/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket SLR- Kamera til fuglefoto?
Fra : ingelein
Vist : 1076 gange
50 point
Dato : 26-02-10 17:15

Hej
Jeg ville gerne have købt et Olympus E-520 Kamera, men Pixmania har udsolgt p.t. og nogen herinde fra KanDu har frarådet mig at handle der.

Jeg har ledt med lys og lygte - men kan ikke finde noget, der svarer til det jeg gerne vil have - med objektiver 14-42 og 70-300 mm - eller deromkring.

Så har jeg kigget på Canon, fordi jeg er meget tilfreds med det Powershot G7 og Ixus 70 Kamera, som jeg har. Men hvert kamera til sin ting

Jeg har kigget på Canon 1000D, men det er vist en billigudgave. Så er der Canon 450 D, som kan købes som kit og med de ønskede objektiver. Men, jeg synes ikke at jeg nogen steder kan læse noget om at det kamera har billedstabilisering - svarende til Olympus.

Er der nogen, som kender noget til de nævnte kameraer?. Jeg havde tænkt mig af ofte ca. 6.000 -plus/minus på fornøjelsen.

Mange venlige hilsner
Ingelein

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 26-02-10 17:58

Hej

Som jeg skrev til dig i en anden tråd :

Jeg har købt samme kamera her :

http://www.komplett.dk/k/kl.aspx?bn=10752&mfr=OLYMPUS

Og det har været en rigtig god oplevelse.
Efterfølgende købte jeg et objektiv ved siden af.

Men prøv at holde øje med ovenstående side, der kommer nogle gode tilbud engang imellem.

Og det er rigtigt at selve huset E-520 er på vej ud, og bliver erstattet af E-620. Så prøv at læse lidt om de 2 huse, det er altså kram og tager nogle fantastiske billeder. Og som du selv skriver er billedestabiliseringen meget vigtig.

Du kan evt kigge lidt i det her forum : http://www.phosee.dk/ der kan du stille spørgsmål og få svar af en masse hel og semi proffesionelle

Håber du finder ud af noget.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-02-10 18:28

Hej Dahab

Tak fordi du gider svare een gang til. Ja, jeg var på Kompletts side, men kunne ikke finde det objektiv 70-300 mm, som jeg gerne ville have. Derfor søgte jeg andre græsgange.

Men det er da stadigvæk et fint tilbud med Kamera + objektiv 14-42 til 3.115,00 kr. Det har jeg nu taget som udgangspunkt og har fundet et 70-300 mm objektiv til 2.999,00 kr. minus cashback 220 kr. så prisen nu ligger omkring små 6.000 kr. Det er vel meget realistisk og fint.

Har Du prøvet at finde noget om billedstabilisering i Canon? Til gengæld har de en selvrensende sensor, så nu er jeg lidt i tvivl.

Tak for rådet. Jeg arbejder på sagen.
Mange venlige hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : Dahab

Modtaget 50 point
Dato : 26-02-10 18:33

Har haft både canon og nu Olympus, og jeg ville helt sikkert vælge Olympus.
Du bliver ikke skuffet

Men, der er mange forskellige meninger om de forskellige mærker, mange fotografer sværger til et bestemt mærke og det gør det svært at få en ordentlig dialog.

Håber som sagt du får dig et godt kamera, billedet venter på dig derude

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 26-02-10 23:55

Købe et Canon 450D eller et andet DSLR. Det er ligemeget hvilket. Objektivet er prikken over i'et.
Glem alt om kameraet, det er objektivet der tager billederne.
Købe et så billigt kamera som muligt og når du bliver prof vil du takke mig.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-02-10 01:47

Hvis du så dr.dk/rabatten d.25 feb. viste rabattens fotograf et Samsung kamera
netop med den store variation,. du søger i objektivet, - 26 vidvinkel,.. til 620 mm zoom,
prisen er ca. 2700 kr.

du kan se,. gense programmet
se under 2010 25 feb… scroll ned til rabattens fotoskole.
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Udsendelser/seprogrammerne.htm

Kommentar
Fra : histogram

Dato : 27-02-10 01:52

Lad nu være med at købe alt muligt lort. Hold dig til Canon eller Nikon.
Der er meget mere brugt på markedet og de har været der i mange år.
Gle alt det andet lort. Har du nogensinde set en prof med andet end Canon og Nikon?
Nej vel?
Så vent med alt det andet lort til de er kommet med på vogenen. Det er de ikke endnu, for om et par år vil du opgradere dine objektiver og/eller dit hus og så er der masser af brugte ting på markedet fra Canon ok Nikon. Men stort set intet fra de andre.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 27-02-10 02:26

Citat
Lad nu være med at købe alt muligt lort. Hold dig til Canon eller Nikon

det forekommer man har hørt den sætning før,..
det var vist Henry Ford,.. om T-modellen,
heldigvis er der da sket en udvikling på DÉT område,.. i dag kører der op til flere forskellige bilmærker.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-02-10 10:26

Hej histogram
Jeg står lige og skal starte ud og kigge på kameraer live

Og jo, som designer på et ugeblad har jeg arbejdet sammen med en "Hasselblad" fotograf .........
Mange venlige hilsner
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-10 13:58

Tak for svaret Dahab.
Det blev til et OLympus -E520 kit med 14-42, 40-150 mm objektiver + 70-300 mm objektiv - Men der er godt nok meget læsestof, hvis man ikke vil nøjes med AUTO-
Mange hilsner
Ingelein