/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Må min nye kæreste flytte ind??
Fra : mx5mand
Vist : 860 gange
20 point
Dato : 28-02-10 17:17

Hej...
mig og min exsamlevende er flyttet fra hinanden for et halvt år siden...efter ca 20 års sammenhold..Jeg blev boende i vores fælles hus sammen med vores fælles søn til at starte med en 7/7 ordning men han skal nu bo fast hos mig på fuld tid...
Jeg har nu en ny og dejlig kæreste med to børn og alt er godt, problemet eller mit spørgsmål er nu..Må min nye kæreste og hendes børn flytte fra københavn ind i mit og min ex's hus som hun iøvrigt ikke har betalt terminer eller forsikring,el,varme,vand til siden sin fraflytning....???
Min ex og jeg lavede en mundtlig aftale da hun flyttede om at jeg måtte bruge huset ubetinget til hvad jeg ville bare det ikke var til skade på husets værdi...Huset har været til salg siden ex'en flyttede ud..
Jeg håber at nogen kender nogle svar på mine kvaler...
Jeg er ny her og derfor har jeg kun 20 P at smide i puljen
Mange hilsner mx5mand...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-02-10 17:38

Var det ikke mere passende at finde noget andet at bo i - da huset alligevel skal sælges

Kæresten har vel en bolig når hun har børn....

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 28-02-10 17:59

Citat
som hun iøvrigt ikke har betalt terminer eller forsikring,el,varme,vand til siden sin fraflytning..

Det er totalt urelevant i den forbindelse, for når I ejer huset i fællesskab, så hæfter I solidarisk for hinanden, hvilket vil sige, at hvis den ene ikke betaler er den anden forpligtet til det, og hvis ingen betaler, vil pengene blive inddrevet fra den af de to parter der har penge

I øvrigt kan det kun være faste udgifter din eks. burde betale og dermed ikke el, varme, vand som er forbrug,

Men ja, du bestemmer jo selv hvem der skal flytte ind.

Men hvorfor dog gøre det, når du ikke ved om huset bliver solgt inden for nær fremtid.

Hvis derimod det er sådan, at du vælger at beholde huset til dig og din eks. at bo i, og det derfor ikke skal være til salg mere, så skal du jo købe din eks's halvdel

Godkendelse af svar
Fra : mx5mand

Dato : 28-02-10 19:14

Tak for svaret dova.
Du har fuldstændig ret man hæfter solidarisk....klart....og ja hun skal heller ikke betale el,varme og vand det er klart.....enig...Men jeg gad godt vide om jeg kan få noget i klemme rent juridisk hvis hun ombestemmer sig ang brugen af huset...
Om huset bliver solgt indenfor nær fremtid næppe....men hvis det gør så er det bare dejligt...
Bare til info da jeg kan se at jeg har glemt at skrive at min kæreste flytter fra København til mit og ex's hus i Århus..
mange hilsner..