/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
Fast størelse på skrift
Fra : dhl
Vist : 537 gange
50 point
Dato : 28-04-03 22:30

Hvordan låser jeg min skrift til en fast værdi der ikke ændres under tekst størelse skalering i en browser?

Accepteret svar
Fra : Jin2k

Modtaget 60 point
Dato : 28-04-03 22:33

Du kan bruge CSS og definere skriftstørrelsen som i ethvert andet program, altså som 10pt eller sådan noget.

Eksempel: <span style="font-size:'14pt';">Skrift i størrelse 14</span>

Kommentar
Fra : frogeye

Dato : 28-04-03 22:35

Du skal lave et typografiark. læs mere her http://www.webtip.dk/typark/typark_index.php

Kommentar
Fra : frogeye

Dato : 28-04-03 22:35

Du skal lave et typografiark. læs mere her http://www.webtip.dk/typark/typark_index.php

Kommentar
Fra : shady

Dato : 29-04-03 14:07

Som jin2k siger, brug css!
Det gør også mange sider pænere og mere funktionelle!
Lav en css fil der hedder style.css!
Du skal tilføje linien <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> i hovedet på dit HTML kode...
Kode
<html>
<head>
<title> Min side </title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="shady.css">
</head>
<body>
etc...

Din CSS fil kunne så se sådan ud
Kode
.tekst {
font-size: 36px;
font-family: Tahoma, Verdana, seriff;
}

Nå du så skal bruge den bestemte skrifttype du har kaldt tekst i CSS dokumentet kalder du den frem i HTML med <div class="tekst">Teksten her</div>

Det findes rigtig mange måde at lave mange flotte effekter på med CSS, men jeg kan anbefale dig at prøve TopStyle som er er program til udvikling af CSS lavet af bradbury som du kan finde på bradbury.com...

Godkendelse af svar
Fra : dhl

Dato : 03-05-03 20:52

Du blev valgt da du var den føreset med funktionen, tak for svaret Jin2k.