/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
Befordringsfradrag
Fra : morkaren01
Vist : 4168 gange
100 point
Dato : 28-02-10 21:09

Er man berettiget til befordringsfradrag begge steder, hvis man er opsagt, fritstillet og får nyt arbejde i fritstillingsperioden??

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 110 point
Dato : 28-02-10 21:14

Du er vist kun berettiget til det du har kørt, altså der, hvor du har arbejdet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-02-10 21:15

Nej da...du er kun berettiget til fradrag fra det sted du arbejder .

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 28-02-10 21:15

Hej

Som standard har du ikke ret til fradrag for kørsle til et arbejdssted du ikke længere kører til.

Hvis du, trods fritstilelse, alligevel møder på dit "gamle" ansættelsessted, kan du fradrage de dage du skal dertil.

Mvh Finn

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-02-10 21:17

http://www.skm.dk/tal_statistik/tidsserieoversigter/1291.html

her kan du beregne hav du kan trække fra.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-02-10 21:25

Det giver jo sig selv, at når du er fritstillet, skal du ikke møde på arbejde, dermed har du ikke kørsel mellem hjem og arbejdsplads, og så kan du jo heller ikke trække det fra

Kommentar
Fra : morkaren01

Dato : 28-02-10 21:29

Jeg tror heller ikke selv, at jeg har ret til "dobbefradrag", men en ekskollega, hvis far er ansat hos skat sagde, at man kunne trække kørsel fra begge steder.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 28-02-10 22:04

Ja du kan trække mange ting fra uberettiget uden at de opdager det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-02-10 23:08

Du kan trække alt det fra du har lyst til, oog så håbe de ikke opdager det.

De ture du kører kan du trække fra og de turer du kører sammen med en anden kan du trække fra. Minus et vist antal km. Men er du tritstillet, så skal du ikke møde mere og så kan du ikke trække det fra.

Godkendelse af svar
Fra : morkaren01

Dato : 27-03-10 22:54

Tak for svaret marc43. Jeg var lidt længe om at vende tilbage, men svaret var jo, som jeg selv forventede, men tak allgevel