/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Har smuller54 halsbetændelse?
Fra : frieda
Vist : 820 gange
50 point
Dato : 01-03-10 20:04

Har smuller54 mon fået halsbetændelse og bedøvede smagsløg?

Den sarte fine lammemørbrad druknet i spidskål kogt i fløde (elsker spidskål men ikke denne kombination) er speciel nok, men så ….

Forslag til tilbehør:
Citat: ” alt efter sult og hvad man plejer at spise.

suppler evt. med flute eller pasta, det vil være en god ide- bare for en sikkerheds skyld. ”

PASTA!

Er den mon gal med smagsløgene eller er det fusionskøkken?

Nu får jeg nok på hatten af fangruppen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-03-10 20:05

Kål og lammemørbrad kunne jeg nu ikke komme i tanke om. Men lammemørbrad....UHMM

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 60 point
Dato : 01-03-10 20:34

Kæreste Frieda

Jeg har da ikke "druknet" noget som helst.

At tilsætte spidskålen en smule fløde smager da pragtfuldt.

At servere det ved siden af en dejlig lammemørbrad er vel smag og behag.

At lave chips af jordskokker som tilbehør, smagte dejligt.

Hvis jeg denne dag havde haft nogle flere af de unge mennesker på besøg, som jeg af og til har, så var der ikke gået noget af mig for at servere en gang pasta ved siden af. Lammemørbrad fylder jo ikke helt nok, i de der 20 årige knægtes maver.

Om du så kan bruge det eller ej, er mig ligegyldigt
Hvorfor, skal du absolut lave en seance ud af det, det forstår jeg ikke.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 01-03-10 20:46

Jg ville egentlig have kommenteret det i din tråd, men da den var et tip, kunne jeg ikke.

Bemærk smiley'erne, der generøst er strøet i min "seance".

Men det måske netop, fordi du ikke kan tåle en (endda humoristisk ment) kritik af dine gavmilde madråd, at du placere dem som tips og ikke i en tråd som f.ex. den, der kører om lækre retter.

Men du får nok mine point lidt senere, for du har jo klart svaret på mit spørgsmål.

Du har vist ikke halsbetændelse

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 01-03-10 20:49

øøøø frieda,

Hvorfor komme med et sådan feedback? Har du allerede nået at lave retten?

Jeg synes bestemt at det er spændende at prøve nye retter og laver dem gerne selv i køkkenet her.
Spidskål kan være sprød og knasende med en svag smag af ærter - så hvor er problemet ?
Ville du aldrig servere Suggarsnaps (sukkerærter) til lam ?

Prøv nu den foreslåede ret før du dømmer og jeg er bestemt ikke "medlem af nogen fanklub !)

Bluesky

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-03-10 20:56

hvilken tråd med lækre retter - ?

det vil jeg kigge efter.

jeg vil da gerne have kritik- men var lidt overvældet over at se det i en tråd for sig selv - og med en holdning om at jeg var helt ud i hampen med mit forslag- jeg havde da forventet det kom under tippet og det gjorde du jo også.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 02-03-10 00:13

Ahhh frida...Tag dig lige sammen... Spidskål og fløde kan da ikke kvæle noget som helst. Den kål har netop den fine sarte smag, som jeg sagtens kan forstille mig vil passe fint til en lammemørbrad.

Godkendelse af svar
Fra : frieda

Dato : 02-03-10 06:33

Havde egentlig håbet på en sjov livlig snak om smag og behag, derfor den lette tone.
Men svaret har du og tak for det.

PS. Hvad siger du til fisk med en lakridssauce, som jeg engang fik serveret på en toprestarant i København?

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 02-03-10 18:34

Hej Frieda, hvis du ellers læser dette, da du jo ikke får nogen mail.

Jeg fattede altså bare ikke- den lette tone og at det var din mening at det skulle være en livlig debat om smag og behag- det beklager jeg.

Citat
PS. Hvad siger du til fisk med en lakridssauce, som jeg engang fik serveret på en toprestarant i København?

Det lyder mystisk, men nogen gange bliver man overrasket, ligesom chokolade i chili con carne- det smager jo også dejligt. Måske det bare er svært at forstille sig, når jeg tænker på lakridssauce, tænker jeg på den der lakridsis- men hvis man mere forestiller sig sauce lavet på lakridsrod- er det måske ikke så fjernt
mvh Smuller