forsøgte jeg at sige på forhånd, at indslaget ikke var et forsøg på, at rejse en debat.
Den har vi haft mange gange både her og i hunde debatten og hvis nogen kan huske det, så har jeg aldrig påstået eller skrevet at en ikke raceren hund IKKE kunne bruges til jagt..
For selvfølgelig kan den det.
Problemet opstår når et sådant selvopstået vidunder dør - hvad gør man så for at få en magen til?

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 15:47

Nej jeg misforstår bevist ikke noget. (den kategori er jeg ikke hjemmehørende i.)
Jeg har såmænd bare taget udgangspunkt i det du skrevet.

Jeg kan så forstå at du giver mig ret i, at bastarder er ganske udemærkede jagthunde - og hunde der ikke opfylder standarten for racens egenskaber dem avler man ikke på.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-03-10 16:26

Selvfølgelig har du ret i det - det er jo logik!!! - Men det var heller ikke det jeg skrev eller påstod

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 02-03-10 17:30

Nå men så een gang til for prins Knud..

Citat
Er hunden ikke sund , rask og veludviklet efter racens standard. Duer den heller ikke, som jagthund.
Det var hvad du skrev - hverken mere eller mindre.

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 02-03-10 22:40

Det er da sole klart, som det er skrevet- Vil du påstå det modsatte ??????

Hvis jeg ejede en kleiner Münsterländer med stamtavle eller en uden, så ville jeg da ikke bruge den til jagt- hvis IKKI den var:

Citat
Er hunden ikke sund , rask og veludviklet efter racens standard. Duer den heller ikke, som jagthund.

Var det en fejl,som hunden kunne leve med ville jeg forære den væk til et ældre ægtepar, som skøde hund.

Håber altså snart du forstår kære ven, at det er dig, der misforstår - håber stadig ikke at det er bevidst? - for så stopper ordkløverriet jo aldrig. Nu har jeg i to indlæg prøvet at forklare dig- hvad det er jeg mente og hvorfor jeg ikke ønskede en debat - du kan jo også se- hvor hylerne blodtre sig i en anden tråd. De er ved at falde over egne ben for at komme til - selv den stolteberg......

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 03-03-10 07:24

Til Bent Ballegaard.

Det er pudsigt, at både Heidi-Ho og jeg falder over det samme i din beskrivelse af hundeudstillings-debatten.
I dit seneste svar til Heidi-Ho gør du dig til talsmand for, at hvis ikke hunden er sund og rask og velduviklet i.h.t. racens standard, ja så kommer den væk, enten til et pensionistægtepar eller måske aflivet ? Skal det forståes således, at blot fordi papirerne ikke er i orden eller udseendet heller ikke er optimalt, skønt de jagtlige egenskaber er i top, ja så duer hunden ikke ? Jeg kan følge dig i, at hvis sundheden ikke er i orden, så lad hunden aflive, men det andet lyder mere som prestige hvor pengene skal styre fornuften. Hvorfor ikke bruge den iøvrigt gode hund i de gennemsnitlige ca. 10-12 år inden den ikke kan mere ? Det virker lidt usmageligt.

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-03-10 09:55

Kæreste bb1, nu skal du holde op med at insinuere, at jeg bevidst misforstår dit indlæg.
Jeg har taget udgangspunkt i det du har skrevet, nemlig;
Citat
Er hunden ikke sund , rask og veludviklet efter racens standard. Duer den heller ikke, som jagthund.

Intet er mere forkert i mine øjne, idet, man udemærket godt kan bruge sådan en hund som jagthund - men, man skal bare ikke avle videre på hunden.

Jeg kan så forstå på dig, at det var sådan set heller ikke det du mente.???
Jamen det er også i orden, men så må du jo erkende at det var en uheldig formulering, i stedet for at insinuere at jeg bager rævekager. Inete er mig fjernere.!!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-03-10 13:29

Citat
Er hunden ikke sund , rask og veludviklet efter racens standard. Duer den heller ikke, som jagthund.

H.H. Du vil altså ikke forstå hvad jeg skriver. Læs det igen. Hvis blot en af tingene jeg har skrevet mangler- dur hunden ikke til at gå på jagt..
ER DEN IKKE SUND - ER DEN SYG.

ER DEN IKKE VELUDVIKLET ER DEN KRØBLING.

DEN SKAL ALTSÅ HELST VÆRE,SOM RACENS STANDARD.

Dermed ikke sagt at et gadekryds IKKE kan gå på jagt.. ( det kan den hvis de to første kriterier er opfyldt) - Mendet har jeg slet ikke nævnt. Det er noget du mener og har fundet på. Altså stop nu inden det bliver for pinligt for dig...

Kommentar
Fra : Provsten1

Dato : 03-03-10 14:15

Ja, spørgsmålet er hvem det bliver pinligt for - det er ikke Heidi-Ho !!! Det er fuldstændig rigtigt dét han plæderer for; så Ballegaard indrøm nu du skriver og forklarer forkert. Herregud, verden går skam da ikke under for det !

Med venlig hilsen
Provsten1

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 03-03-10 15:04

Tratum, tratum, tratum, Når min far var vred på os uvorne knægte, startede han altid med et vredladent, tratum, tratum, tratum, (måske hans måde at tælle til 10 på.?) så havde os knægte, to muligheder: Vi kunne vælge at smutte - eller vi kunne blive og få et par lussinger. Jeg valgte at smutte...

Tratum, tratum, tratum, BB1.!!!!! Hvem er det pinligt for.? Ikke for mig.!! Jeg svarer nøjagtigt på det du skriver.
Muligvis..??? Mener du noget andet end det du skriver.? Det kan jeg ikke vide, fordi jeg har ikke øjenkontakt med dig - og kan derfor ikke se, om der evt. er et lille smil i øjenkrogene eller ej.

Nu prøver du så malerisk, at gøre din mening forståelig for mig ved at skrive;
"Er hunden ikke sund - er den syg"...???? Altså, enten er tingene sorte - eller også er de hvide...

Eller denne her; "ER DEN IKKE VELUDVIKLET ER DEN KRØBLING". Igen taler du samme sprog.
Enten er tingene sorte eller også er de hvide.....

Er der slet ingen gråtoner i dit univers, bb1..? Er alt enten sort eller hvidt.????

Derfor gamle jas, hvis ikke du vil misforstås, bliver du nok nødt til at omformulere denne sætning;
Citat
Er hunden ikke sund , rask og veludviklet efter racens standard. Duer den heller ikke, som jagthund.

Fordi, det er direkte forkert.!

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 03-03-10 18:36

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 09-03-10 15:06

Citat
Er hunden ikke sund , rask og veludviklet efter racens standard. Duer den heller ikke, som jagthund.

Fordi, det er direkte forkert.!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Du har desværre ikke fremført et eneste bevis for, at en usund/eller ikke veludviklet hund kan være en god jagthund.
Så stop dit ordkløverri

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-04-10 14:42

Jeg er begyndt at bruge min kamphund når jeg går på jagt. Den er helt fantastisk - jeg har slet ikke mit jagtgevær med mere.

Annuller spørgsmålet
Fra : bb1

Dato : 05-04-10 21:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

ingen får mig altså til at dele point for personfnidder eller dårlige svar...